1

Onderwerp: The LION KING ( de leeuwen koning) taart Trots!

Zoals ik al in het onderwerp heb gezet TROTS!!
De bedoeling was in eerste instantie om een dieren toren te maken zoals in de film van de lion king bij het nummer wacht maar af tot dat ik koning ben! alles ging goed tot dat ik met de 4de laag beesten bezig was toen zakte alles in elkaar ook even mijn moed wat baalde ik!!!ik had er zelf tylose in de fondant gedaan. maar het mocht niet baten! maar ik heb het toch mooi opgelost geen dieren toren maar wel een heele mooie Lion king taart met simba nala en zazoo etc.
Nou genoeg gekletst hier mijn trots!

http://i45.tinypic.com/68y2w2.jpg

http://i49.tinypic.com/351g004.jpg

Taart zakte een uur nadat ik de neushoorn er op had gezet helaas wel deels in elkaar maar dat mocht de pret niet drukken!

http://i45.tinypic.com/1464nr.jpg

http://i47.tinypic.com/34g3qmf.jpg

http://i45.tinypic.com/2ds0dva.jpg

Sorry voor de vele fotos maar er was ook zoveel te zien aan deze taart ik kan nog wel 10 talle fotos er op zetten maar ik laat het er hier bij! wat vinden jullie en ook heb ik nog een andere vraag wat zouden jullie er voor geven!?

lieve bakgroetjes !!

2 Laatst bewerkt door anouckjewel (04-02-2013 19:12)

Re: The LION KING ( de leeuwen koning) taart Trots!

Wauw, een hele gave taart!
Denk dat je in het vervolg zo'n zware decoratie beter kunt stutten met 1 of twee dowels.

Edit, zie nu dat de onderste taart ook verzakt is, heb je er uberhaupt dowels ingedaan?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3

:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

4

nee zou ook eigenlijk niet weten wat dowels zijn ?? zal is googlen heel erg bedankt voor de tip!!
en bedankt natuurlijk voor het compliment :lol:

5

Ahaaa!
Hihi, dat gaat je een hoop ingezakte taarten schelen, ga even een how-to opzoeken...

6

http://www.tartacadabra.com/nl_main.html

:)

7 Laatst bewerkt door Sonj@ (04-02-2013 19:17)

Van zoiets moois kun je geen foto's genoeg posten hoor  ;)
Echt PRACHTIG!! Ik blijf maar mooie details zien!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Verder als tip wat Anouckjewel zegt: bij zware decoratie óók douwels gebruiken, zo voorkom je inzakken van je taart eronder.  :Y
Verder kun je als 'body' van een figuurtje ook een piepschuimballetjes (of een prop aluminiumfolie) gebruiken en daar fondant omheen boetseren. Dan worden je figuurtjes wat minder zwaar  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Wat een goeie tip ik ga er zeker achter aan!! thanks!

9

Sonj@ schreef:

Van zoiets moois kun je geen foto's genoeg posten hoor  ;)
Echt PRACHTIG!! Ik blijf maar mooie details zien!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Verder als tip wat Anouckjewel zegt: bij zware decoratie óók douwels gebruiken, zo voorkom je inzakken van je taart eronder.  :Y
Verder kun je als 'body' van een figuurtje ook een piepschuimballetjes (of een prop aluminiumfolie) gebruiken en daar fondant omheen boetseren. Dan worden je figuurtjes wat minder zwaar  ;)

Thanks voor het compliment  :D
Dat zijn idd goeie tips!

