Onderwerp: paraplu
hallo kan iemand mij helpen of met ideeën komen
ik wil een paraplu maken van fondant kan of weet iemand hoe ik die moet maken
het moet ongeveer een doorsnee hebben van 30 cm
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » paraplu
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hallo kan iemand mij helpen of met ideeën komen
ik wil een paraplu maken van fondant kan of weet iemand hoe ik die moet maken
het moet ongeveer een doorsnee hebben van 30 cm
gevuld met cake/biscuit van binnen of niet?
Je zou een ronde sla-schaal oid kunnen proberen, deze op de kop neerzetten en deze bekleden met punten fondant; paar dagen laten drogen en de schaal eronder vandaan halen, dan heb je alvast het deel wat normaal gezien de spetters op moet vangen.
Een handvat heb ik eigenlijk even geen inspiratie voor; misschien een (al dan niet bekleedde) dowel vastplakken met wat royal icing aan de binnenkant van je 'regenscherm'?
Komt de paraplu dan de boven de taart te staan, of is het als bekleding van de taart bedoeld? In dat laatste geval, dan zie je volgens mij alleen bet regenscherm, en sluit ik me aan bij Countryirma om ze ergens omheen te leggen en laten drogen, en dan misschien met een dun lijntje uit de gun de balijnen van de plu erop plakken, met de knopjes onderaan. Of je moet de paraplu op de zij leggen, en dus een halve plu maken, en dan kun je er wel een stok en handvat aan maken. K hoop dat je snapt wat ik bedoel, k wil nog wel eens wazig zijn...
gevuld met cake/biscuit van binnen of niet?
Je zou een ronde sla-schaal oid kunnen proberen, deze op de kop neerzetten en deze bekleden met punten fondant; paar dagen laten drogen en de schaal eronder vandaan halen, dan heb je alvast het deel wat normaal gezien de spetters op moet vangen.
Een handvat heb ik eigenlijk even geen inspiratie voor; misschien een (al dan niet bekleedde) dowel vastplakken met wat royal icing aan de binnenkant van je 'regenscherm'?
ja is ook een goed idee
de paraplu moet inderdaad alleen maar uit fondant bestaan
Komt de paraplu dan de boven de taart te staan, of is het als bekleding van de taart bedoeld? In dat laatste geval, dan zie je volgens mij alleen bet regenscherm, en sluit ik me aan bij Countryirma om ze ergens omheen te leggen en laten drogen, en dan misschien met een dun lijntje uit de gun de balijnen van de plu erop plakken, met de knopjes onderaan. Of je moet de paraplu op de zij leggen, en dus een halve plu maken, en dan kun je er wel een stok en handvat aan maken. K hoop dat je snapt wat ik bedoel, k wil nog wel eens wazig zijn...
hahah het ken ik ook dat wazige
de paraplu moet inderdaad uit fondant bestaan
de bedoeling is dat de plu open is en daar onder dan 50 cupcakjes staan, als mij dat lukt
maar bedankt voor je tip
Kun je dan een dun stuk pvc-buis gebruiken als stok? Van het PVC zijn ook bochtjes, en dat zou je dan als handvat kunnen doen. Die goed met vershoudfolie bekleden en dan fondant eromheen doen? Bovenop eerst een kapseltje maken en daar dan de plu op leggen, zo zou ik het denk ik doen....
Ben benieuwd hoe je het gaan doen!
op google vind je meestal wel het antwoord. ik vond o.a. deze:
http://www.wilton.com/technique/Umbrella
en je hebt er zelfs een uitsteker voor! zie:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2780.html
hopelijk heb je er wat aan.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » paraplu