Onderwerp: [Help] taartideeën gezocht 1e verjaardag(lange vingers taartje)
Binnenkort wordt mn zoontje 1 jaar en maak ik een taart voor hem. Ik wil eigenlijk geen beklede taart doen omdat ik de marsepein/fondant veel te zoet vind. Nu dacht ik zo'n taartje te maken met lange vingers aan de zijkant en een leuk boetseersel bovenop (hopelijk 2 girafjes als het lukt). Maar ik zit wel met een aantal dilemma's.
Wat doe ik bovenop de taart, meestal zijn het geboortetaarten met muisjes maar daar heb ik nu niks aan. Dan misschien toch een dun stukje fondant (als bij een cupcake), andere soort muisjes of verkruimelde koekjes?
Aan 1 taartje heb ik niet genoeg, ik twijfel of ik nu dan toch een stapeltaart maak zoals ik anders gedaan had, kun je zoiets stapelen en dan de onderste taart gewoon bekleden of op dezelfde manier afwerken met lange vingers? Of de onderste met lange vingers en t bovenste taartje bekleden? Of beter maar gewoon 2 verschillende taarten maken, deze en een eenvoudige taart voor erbij. Vind t lastig voor me te zien wat ik t beste kan doen. Heb nog niet zoveel taarten gemaakt en loop bij deze taart om de een of andere rede een beetje vast. Misschien maak ik t me gewoon te moeilijk omdat het zn eerste verjaardag is.
Hopelijk komen er hier wat goede suggesties/ideeën