1

Onderwerp: Help ;-) houdbaarheid beslag/deeg Macarons de Paris

Hoi Iedereen,

Had mijn vraag al bij de How to van Meentje gezet, maar nog geen reactie gekregen, dus ik probeer het zo nog eventjes :o  :D

Het is een geweldig recept van Meentje, ze zijn de eerste keer al goed gelukt, jeuh!

Nu hebben wij Zondag de babyborrel van onze kleinste spruit Juliette en wil ik dus ook Macarons maken voor de sweet table.
Ik heb er natuurlijk wel wat nodig, en heb maar 1 bakplaat die helemaal waterpas staat.
Hier de vraag! :

Kan ik een grotere hoeveelheid beslag/deeg maken of moet ik telkens een kleine hoeveelheid maken?
Ze moeten drogen en bakken en dan ben je snel 1.5h verder.
Doet dit niks aan het beslag?

Hopelijk heeft iemand hét antwoord, want er staat nog veel op de planning en geen tijd om het 'te proberen' :o

Alvast heel hard bedankt!

Marie.

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

2

Re: Help ;-) houdbaarheid beslag/deeg Macarons de Paris

zemoeten lang drogen en kort bakken, dus lijkt mij het handigste om alle beslag in 1 keer te maken en op bakplaten/bakpapier te spuiten. na het drogen achter elkaar bakken. moet toch geen probleem zijn als ze iets langer te drogen liggen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Help ;-) houdbaarheid beslag/deeg Macarons de Paris

En als je maar 1 bakplaat hebt, maak je de andere macarons gewoon op een dienblad op bakpapier. Na het bakken van de eerste lading schuif je zo het bakpapier op je bakplaat en dan weer in de oven.

Tieneke