1

Onderwerp: Mijn eerste buiktaart :D ben zo blij!!

Had wat problemen met bakken want wilde eerst het biscuit roze maken maar was vergeten de kleurstof toe te voegen was een beetje vroeg 's ochtends :P
Dus toen nog 1 gebakken de roze en die overstroomde helemaal. dus toch maar het gewoon biscuit gebruik voor de buik.

Gevuld met aarbeien jam en aarbeien saroma. De borsten zijn chocobiscuit alleen met een laag saroma.
Ze is helemaal afgesmeerd met roze botercreme bekleed met marsepein en de strik en vlinders zijn van fondant.
Het bekleden ging verrassend goed eerste keer met een texture matje gewerkt. Ben er zelf heel erg blij mee :)

Vanmiddag op de thee gegaan bij mijn nicht en haar man en ze waren super verrast!! En toen hij hoorde dat ik ook choco biscuit had gebruikt was hij helemaal super blij want daar is hij dol op :D

hier is ze dan sorry voor het lange verhaal:

http://fc09.deviantart.net/fs71/i/2013/034/1/e/pregnant_belly_cake__by_nara_fay-d5towza.jpg

en een detail foto omdat ik die foto zo leuk vind :)
http://fc04.deviantart.net/fs70/i/2013/034/1/a/ribbon_detail_by_nara_fay-d5toxh4.jpg

2

Re: Mijn eerste buiktaart :D ben zo blij!!

Ziet er goed uit  :thumb:

3

dankje :)

4

:thumb:  print is ook errug mooi geworden idd :Y  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Hij's leuk geworden hoor!!

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

6

Leuk zeg!
Ik heb net mijn eerste blandavormen gebruikt,
maar ze komen zo bol uit de oven.
Wel gelijk omgekeerd, maar het blijt een beetje een bolle onderkant  :+

Groet Marielle

Groetjes Marielle!
Altijd bezig met eten ;)

7 Laatst bewerkt door Nara (07-02-2013 16:12)

bedankt allemaal :)

@ Marielle: was voor mij ook de eerste keer met de blanda's vind het lastig inschatten hoe vol ik ze kan doen, gewone vormen zijn toch een stuk makkelijker, ze waren bij wel plat aan de onder kant. Maar je kan er toch een randje afsnijden als ze erg bol zijn?

8

prachtig gedaan....mooie motief

Ik doe altijd gelijk zware plank op blanda schaal voor minder dan 1 minuut dan gauw omkiepen dan is bollekant weg....Dat werkt ideaal voor mij....

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

9

Nara schreef:

bedankt allemaal :)

@ Marielle: was voor mij ook de eerste keer met de blanda's vind het lastig inschatten hoe vol ik ze kan doen, gewone vormen zijn toch een stuk makkelijker, ze waren bij wel plat aan de onder kant. Maar je kan er toch een randje afsnijden als ze erg bol zijn?

Ja, dat bedacht ik me ook toen ik de laatste decoreerde, hahaha  :+  Al doende leert men!
Bedankt voor de tip.

Groet Marielle

Groetjes Marielle!
Altijd bezig met eten ;)

10

Leuk!
Ik zou d'r alleen een volgende keer een decolletétje geven.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart