Onderwerp: fondant met tylose.

Ik heb zaterdag bloemen van fondant gemaakt en ze op appelkarton laten drogen.
Nu zijn ze weer zacht geworden weten jullie wat ik verkeerd heb gedaan? Ik heb de fondant 24 uur van te voren goed vermengd met tylose, 4gram op 250gram fondant. Moet er misschien meer tylose in?

De aanhouder wint!

2

Re: fondant met tylose.

kan het niet aan de luchtvochtigheid liggen.. het regent flink namelijk.

Ik heb me laten vertellen dat je ze even in de oven kan doen op 50 graden met de deur open. Ze worden dan eerst wat zacht, maar drogen darna keihard op.
Let wel.. ik heb t nog nooit uitgeprobeerd.

Ik maak trouwens bijna al mijn bloemen ( zeker de wat delicatere en of de bloemen die flink open moeten staan....van gumpaste en fondant 1:1

succes:)

sweet978 schreef:

kan het niet aan de luchtvochtigheid liggen.. het regent flink namelijk.

Ik heb me laten vertellen dat je ze even in de oven kan doen op 50 graden met de deur open. Ze worden dan eerst wat zacht, maar drogen darna keihard op.
Let wel.. ik heb t nog nooit uitgeprobeerd.

Ik maak trouwens bijna al mijn bloemen ( zeker de wat delicatere en of de bloemen die flink open moeten staan....van gumpaste en fondant 1:1

succes:)

In de oven doen is geen optie voor mij ik heb een combimagnetron dus de deur moet dicht.

De aanhouder wint!

4

Mijn ovendeur moet ook dicht....... en toch werkt het bij mij. Een half uurtje op 50 graden in de oven  :thumb:

Als ze eruit komen zijn ze warm(er) en zacht(er), goed/gewoon laten liggen en drogen, dan drogen ze keihard op, bij mij wel in elk geval.

Succes!

5

Weet niet welke fondant je hebt gebruikt, maar FunCakes wordt bijna niet hard. Zelfs niet met tylose...

6

Dat durf ik te betwijfelen.
Ik werk altijd met FC fondant en dat hard prima uit.. zelfs zonder fondant.. alleen niet ala minuut

7

sweet978 schreef:

Dat durf ik te betwijfelen.
Ik werk altijd met FC fondant en dat hard prima uit.. zelfs zonder fondant.. alleen niet ala minuut

Zonder tylose denk ik....   ;)

8 Laatst bewerkt door sweet978 (30-01-2013 17:35)

lol.... scherp  :)