1

Onderwerp: Ook de ijsjes even geprobeerd en meteen lollies geprobeerd

Ik heb de ijsjes ook even geprobeerd en ze zijn aardig gelukt al kan het altijd beter.
Ik heb er ook meteen lollies bij gemaakt want vind die ook zo leuk.
De lollies doe ik de volgende keer anders want er zit weinig kleur in.
In meerdere gedeeltes kleurstof op de zak doen en dan nog eens proberen, of ik maak ze egaal een kleurtje want denk dat dat mooier is.
Ik heb ook plastic lolliestokjes gebruikt maar dat werkt niet in de oven hé haha.
Mijn tweeling is in maart jarig en dan ga ik ze nogmaals maken en dan hoop ik ze mooier te maken.
Dit was eigenlijk meer om uit te proberen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QE4M6NBT-D.jpg

Re: Ook de ijsjes even geprobeerd en meteen lollies geprobeerd

Nou ben ik toch zo benieuwd of je je hoorntjes gebakken hebt? Of zijn ze hol van binnen? Snap je wat ik bedoel?
Ik ken wel de vierkante ijsbakjes, daarin kan je dan je cakeje bakken, maar met zo'n hoorntje???
Ziet er top uit!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

3 Laatst bewerkt door dollelollypop (31-01-2013 16:28)

IngridV_1973 schreef:

Nou ben ik toch zo benieuwd of je je hoorntjes gebakken hebt? Of zijn ze hol van binnen? Snap je wat ik bedoel?
Ik ken wel de vierkante ijsbakjes, daarin kan je dan je cakeje bakken, maar met zo'n hoorntje???
Ziet er top uit!

Ik moet eerlijk bekennen dat ze nu nog hol zijn want ik wil ze pas maken als mijn kinderen jarig zijn op 10 maart, dit was eigenlijk alleen even om te proberen maar heb er wel over nagedacht hoe ik de hoorntjes neer ga zetten als ik ze ga vullen met cake want ze kunnen niet staan natuurlijk.
Misschien in een rekje ofzo maar het zal lastig worden denk ik.
Ik ga nog eens kijken of ik daar iets op kan bedenken.  :)

Mocht iemand een tip hebben dan hoor ik die graag  :)

4

Mag ik vragen hoe je die toefjes en lollies gemaakt hebt? Ziet er lekker uit!  :P  :9  :P

A wonderfull hobby!
http://www.stephcakes.nl

5 Laatst bewerkt door dollelollypop (31-01-2013 17:35)

Stephkeee schreef:

Mag ik vragen hoe je die toefjes en lollies gemaakt hebt? Ziet er lekker uit!  :P  :9  :P

Ik heb het recept van iemand van hier.

125 gr kristal suiker
4x eiwit
10 gr maizena
125 gr poedersuiker

eiwit+kristal suiker opkloppen tot het super stijf is {pieken}
daarna maizena en poedersuiker door scheppen.
streep van kleurstof trekken in spuitzak en opspuiten, 15 min tijd.
ongeveer 2 uur op 100 graden
en dan zijn ze nog wat chewie aan de binnekant....aaaaah ik kan dr niet van afblijven!
Ze komen boven op cupcakes in ouderwets ijshoorntje en dan heb je een ijsje.

De lolly's heb ik gewoon gemaakt met een spuitmondje met ronde opening en dan van binnen naar buiten een cirkel maken en daar een stokje in gedaan.
Je hebt er ook mallen van maar zo gaat het ook prima.

6

dollelollypop schreef:
Stephkeee schreef:

125 gr kristal suiker
4x eiwit
10 gr maizena
125 gr poedersuiker

en dan zijn ze nog wat chewie aan de binnekant....aaaaah ik kan dr niet van afblijven!

Dankuuu! Dat ga ik ook eens proberen  :Y

A wonderfull hobby!
http://www.stephcakes.nl

Als je trouwens rondom een kleurtje wilt hebben dan moet je op 4 punten in je spuitzak een kleurstofstreep zetten dan krijg je het overal mooi in de rondte.  :)

8

Ziet er super uit.

Je kunt het hoorntje ook vullen met een cake pop of mini cc, gewoon apart bakken en dan in het hoorntje doen. Kan met wat creme, met of zonder smaakje, dan blijft het mooi zitten.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

Ik blijf dus even meelezen.
Als je eruit bent hoe je het gaat doen hoop ik het te lezen.
Vind deze namelijk net iets leuker dan de vierkante. Maar ja, kids zijn vaak niet zo kritisch als wij natuurlijk....
Vind bovenstaande reactie trouwens ook een leuke, mini cupcakes... Hmmmm maar vastzetten met crème moet dan weer op het laatste moment omdat je koekje dan slof word denk ik?

10

IngridV_1973 schreef:

Vind deze namelijk net iets leuker dan de vierkante. Maar ja, kids zijn vaak niet zo kritisch als wij natuurlijk....
Vind bovenstaande reactie trouwens ook een leuke, mini cupcakes... Hmmmm maar vastzetten met crème moet dan weer op het laatste moment omdat je koekje dan slof word denk ik?

Probeer even mee te denken:
Misschien over de binnenkant van het hoorntje wat chocolade dan heb je een soort coating en kan een beetje creme DENK ik geen kwaad?

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

11

Ook ik heb me op de ijsjes gestort.

Die met een kleurtje zijn  erg mooi geworden! De mijne waren wit met disco-spikkels.

Het is zo leuk om te doen! Simpel en een super resultaat.

Het recept van mijn bakker.
eiwit: suiker      1:3

Ikzelf had gepasturiseerd eiwit bij de Sligro gekocht.

Oja, lang genoeg gedroogd in de oven en luchtdicht verpakt heeeel lang houdbaar.

Ja ik heb ze ook al eens eerder gemaakt en toen bleven ze ook echt heel lang goed.
Ik had ze nl. al eens eerder gemaakt als traktatie heeeeel lang geleden ik denk wel een jaar of 8 geleden.  :Y

IngridV_1973 schreef:

Ik heb al eerder ijsjes gemaakt van cake verkruimeld en daar gesmolten chocolade doorheen gedaan, vastgezet met chocolade en in het hoorntje had ik een doosje smarties leeggegooid dat was echt ook een succes.
ik heb even gekeken maar als je een mini cupcake maakt past hij precies in het hoorntje en hoef je het eigenlijk niet eens vast te zetten.
Dan zou ik het toefje wel even vastzetten met een beetje gesmolten chocolade ofzo op het mini cupcakeje en als je het leuk vind leeg je in het hoorntje zelf ook een doosje smarties.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en hieronder nog even mijn ijsjes van vorig jaar maart.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LHWAGHJO-D.jpg

14

Wouwww..... die zien er ontzettend mooi uit  :thumb:

15

Yep! Hier kan ik wel mee aan de slag.
Nu nog wachten tot april, want dan is ze pas jarig hahaha.
Thanks!!!!

IngridV_1973 schreef:

Yep! Hier kan ik wel mee aan de slag.
Nu nog wachten tot april, want dan is ze pas jarig hahaha.
Thanks!!!!

:thumb:  dan kan je vast gaan oefenen haha.
Fijn dat je er iets aan hebt.  :)

17

dollelollypop schreef:
Stephkeee schreef:

125 gr kristal suiker
4x eiwit
10 gr maizena
125 gr poedersuiker

De lolly's heb ik gewoon gemaakt met een spuitmondje met ronde opening en dan van binnen naar buiten een cirkel maken en daar een stokje in gedaan.

