51

Re: 600 cupcakes..... Zonder vriezer.... TIPS?????

Tip, weeg de ccs als je ze volspuit. zo krijg je allemaal dezelfde.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

52

Succes  ;)  Zou ik je wel 1 dingen mogen verzoeken. Gewoon voor de record (en lol), hou eens bij hoeveel je kwijt bent aan ingredienten, gas/licht/water, baktijd, decoreren, dozen, cupcake papiertjes, fondant, materialen, reiskosten EN reistijd voor de aanschaf van je ingredienten in de winkel of bezorgkosten als je het in de webshop aanschaft, reiskosten om het naar de plek van bestemming te krijgen, opbouwen, je nieuwe vriezer uiteraard en natuurlijk jou uurloon tegen € 17 per uur (wat de gemiddelde uurprijs is van een bakster) .... dat delen door 600 cupcakes ...

... en laat ons dan nog even weten of je de cupcakes voor heeeeel veel minder hebt kunnen bakken  ;)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

53

ben k stiekem ook wel benieuwd naar!

54

pfff 600, moet er niet aan denken!
maar... als ik gevraagd wordt voor zo iets, zou ik de cc's kopen in de supermarkt. en dan wel mooie rondjes voor erop maken.
de custardcakejes had ik steeds bij mijn kraamvisite, mooi dingetje erop, heerlijk!

55

Wow 600 stuks en nog een taartje.

Ik heb voor mijn zoon toen hij 1 jaar werd veel stress gehad omdat ik zelf cc wilde maken en een taart.
Het is wel gelukt hoor. Mijn man zei ben blij dat ik je weer terug hebt.

Nu ben ik dingen aan het proberen als hij aan het werk is. Soms lig ik er wakker van. Vooral de spullen die ik moet kopen. Die winkel heeft dit maar dat niet hup weer naar een andere winkel. Mijn zoontje meenemen dus ga je ook niet hele dagen op pad.

En dan praat ik over 24 cc en 24 mini cc en een taart. Ben ook van plan de marsepein versiersels te maken. En een paar dagen voor de bevalling de cc te bakken en erop te doen.

Maar 600 stuks en dan zelf nog trouwen.
Ook al is het de 2e keer dat je gaat trouwen moet een mooie dag zijn waar je tevreden op terug kan kijken.
Als dit is wat je wilt moet je het zeer zeker doen.
Voor degene die voor je gaan bakken evt. Zou ik wel meekijken hoe ze te werk gaan. Of het resultaat is wat je wilt. Want zeggen ze dat ze het kunnen en het valt tegen.. dan is dat balen.

Succes alvast. En gefeliciteerd met je verloving.

56

Bedankt weer voor jullie betrokken reacties.
Mijn jongste zoon wordt zaterdag 11 en ik ben een gitaart voor hem aan het maken... Voor het eerst een groot formaat en voor het eerst met ganache. Geen stress, alleen maar plezier! Of de taart ook zo wordt als ik in mijn hoofd had weet ik nog niet, maar we zien het wel, hi hi...

Deze week ook nog een taartje gemaakt voor mijn vader omdat ik het echt leuk en ontspannend vind!

Ik heb een baan waar ik mijn geld mee verdien, dus dit is echt pure hobby.

Verder zie ik nog steeds niet op tegen de 600 cc... De vriezer is vanmiddag afgeleverd en kan morgen aangesloten worden.
Noem me naief, maar ik vind het nog steeds gaaf   :Y

En voor mijn lief en onze (5) kinderen ben ik er ook gewoon hoor. Ze komen geen aandacht tekort  :D

Dan van mij nog een tip. Ik begrijp dat de vriezer in de schuur staat. Ik weet niet hoe warm het in de schuur is nu het buiten vriest. Maar als het te veel onder nul komt de temp buiten dan doet onze vriezer niets meer. Omdat de temp buiten dan kouder is dan binnen. Ik weet natuurlijk niet of jullie vriezer daar ook last van heeft. Maar misschien wel een idee om dat in de gaten te houden.

58

En? Al klaar met bakken?   ;)

59

Hi hi...
Had er "al" 30 klaar...
Komt mijn lief aan... Ik vind de fondant eigenlijk een beetje dik... (De twee hartjes aan elkaar)....

Heb dus even tijd voor bezinning ingelast...

En mijn kinderen hadden even extra zorg nodig omdat hun vader (mijn ex) ze voor de zoveelste keer heeft teleurgesteld...

Dus even rustig op cc gebied, maar ik heb nog steeds het volste vertrouwen dat het goedkomt.
Zag net trouwens dat ik mijn trouwdatum verkeerd heb geschreven...
Ga 25 april trouwen, dus heb nog twee maanden

60

Hallo allemaal!

Even een tussenstand :D
Zit bijna aan de 200. Heb er nog steeds heel veel plezier in.
Op naar de volgende 200! :Y

Groetjes

Wow! Goed bezig!
Heb je de kosten nog bijgehouden? Ben ook wel benieuwd naar t kostenplaatje ;)

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

62

Nee, sorry. Het is voor mij ook niet interessant.
Doe het voor mezelf en voor de hobby dus ik geloof het wel.

Weet alleen zeker dat ik nooit de 2.75 per cupcake ga halen.

