Onderwerp: Wat raden jullie mij aan....

Ik heb bloemen gemaakt van fondant met tylose maar ze blijven niet hard.
Wat zou nu het beste zijn, fondant mengen 1:1 met gumpaste of alleen gumpaste gebruiken. Ik wilde namelijk een grote pot tylose kopen.
Dus wil ik graag van jullie weten wat ik het beste kan doen :s

De aanhouder wint!

2

Re: Wat raden jullie mij aan....

welke fondant heb je gebruikt? hoe bewaar je je bloemen?

ik heb geen ervaring met gumpaste

3

Re: Wat raden jullie mij aan....

bloemen maak je het beste en mooiste met gumpaste

krijg je veel dunner uitgerold dan fondant
en worden de bloemen dus ook veel echter

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Re: Wat raden jullie mij aan....

spidygirl schreef:

bloemen maak je het beste en mooiste met gumpaste

krijg je veel dunner uitgerold dan fondant
en worden de bloemen dus ook veel echter

Oké maar blijven de bloemen ook hard na het drogen? En waar koop jij het? Ik heb tot nu toe alleen verpakkingen van 250gr. gezien.

De aanhouder wint!

5

Re: Wat raden jullie mij aan....

Voor boetseren is typose prima, maar voor bloemen is gumpaste of half+half gumpaste-fondant echt beter :Y De bloemen blijven inderdaad hard ( jaaaaaaaaaren) en je kunt veeel dunner uitrollen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Re: Wat raden jullie mij aan....

Ik gebruik zelf voor bloemen 100% gumpaste, en dan ofwel de gumpaste van Renshaw (250 gram) of van wilton (452 gram)

Voor bloemen vind ik de gumpaste van SatinIce wat minder (1000 gram) om dat die wel de neiging heeft weer wat zachter te worden.. die gebruik ik liever voor boetseren..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Re: Wat raden jullie mij aan....

Ik gebruik de gumpaste van satin ice, zit n een emmertje van volgens mij een kilo, vind het echt geweldig spul!