Whahahaha das mijn tekst!  ;)  maar leuk met zo'n stokje er in die ga ik onthouden. ben benieuwd hoe je het gaat oplossen met de ijshoorntjes

Taart Smakelijk is de naam

Josje78 schreef:
dollelollypop schreef:
Stephkeee schreef:

125 gr kristal suiker
4x eiwit
10 gr maizena
125 gr poedersuiker

Whahahaha das mijn tekst!  ;)  maar leuk met zo'n stokje er in die ga ik onthouden. ben benieuwd hoe je het gaat oplossen met de ijshoorntjes

Ja sorry dat ik je tekst hebt gebruikt haha maar ik dacht ik plaats hem hier ook maar even maar heb wel eerlijk gezegd dat het niet van mezelf was  :o

En ja zag ergens die lollie's ook en daar kan je een mal voor kopen bij de kookwinkel maar als je zelf een rondje spuit lukt het ook zoals je ziet.
Zonde om een mal voor te kopen en je krijgt alleen maar meer van die zooi in huis haha.
Ik heb gewoon een cirkel getekend en daarin gespoten.

19 Laatst bewerkt door dollelollypop (01-02-2013 23:11)

dollelollypop schreef:
Josje78 schreef:
dollelollypop schreef:

125 gr kristal suiker
4x eiwit
10 gr maizena
125 gr poedersuiker

Ja sorry dat ik je tekst hebt gebruikt haha maar ik dacht ik plaats hem hier ook maar even maar heb wel eerlijk gezegd dat het niet van mezelf was  :o

En ja zag ergens die lollie's ook en daar kan je een mal voor kopen bij de kookwinkel maar als je zelf een rondje spuit lukt het ook zoals je ziet.
Zonde om een mal voor te kopen en je krijgt alleen maar meer van die zooi in huis haha.
Ik heb gewoon een cirkel getekend en daarin gespoten.

Ik denk dat ik er een mini cupcake inzet want dat pat precies heb ik al geprobeerd en dan met chocolade de toef vastzetten en in het hoorntje doe ik mnms of smarties.

Maar de volgende keer doe ik op 4 punten in de zak een streepje zetten want dan krijg je dat kleurtje helemaal rondom en nu valt hij vaak weg.
Ik heb die techniek al eens voor een jaar of 9 terug gemaakt toen was er bijna nog niks te vinden over taarten maken en dit was toen mijn allereerste creatie haha.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6QKAPKIV-D.jpg

Ik had toen verschillende kleuren streepjes erin gezet maar het ziet er verder niet echt uit hoor hahaha, het was ook echt mijn eerste dingetje dat ik gemaakt had.

20

Super leuk, ff onthouden

Een kennis is iemand met wie je lacht, een vriend is iemand met wie je ook huilt.

21

Je kan de hoorns hangend in je rooster bakken.

petrabennes schreef:

Je kan de hoorns hangend in je rooster bakken.

Ik heb geen rooster want het zijn allevier platen maar bij mijn vorige over heb ik het wel een keer geprobeerd maar toen gingen ze toch scheef hangen. Dankjewel voor de tip maar denk dat ik het toch maar bij de mini cupcake houd en de hoorn vul met mini smarties.  :)

23

Je kunt ook proberen of je van die vierkante ijs-cupjes kunt krijgen? (bij de sligro hebben ze ze wel ;) ). Die kan je gewoon met cake-beslag vullen en zo in de oven zetten  :thumb:

24

Je kunt ook proberen of je van die vierkante ijs-cupjes kunt krijgen? (bij de sligro hebben ze ze wel ;) ). Die kan je gewoon met cake-beslag vullen en zo in de oven zetten  :thumb:

Tessa92 schreef:

Ja dat klopt en dat is het makkelijkst maar dat vinden sommige ( inclusief ikzelf ) niet zo leuk want die hoorntjes zijn toch het allerleukst vind ik  :)
Zoals al eerder gezegd is vinden die kinderen het waarschijnlijk helemaal leuk maar ja de moeders willen graag dat het nog leuker wordt  ;)