1 Laatst bewerkt door Seefje (25-03-2013 16:35)

Onderwerp: 600 cupcakes..... Zonder vriezer.... TIPS?????

Hallo allemaal,

Op 25 april a.s. gaan mijn vriend en ik trouwen.
Hij is directeur van een grote basisschool. Jullie voelen het misschien al aankomen...

We willen op zijn school onze taart aan gaan snijden (die ik ook zelf wil gaan maken) en alle kids trakteren op een cupcake...

Het maken en decoreren is geen probleem, ben al flink aan het oefenen.
Pas een week bezig, maar nu al verslaafd! Ik zie ineens overal gelegenheden om een taart te bakken.... Hi hi...

Hebben jullie misschien tips voor mij hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik heb maar een kleine vriezer, dus voorwerken is niet echt een optie... Vind het wel een superuitdaging en heb er heel veel zin in!

Graag hoor ik van jullie als ervaringsdeskundigen!!!

Alvast bedankt!

2

Re: 600 cupcakes..... Zonder vriezer.... TIPS?????

Waar kom je vandaan?

Het eerste wat me te binnen schiet is namelijk snel een bakvriend(in) inschakelen en het samen doen  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Sonj@ schreef:

Waar kom je vandaan?

Het eerste wat me te binnen schiet is namelijk snel een bakvriend(in) inschakelen en het samen doen  :Y

Dat is precies wat ik dacht! Anders lijkt het me echt niet te doen!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

4

Ben nog nieuw in het bakwereldje, dus heb nog geen bakvriendinnen...
Mijn buurvrouw heeft al wel aangeboden om te helpen, dat aanbod moet ik dus misschien maar aannemen  :D

Ik kom uit Waalre (bij Eindhoven)

5

wauw!  verkijk je niet op het werk
600 stuks is heel veel
en dan ook nog je eigen taart ?
nieuw in de bakwereld?

knap hoor!
ik wil je niet de put in praten ofzo....maar ik denk dat het wel wat te veel van het goede is misschien voor een beginnende bakster
je kan ook niet dagen van te voren al bakken ...is niet lekker
ik zou idd ook maar hulp inschakelen

ik heb jaren in een banketbakkerij gewerkt en hobby nu thuis flink door maar op je eigen trouwdag zelf zoveel willen bakken ....
ik ben zelf nooit getrouwd maar het is echt een flinke klus en je moet natuurlijk wel een relaxte trouwdag hebben!

ik hoop dat het je gaat lukken!
in iedergeval :  alvast een hele fijne trouwdag gewenst!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

6

Ik zou inderdaad iemand vragen voor hulp. 600 cc pff. Hoe wil je ze versieren? Je kan de cc eventueel bij een bakker bestellen en dan zelf versieren? Als je ze met maesepein of fondant versierd kun je ook al veel voorwerk doen. Maar ik moet zeggen dat het erg veel is om er nog bij te doen voor je trouwdag. ik zou mijn taart zelf maken maar toch uit besteed ik was 7 mnd zwanger en kreeg 2 dgn van te voren aanrijding en moest ter observatie een nachtje in het ziekenhuis blijven. Had niks meer geworden die taart dan. Maar heel veel succes

7 Laatst bewerkt door spidygirl (02-02-2013 19:08)

kan je niet een oproepje plaatsen voor hulp?
er zijn vast wel dames in de buurt die willen helpen!

ik had je graag geholpen maar woon niet in de buurt!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8

Pfff, da's veel....en zonder vriezer.....De versiering kun je natuurlijk op voorhand maken, tenminste als je wilt decoreren met marsepein of fondant. Het bakken is echter een ander verhaal, dit kun je zonder vriezer niet lang van te voren doen en ik weet niet hoe groot je oven is, maar dat is een hoop keer bakken.
Als je al twee trays van 12 kwijt kunt, moet je evengoed 25 keer bakken.......Flink bakhulpen inschakelen dus of anders kant en klare cupcakes bestellen of kopen. Voor de kinderen op school zijn die custardcupcakes van AH eigen merk net zo lekker denk ik....

9

Het is zeker een leuke idee, maar mijn advies is om dit niet te gaan doen. Ook met z'n tweeen is echt veels te veel.

Gr.Miruna

Miruna's Cakes te Helmond

10

Hi hi, raak niet zomaar in de put hoor!

Het is eigenlijk ook een beetje uit overmoed en zuinigheid geboren.
We zijn op de love and marriage beurs geweest en daar heb ik het idee opgedaan. Vond het een beetje te gek om 2,50 per cupcake te  gaan betalen (x 600). Zeker omdat ik weet (mijn moeder heeft een engelse lunchroom met cupcakes, scones, high tea etc.) hoe weinig het hoeft te kosten... Mijn moeder wil ik hier niet mee belasten, want die is 67 en heeft het al veel te druk!

Ik heb een goede mix en de uitprobeersels zijn na een week nog lekker! Hier op de site gelezen dat een week ook verantwoord is...
Heb binnen een week al wel een fortuin uitgegeven aan bakspullen, ha ha, maarja...

En verder ga ik voor de tweede keer in mijn leven trouwen, dus heb ik sowieso minder stress. Been there, done that... O-)

Maar goed, feit blijft dat ik nog nooit zoveel cc heb gebakken voor één dag en dus graag tips ontvang voor de voorbereiding en het logistieke stuk (hoe krijg ik zoveel cc netjes op de locatie...)

11 Laatst bewerkt door Suuske (02-02-2013 19:31)

Oeffff, 600 cupcakes en dan ook nog je taart??? Waar je zin in hebt :s  ;)

Nog afgezien van vriezers en vrienden, waar laat je 600 cc's? Ik zit hier eens te kijken, maar ik denk dat mijn keuken, eettafel en woonkamer helemaal vol zouden staan ... Misschien mini cc's?

Succes  :)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

12

spidygirl schreef:

kan je niet een oproepje plaatsen voor hulp?
er zijn vast wel dames in de buurt die willen helpen!

ik had je graag geholpen maar woon niet in de buurt!

Wat lief!!!

13

fruitcake schreef:

Pfff, da's veel....en zonder vriezer.....De versiering kun je natuurlijk op voorhand maken, tenminste als je wilt decoreren met marsepein of fondant. Het bakken is echter een ander verhaal, dit kun je zonder vriezer niet lang van te voren doen en ik weet niet hoe groot je oven is, maar dat is een hoop keer bakken.
Als je al twee trays van 12 kwijt kunt, moet je evengoed 25 keer bakken.......Flink bakhulpen inschakelen dus of anders kant en klare cupcakes bestellen of kopen. Voor de kinderen op school zijn die custardcupcakes van AH eigen merk net zo lekker denk ik....

Ik ga inderdaad met fondant decoreren. Niet te moeilijk, lekker simpel met een mal...
Vind simpel sowieso mooier ook, vooral voor een huwelijk.

14

Suuske schreef:

Oeffff, 600 cupcakes en dan ook nog je taart??? Waar je zin in hebt :s  ;)

Nog afgezien van vriezers en vrienden, waar laat je 600 cc's? Ik zit hier eens te kijken, maar ik denk dat mijn keuken, eettafel en woonkamer helemaal vol zouden staan ... Misschien mini cc's?

Succes  :)

Het wordt maar een klein taartje om aan te snijden hoor...
Dat moet me wel lukken. Als ik zie wat er nu al uit mijn handen komt na een week (getver, dat klinkt arrogant!), heb ik er wel vertrouwen in...

15

evt. ´hulp-moeders´van de school inschakelen?

iig succes en fijne trouwdag!

16

Seefje schreef:

Ben nog nieuw in het bakwereldje, dus heb nog geen bakvriendinnen...
Mijn buurvrouw heeft al wel aangeboden om te helpen, dat aanbod moet ik dus misschien maar aannemen  :D

Ik kom uit Waalre (bij Eindhoven)

Dat is ook voor mij niet in de buurt én ik heb totaal geen ervaring met cupcakes  :/
Ik vind ook de optie van minicupcakes een overweging waard! Fondant decoraties kun je (moet je) ruim van te voren maken en dan nog gaat het -denk ik- een enorme hoeveelheid werk opleveren. Weet je zeker dat je dat wilt? Je gaat nl ook nog trouwen  O-)

Goed over nadenken zou ik zo zeggen  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

17

Wat leuk dat jullie allemaal zo meedenken!!!
Het grappige is dat ik het niet als werk zie, maar als hobby, ontspanning dus  :s
Het zal hoe dan ook wel goedkomen denk ik...  :s

Ik denk dat je echt overschat hoeveel werk het is... probeer anders eerst eens 150 cupcakes te bakken, in combinatie met een bruidstaart

:think: Ik schrik eigenlijk wel een beetje van het feit dat je denkt dat cupcakes makkelijk een week houdbaar zijn.
Ik zou het als ouder zijnde namelijk niet echt op prijs stellen als mijn kinderen een cakeje van een week oud te eten krijgen

Het is echt heel veel werk, zelfs al krijg je hulp.
Je wilt tenslotte wel een beetje uitgerust op je bruiloft verschijnen, zelfs al is het de tweede keer

Verder wens ik je wel een mooie dag en een gelukkig huwelijk toe  :)

I never met a calorie I didn't like....

19

Ok...
Ik denk dat ik de laatste tip maar eens op ga volgen...
Beginnen met 150...
Die kan ik ook nog invriezen...

Heb mijn eigen kinderen ook de cc van een week laten eten  :o .
Ze leven gelukkig nog :s

20

Seefje schreef:

Wat leuk dat jullie allemaal zo meedenken!!!
Het grappige is dat ik het niet als werk zie, maar als hobby, ontspanning dus  :s
Het zal hoe dan ook wel goedkomen denk ik...  :s

Ik denk dat als de doorgewinterde baksters onder ons toch ook wel even schrikken van zulke aantallen, dat je dit een beetje (boel) onderschat. Hobby of niet.

Ik zou iig wel de logistieke uitdagingen van te voren uitgepuzzeld hebben. Uitgaande dat je 12 cc's in 1 keer kunt doen, ben je, als je zonder te stoppen alles achter elkaar bakt, zo' 17 uur bezig. Plan dat goed uit.

Zorg dat een productie lijn achtige planning hebt qua versieren. En dat je plek hebt om je cc's te versieren voldoende dozen e.d. Enidd cc's 1 week bewaren zou ik zeker ook niet doen.

Overigens denk ik wel dat je na dat soort aantallen wss wel zult begrijpen waarom er €2,50 per cc wordt gevraagd  ;)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

21 Laatst bewerkt door Esther68 (03-02-2013 01:25)

Schrok ook een beetje toen ik de titel las....vorig jaar ben ik gevraagd om 325 cc's te maken voor de school van mijn zoon ivm de 300ste leerling. Ik wilde dit graag doen maar heb een kleine vriezer. Ook geen ruimte dus... Ik heb de school toen voorgesteld om mini cc's te maken. Vonden ze ook goed. Ging ook om het idee  ;) . Ik heb toen wel de mini-HoM papiertjes genomen. Deze zijn net iets groter dan de andere merken
In 1 tray gaan 24 cc's en bak je dus zoveel sneller dan met de gewone maat. Invriezen is ook makkelijker. Ik denk dat 600 mini cc's wel in mijn vriezer zouden passen..... :Y

22

taartenprinsesje schreef:

Ik denk dat je echt overschat hoeveel werk het is... probeer anders eerst eens 150 cupcakes te bakken, in combinatie met een bruidstaart

:think: Ik schrik eigenlijk wel een beetje van het feit dat je denkt dat cupcakes makkelijk een week houdbaar zijn.
Ik zou het als ouder zijnde namelijk niet echt op prijs stellen als mijn kinderen een cakeje van een week oud te eten krijgen

Het is echt heel veel werk, zelfs al krijg je hulp.
Je wilt tenslotte wel een beetje uitgerust op je bruiloft verschijnen, zelfs al is het de tweede keer

Verder wens ik je wel een mooie dag en een gelukkig huwelijk toe  :)

Helemaal mee eens! Zeker ook met het een week bewaren, zou dat ook niet fijn vinden als ouder. Ik zeg kopen die cc's!

23

Cakejes liggen bij de bakker ook langer dan een week in de winkel hoor! Als je ze goed verpakt kan je ze echt wel een weekje bewaren! En ik zou er geen moeite mee ebben al zouden mijn kids een cakeje van een week oud eten als ze een plak cake bij oma krijgen is ie ook weleens een weekje oud :rolleyes:

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

24 Laatst bewerkt door chan1985 (03-02-2013 08:23)

Bedenk wel dat cc's vaak voor de kleuterklassen al te groot is, dus miskien nemen ze 1 hap en gooien ze de rest weg. Daar gaat dan al jou tijd die je ervoor hebt gehad zo de prullenbak in :s
Ik zou ook voor mini cc's kiezen, en een oproepje hiero plaatsen.
Ikzelf woon niet in de buurt, anders had ik je graag geholpen :)

Ikzelf heb voor burendag vorig jaar 250 cc's gemaakt, allen gebakken op de vrijdag. UIteindelijk waren het er 220 omdat ik de onderste laag op de ovengrond had gezet waardoor de grondjes zwart waren :s
Ikzelf vond dit al heel veel werk, laat staan 600 st.

Heel veel succes met alles

25

Ik zou mini cupcakes gaan bakken, en heel goed het voorwerk doen.

Dus uitrekenen,

- hoeveel cc's kan ik in 1x bakken, hoeveel x moet je dus bakken.
- hoe lang moeten ze per x in de oven, en hoeveel tijd heb je er dus voor nodig in totaal.
- bekijk hoeveel dagen je nodig hebt. ( 2 a 3 denk ik)

- maak de versieringen van fondant of marsepein vooraf.
(bewaar ze in een luchtdicht doosje, leg ze niet zo op elkaar, maar doe  er een keukenpapiertje tussen oid)

- schakel hulp in met bakken, scheelt de helf (of meer) van de tijd,
zodat er minder vroeg met bakken begonnen hoeft te worden,
en de cc's dus verser zijn. (en dus lekkerder)

- cc's die gebakken zijn goed luchtdicht bewaren in (tupperware) doosjes (of in jou geval dozen  :cool: )

Verder lijkt ook mij het een hele onderneming.

Vind het leuk te lezen dat je gelijk zo enthousiast bent,

ik herken het stukje van 'overal gelegenheden zien om een taartje voor te maken' helemaal.

Vooral doen, want taarten maken kun je niet alleen maar van veel lezen leren,

je moet het vooral veel doen, doen en nog meer doen!

Succes,

en vergeet niet te genieten van je eigen trouwdag!

(plan alles goed in, ruim in, zodat je niet de avond voor je trouwen nog aan het bakken of versieren bent.
persoonlijk zou ik de middag en avond voor je trouwdag echt vrij houden.
Je moet toch ook even tot rust komen, en wie weet nog even iets leuks doen met familie,
alvorens de grote, en toch vaak drukke, dag begint!)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!