1

Onderwerp: beslagkom dilemma

hoi allemaal,

Gisteren was ik eindelijk weer eens aan het bakken. ik gebruikte een nieuwe blauwe beslagkom om de moncou vulling te mixen. toen ik die vulling echter op de taart smeerde zag ik tot mijn schrik allemaal kleine blauwe stukjes in de vulling zitten. Ik heb dus uiteindelijk de hele boel maar weg gegooid, want dat leek mij niet echt gezond.
ik heb net de betreffende winkel gebeld om dit te melden en daar gaven ze inderdaad ook aan dat dit niet de bedoeling was.

Nu zat ik me eigenlijk af te vragen of het wel zo verstandig is plastic beslagkommen met de mixer te gebruiken? (jaja deze ervaring heeft voor grote twijfel gezorgd). Wat voor beslagkom gebruiken jullie icm de mixer?

groetjes daphne

2

Re: beslagkom dilemma

Beslagkommen hebben geen stekkertje  ;)

[MOVE] -> taartdecoratie alegmeen

3

Ik gebruik altijd plastic beslagkommen  :Y  Nooit problemen gehad!

A wonderfull hobby!
http://www.stephcakes.nl

4

bedankt  voor de reactie.  ik zou eerlijkgezegd zo ook niet weten wat voor beslagkom ik anders moet gaan gebruiken

5

Denk dat het ook aan de (slechte) kwaliteit van de plastic beslagkom ligt......
Ik gebruik voor slagroom een stalen bak, die ik even in de vriezer zet. Voor de rest gewoon plastic. Als ik tenminste met de hand klop....

6

ikea,en een van marskramer

7

allebei van plastic?

8

Ik gebruik plastic van de action  :P

A wonderfull hobby!
http://www.stephcakes.nl

9 Laatst bewerkt door djehr (31-01-2013 17:23)

Ik mix alleen in glas of rvs. Kunsstof kan de kleur en smaak aan nemen van producten die je er eerder in gemixt hebt. En kunststof beschadigt sneller dan glas of metaal. Zeker met een handmixer kom je wel eens met je mixerhaken tegen de rand van de kom aan. n daardoor ontstaan kleine beschadigingen...

Bij Action, Xenos, Ikea hebben ze mooie metalen kommen (zoals de Blanda's) en voor een aardige prijs

10

daphne85 schreef:

allebei van plastic?

yep

11

Pyrex kom... Of die metalen van mn Kenwood

12

Ik heb je topics over dit onderwerp samengevoegd en opnieuw in de goede rubriek gezet.
Als je een vraag wilt updaten kan je het topic weer omhoog halen ipv dat je een nieuwe topic openent.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

13

Ah balen joh!
Ik gebruik ook gewoon plastic komen. Ik heb een setje van 3 verschillende maten van de Action. Daarnaast heeft mij automatische keukenmixer ook een plastic beslagkom, nooit problemen mee gehad.

14

Ik gebruik een glazen en een plastic kom van Tupperware.

15

hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties. ik heb inmiddels een rvs kom gehaald en ga die zo eens uitproberen.

Wat ik vooral zorgwekkend vond, was dat ik het nu zag, omdat het om een blauwe kom ging, normaal gesproken zou ik het dus niet eens gezien hebben :S

groetjes daphne

16

Ik gebruik ook altijd de plastic beslagkom die bij mijn mixer zat. Wel is mij vroeger op school altijd geleerd om niet met de  mixerhaken langs de zijkant van de kom te gaan, omdat er dan stukjes van de zijkant kunnen loskomen.Beter even tussendoor met een spatel langs de zijkant. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij daar niet altijd aan houd, en ik ben ook nog nooit plastic stukjes tegen gekomen. Dat je dit nu bij een blauwe kom wel ziet, zet mij wel aan het denken.