1

Onderwerp: Hulp gezocht!!! eerste stapeltaart maken

Hallo,

ik ga zaterdag voor de eerste keer proberen om een stapeltaart te maken. de bedoeling is om een onderste taart te maken van een doorsnee van ongeveer 22 cm, en dan een erboven op van ongeveer 16 cm doorsnee. Ik wil er het liefst niet al te veel geld aan uitgeven en heb ook geen dagen de tijd om dingen voortebereiden etc. nu heb ik een paar vragen.

- als ik 2 taarten maak van chocoladecakebeslag, kan ik ze allebei dan doormiddensnijden en er een vulling van Mona tussen doen? bijvoorbeeld iets met aardbei?
- moet ik allebei de taartjes afwerken met botercreme? ik zag een mix van dokter oetker waarmee je dat kan maken.
- ik wil graag fondant gebruiken, hoeveel heb ik nodig om 2 taartjes te bedekken? en waarop kan ik de fondant het beste uitrollen?
- kan ik het kleine taartje zo op de ander zetten, of heeft iemand daar nog tips voor?

heeeel erg bedankt voor een reactie in ieder geval

2

Re: Hulp gezocht!!! eerste stapeltaart maken

Heb je de FAQ's al gelezen? Dat kan je enorm helpen en kost niet veel tijd.

De combinatie chocoladebeslag en mona-aardbeientoetje lijkt mij lekker. Kies wel de luchtige puddingen van mona. Ik gebruik zelf een pudding voor 1 laag, dus je hebt er twee nodig.
Botercreme maak je beter van half roomboter en half poedersuiker om het smelten van fondant te voorkomen. Recept vind je hiernaast in de balk onder recepten en dan bij vullen.
De hoeveelheid fondant kun je ook links vinden onder knop tabellen. Neem iets meer voor het geval je toevallig wat dikker uitrolt.
Een stapeltaart moet je altijd steunen met dowels, anders zakt de boel in, zeker met een luchtige vulling. Kijk even bij de FAQ voor hoe je dit doet.

Succes met je taart!

Tieneke