1

Onderwerp: vraagjes

Ik zou graag een mooie taart willen maken voor mijn tante die altijd voor me klaar staat. Maar ik heb nog nooit zo'n siertaart gemaakt.

Als ik het kapsel heb gemaakt (in de oven geweest), moet ik daar dan bovenop de vuling doen en dan weer in de oven of het kapsel in de bakvorm met daarbovenop meteen de vulling en dan pas in de oven?

en omdat ik nu 2 lagen heb, moet ik dan ook alle ingrediënten halveren, omdat het anders te veel wordt?

Ik had de onderkant zo in gedachten: 1e laagje: de helft van het basisbiscuit dan de haselnootvulling en daarbovenop de rest van het basisbiscuit.

Is marsepein lekker boven het hierboven beschreven idee?

Ik hoop snel een goede reactie te krijgen.

Bedankt, Martijn

2

Re: vraagjes

Hoi Martijn,

Je kunt heel veel leren van de FAQ's links hiernaast. Maar ik vind het ook leuk om je op weg te helpen:
- Je bakt je biscuit en dan snijdt je hem doormidden met een gekarteld broodmes (gewoon goed plat houden en hand bovenop je cake leggen, steeds de cake draaien en goed zagen). Dan vul je hem (hazelnoot lijkt mij lekker) en leg je de bovenste biscuitlaag terug.
- Je kunt je taart op verschillende manier bekleden, marsepein vind ik zelf altijd heel lekker. Smeer je taart eerst goed af met botercreme (half roomboter en half suikerbakkerspoeder of desnoods poedersuiker). Kijk vooral ook even bij de recepten hiernaast links in de balk, want je moet de boter flink opkloppen. Daarna kun je de taart met een lap marsepein bekleden, de botercreme zorgt ervoor dat de marsepein op je taart vast plakt.

Veel succes met het lezen op de site en het maken van je taart!

Tieneke