10

Terecht trots! Hele mooie taart!

groetjes Wilma

Mooie taart!
Mag ik je een tip voor je foto's geven? Ze zijn nu niet heel goed te zien doordat ze voor het raam staan. Ondanks dat de luxaflex dicht zijn, heb je een beetje last van tegenlicht. Dit is zonde omdat je nu niet in alle foto's even goed alle details van de topper goed kunt zien. (ik dan :P)

12

Mooi gedaan, en wat een werk zit erin!   De onderste taart vind ik ook echt heel mooi!  Heb je dat geverfd?  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

13

Paula_Wiertsema schreef:

Mooie taart!
Mag ik je een tip voor je foto's geven? Ze zijn nu niet heel goed te zien doordat ze voor het raam staan. Ondanks dat de luxaflex dicht zijn, heb je een beetje last van tegenlicht. Dit is zonde omdat je nu niet in alle foto's even goed alle details van de topper goed kunt zien. (ik dan :P)

Ja daar zit wel wat in maar het is mijn huis de beste plek om fotos te maken  :P  en meesteal geeft tegenlicht juist mooiere fotos ik denk dat het ook komt omdat de fotos gemaakt zijn met een telefoon.
Maar toch bedankt voor de tip en het compliment  :D

14

Paola schreef:

Mooi gedaan, en wat een werk zit erin!   De onderste taart vind ik ook echt heel mooi!  Heb je dat geverfd?  :thumb:

Bedankt voor het compliment  :D .. heb alles geverft behalve de bekleding van de bovenste taart niet ( maar wel kleurstof gebruikt) veder wel de bladeren bloemen vlinders beesten en idd ook de onderste bekleding van de taart ook  :) nogmaals bedankt voor het reageren :D

15

Wollie schreef:

Terecht trots! Hele mooie taart!

dankjewel  :D

Waanzinnig. Heel erg mooi. :thumb:

17

Mirella Dekker schreef:

Waanzinnig. Heel erg mooi. :thumb:

:D Bedankt voor het compliment!!

18

erg mooi, vooral de onderste  :thumb:  jammer dattie is ingezakt maar ach het is een goed leer momentje.
Een prijs? Dat ligt aan de grootte van de taart, kan niet goed de afmeting zien.
Maar ik vermoed voor 30 man, toch?
Ik reken altijd 2 euro de man, dus voila.
En nu komen er mensen die zeggen ja maaaaar dat moet duurder!
Nee, je moet rekenen waar je je zelf goed bij voelt.
En hoe beter de taart des te meer je kunt/mag vragen.

Taart Smakelijk is de naam

19

Hoe heb je de onderste taart gemaakt? Geschildert? Want die vind ik echt gaaaaaaaaaaaaf! :D

20

die onderste taart WHOW!!!!

21

Wat een SUPER taart! En die geschilderde zijkanten.......wauw!!!!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

22

Hele mooie taart en ik ben ook weg van je onderste taart. Staat al tijden op mijn verlanglijstje om zo'n taart te maken.

Maar je boetseersels zijn ook prachtig. Vind het altijd moeilijk om bekende fuguren goed te laten lijken, maar dat is bij jou goed gelukt

23

Jeetje wat een mooie taart zeg, ik blijf kijken! Super super!

24

Josje78 schreef:

erg mooi, vooral de onderste  :thumb:  jammer dattie is ingezakt maar ach het is een goed leer momentje.
Een prijs? Dat ligt aan de grootte van de taart, kan niet goed de afmeting zien.
Maar ik vermoed voor 30 man, toch?
Ik reken altijd 2 euro de man, dus voila.
En nu komen er mensen die zeggen ja maaaaar dat moet duurder!
Nee, je moet rekenen waar je je zelf goed bij voelt.
En hoe beter de taart des te meer je kunt/mag vragen.

Dankjewel :D  ja dat hij inzakte was heel jammer! maar ga zeker wat met de tips doen! meer dan 30  want hebben er met 30 man van gegeten en we hadden nog de helft over!
Ik vind de prijs juist altijd moeilijk omdat het leuk moet blijven het te kopen en te verkopen en het word al gouw heel duur ! Bedankt voor de tips en het compliment!!

25

chan1985 schreef:

Hoe heb je de onderste taart gemaakt? Geschildert? Want die vind ik echt gaaaaaaaaaaaaf! :D

Thanks  :D  die onderste is inderdaad geschilderd