Kan je wel wat globale kosten geven:
- 200 witte cc papiertjes voor 3.95
- tweedehands nette vriezer met 7 laden voor 150.00
- emmer fondant van satin ice van 10 kilo voor 55.00
- pakken koopmans fijne cakemix waar 24 cc uitgaan voor 1.00
- goedkoopste eieren van de appie
- goedkoopste roomboter van de appie

63

Goed hoor ... :thumb:

Overigens heb ik snel het sommetje wel gemaakt, en met alleen die kosten, teruggerekend over 600 cupcakes, zit je nu aan bijna € 0,50 per cupcake.

Daar zijn dan niet alle overige overheadkosten en uurloon bij gerekend, die een bakster wel heeft, dus ik denk dat je aardig in de buurt komt aan de prijs van €2,75  ;)

Ik snap dat dit je hobby is, maar ik wilde enkel laten zien dat die prijs dus helemaal niet zo belachelijk is als dat je in een van je eerdere posts liet weten.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

64

Whahaha, geweldig! Je bent al op 1/3 dus. Goed bezig hoor! €2,75 per stuk vind ik ook wel duur hoor. Als je het zo zelf kunt doen is dat toch super. Succes nog!!!

65 Laatst bewerkt door Vanessa81 (04-03-2013 19:19)

Super man!! 600 cupcakes!!!

Ik had net voor de kerst een opdracht van 800 cupcakes met een simpel fondant rondje erop, heb gelijk een vriendin ingeschakeld en we zijn zaterdags begonnen met bakken (ja zij dan, want ik had PME cursus) en maandagavond waren we klaar en alles in (aangeleverde) doosjes gedaan.

Het is ff doorwerken, maar wel super leuk om te doen!!!! We mogen hoogstwaarschijnlijk dit jaar weer!!

Succes!!!

66

Wauw, respect dat je het doet, wens je heel veel suc6 en een prachtige dag toe op je bruiloft! :thumb:

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

67

Allereerst gefeliciteerd.
Ik zag je topic net en wilde voorstellen om desnoods een vriezer te lenen, maar zie dat je er al een gekocht hebt intussen.
Ik heb net in februari ruim 1100 cupcakes gebakken en versierd (in mn eentje) en dit is wel te doen, mits je voldoende vriesruimte hebt.
Ik had het mezelf alleen heel moeilijk gemaakt door te werken met kleurtjes in het beslag, in de kleuren van het logo.....dat kostte enorm veel extra tijd.

Fijn dat je zelfverzekerd bent, dat het je gaat lukken.
Zolang jij en je aanstaande tevreden zijn over je cc's en je taartje, is het helemaal prima toch!
Gewoon lekker doen.
Enne, je taartje kun je ook op je gemak vast maken een week of wat vtv en in de vriezer doen.
Hoeft niet, maar scheelt ook stress.

Veel succes en vooral veel plezier

I may not be perfect, but i'm always me

68

Ik woon zelf in Eindhoven! mocht ik je kunnen helpen kan je me mailen.. oz.er@live.nl

mvg

69

Seefje schreef:

Nee, sorry. Het is voor mij ook niet interessant.
Doe het voor mezelf en voor de hobby dus ik geloof het wel.

Weet alleen zeker dat ik nooit de 2.75 per cupcake ga halen.

Kan je wel wat globale kosten geven:
- 200 witte cc papiertjes voor 3.95
- tweedehands nette vriezer met 7 laden voor 150.00
- emmer fondant van satin ice van 10 kilo voor 55.00
- pakken koopmans fijne cakemix waar 24 cc uitgaan voor 1.00
- goedkoopste eieren van de appie
- goedkoopste roomboter van de appie

koop eieren bij de Turkse winkel (in Eindhoven) altijd goedkoper! geloof me.. 30 stuks 3,25/3,75..

70 Laatst bewerkt door Seefje (06-03-2013 18:48)

Sorry, dubbel bericht...

71 Laatst bewerkt door Seefje (11-03-2013 22:16)

@Özlem

Keilief dat je me wilt helpen! Het is (nog) niet nodig. Voorlopig lukt het nog om het zelf te doen. Heb er nog geen stress van  ;)

Koop nu 10 eieren voor 1,35 dus dat scheelt niet zo heel veel, maar bedankt voor de tip!!! Lief dat je meedenkt!

72

Weer even een update voor degenen die het willen weten...

Nummer 464 is vandaag een feit geworden.
Ben inmiddels een expert in cupcakes bakken en ik hoop dat ik over een maand nog in mijn jurk pas, want het beslag (en soms een cc die ik niet zo mooi vind) is toch wel erg lekker!

Nu de bruidstaart nog...
Heb veel te veel ideeën....  :s

Heb inmiddels ook al de vraag van een vriendin die in mei haar bruiloft viert om voor haar en haar vrouw een taart te maken. Over the top roze. Ik heb de vrije hand (wat een vertrouwen hè..., hi hi) Leuk leuk leuk!

73

wauw!
knap hoor!
dat je het allemaal zelf doet!
:thumb:  :thumb:  :thumb:

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

74

Hallo,

Lees nu dit bericht precies op jullie trouwdag, ik hoop dat het gelukt is. Ik wens jullie een hele fijne dag toe.
Veel geluk samen. :)

75

Sacha70 schreef:

Hallo,

Lees nu dit bericht precies op jullie trouwdag, ik hoop dat het gelukt is. Ik wens jullie een hele fijne dag toe.
Veel geluk samen. :)

De datum stond verkeerd, ze gaat in april trouwen.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart