1 Laatst bewerkt door Paula_Wiertsema (02-02-2013 10:52)

Onderwerp: Help! Hel van '63?

Hoi Dames en natuurlijk de heren die hier ook rondzwerven;),
Ik heb een taartverzoek gekregen voor een schaatstaart. De jarige wordt dit jaar 50 (hij komt dus uit '63) en houd erg van schaatsen. Hij zou het liefst nog een keer de elfstedentocht willen doen.
Nu wil de opdrachtgever iets van de hel van 63 er het liefste in terug zien. Ik wil het liefst geen printjes gebruiken. Puzzelen en boetseren kan wel.
De elfstedentochttaart met het 'kaartje' er op zou kunnen, maar dat heeft weer niks met '63 te maken. Verder dat ik nog aan een slootje over de taart heen met daarop een schaatser helemaal ingepakt en lekker veel sneeuw. Maar veel verder kom ik niet.
Hebben jullie nog ideeën?

Het moet een taart van 25cm bij 25cm worden en op 14 februari wordt hij opgehaald.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

2 Laatst bewerkt door Siska1974 (02-02-2013 19:08)

Re: Help! Hel van '63?

Er heeft ooit een elfstedentaart gestaan in (volgens mij) de Mjam-taart ik dacht het winternummer van 2011.
Als je dan de schaatser aanpast aan de hel van '63? Dan bedoel ik met ijspegels aan de snor en sneeuw op de schouders bijvoorbeeld.

Lastig om die elfstedentocht van '63 tot leven te brengen.....

Succes!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Pffff, lastig hoor!

Ik heb even op wikipedia gekeken. Het is de zwaarste tocht geweest ooit met veel uitvallers. Dus je kunt ook schaatsters aan de kant laten zitten. Sommigen deden hun schaatsen uit en gingen te voet verder dus dat kun je misschien ook laten zien.

Misschien een thermometer erbij met -18 erop?

Succes in ieder geval! Ik schrijf het makkelijk op maar zelf zou ik zo'n taart niet kunnen maken, denk ik  :lol:

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

iets met een elfstedenkruisje onder de sneeuw en ijspegels??
of een stempelkaart?

of een schaatser puzzelen, die onder de sneeuw en ijspegels zit, en dan een wolkje erboven met een elfstedenkruisje (of een fries vlaggetje erin), alsof hij denkt: ik wil dat kruisje wel halen... en eventueel nog het jaartal 63 erbij-in?

Succes, laat je het resultaat zien?

5

Siska1974 schreef:

Er heeft ooit een elfstedentaart gestaan in (volgens mij) de Mjam-taart ik dacht het winternummer van 2010.
Als je dan de schaatser aanpast aan de hel van '63? Dan bedoel ik met ijspegels aan de snor en sneeuw op de schouders bijvoorbeeld.

Lastig om die elfstedentocht van '63 tot leven te brengen.....

Succes!

Het was inderdaad in de Mjam-taart, maar Winter 2011: www.mjamtaart.com/silverstripe/publicaties/de-magazines/jaargang-3/album/winter-2011 4e foto van links.

Alvast bedankt voor het meedenken. Dat elfstedenkaartje uit de mjam bedoelde ik inderdaad ook in mijn eerste stukje. Zelf vind ik hem een beetje saai als dat het grootste deel van de taart bedekt.
Heb nu zelf het idee om een bevroren sloot slingerend over de taart te laten lopen waarop hij aan het schaatsen is. Langs de kant zitten/liggen een paar schaatsers die uitgevallen zijn en overal sneeuw.
Dat idee van ijspegels aan de snor wordt daar zeker in verwerkt. En misschien inderdaad eentje lopend.

pff wordt nog een hoop werk... :think:  Ben benieuwd hoe hij gaat worden  :D

Enne taartenacademie, natuurlijk word hij geshowd. Maar dat duurt dus nog twee weekjes.