1

Onderwerp: [Help] taartideeën gezocht 1e verjaardag(lange vingers taartje)

Binnenkort wordt mn zoontje 1 jaar en maak ik een taart voor hem. Ik wil eigenlijk geen beklede taart doen omdat ik de marsepein/fondant veel te zoet vind. Nu dacht ik zo'n taartje te maken met lange vingers aan de zijkant en een leuk boetseersel bovenop (hopelijk 2 girafjes als het lukt). Maar ik zit wel met een aantal dilemma's.
Wat doe ik bovenop de taart, meestal zijn het geboortetaarten met muisjes maar daar heb ik nu niks aan. Dan misschien toch een dun stukje fondant (als bij een cupcake), andere soort muisjes of verkruimelde koekjes?

Aan 1 taartje heb ik niet genoeg, ik twijfel of ik nu dan toch een stapeltaart maak zoals ik anders gedaan had, kun je zoiets stapelen en dan de onderste taart gewoon bekleden of op dezelfde manier afwerken met lange vingers? Of de onderste met lange vingers en t bovenste taartje bekleden?  Of beter maar gewoon 2 verschillende taarten maken, deze en een eenvoudige taart voor erbij. Vind t lastig voor me te zien wat ik t beste kan doen. Heb nog niet zoveel taarten gemaakt en loop bij deze taart om de een of andere rede een beetje vast. Misschien maak ik t me gewoon te moeilijk omdat het zn eerste verjaardag is.

Hopelijk komen er hier wat goede suggesties/ideeën

2

Re: [Help] taartideeën gezocht 1e verjaardag(lange vingers taartje)

Allebei de taartje afwerken met lange vingers aan de zijkant. Creme of slagroom op de bovenkant?
Stapelen kan ook gewoon als je ze beide met langevingers doet, je kunt ook de bovenkant gekruimelde koekjes doen, chocolade hagelslag, vers fruit, m&m's. De taarten zet je dan eerst op elkaar en daarna doe je op de onderste taart de bovenkant/rand vullen met wat je er op wilt doen.
Laagje fondant kan natuurlijk ook, zou ik wel eerst doen en daarna lange vingers op de zijkant.

Als je 1 van de taarten bekleed zou ik de onderste doen en dan de bovenste met lange vingers, de giraffen zou je ook nog aan de zijkant tegen het bovenste taartje kunnen zetten en dan op je bovenste taartje fruit ofzo?

hoop dat je er iets mee kunt, succes

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

3

anneke79 schreef:

Allebei de taartje afwerken met lange vingers aan de zijkant. Creme of slagroom op de bovenkant?
Stapelen kan ook gewoon als je ze beide met langevingers doet, je kunt ook de bovenkant gekruimelde koekjes doen, chocolade hagelslag, vers fruit, m&m's. De taarten zet je dan eerst op elkaar en daarna doe je op de onderste taart de bovenkant/rand vullen met wat je er op wilt doen.
Laagje fondant kan natuurlijk ook, zou ik wel eerst doen en daarna lange vingers op de zijkant.

Als je 1 van de taarten bekleed zou ik de onderste doen en dan de bovenste met lange vingers, de giraffen zou je ook nog aan de zijkant tegen het bovenste taartje kunnen zetten en dan op je bovenste taartje fruit ofzo?

hoop dat je er iets mee kunt, succes

Fruit leek mij ook wel een goed idee om het niet te zoet te maken. maar je kan denk ik niet de bovenkant met fruit doen en daar de girafjes op/tussen zetten. Neem aan dat de fondant dan gaat smelten. Heb nogal wilde plannen voor de girafjes en als dat lukt zou ik die wel graag bovenop hebben en niet aan de zijkant, vandaar.

Misschien dan toch beide met lange vingers en dan het bovenrandje van de onderste taart met fruit doen (zou ik qua kleur wel mooipassend kunnen maken)

Bedankt voor het meedenken :)

Eigenlijk kun je er alle kanten mee op. Ik zou wel, als je ze stapelt, de hele bovenkant van de onderste taart bekleden en niet alleen een rand. Dan is de onderste taart nl niet kaal als de bovenste op is.

Ik heb niet zo lang geleden een btje hetzelfde dilemma gehad.. Toen wel met muisjes ;) maar je kunt idd vanalles gebruiken zoals anneke al zei. En als je d3 taart goed afsmeert met bc hoef je geen fondant te gebruiken hoor... Heb ik uiteindelijk ook niet gedaan en dat ging prima

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=214824

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl