51 Laatst bewerkt door dollelollypop (03-02-2013 12:14)

Re: kleine kwark gebakjes.

Luckey schreef:

Dus bavarois maken. In spuitzak en dan op stijven in ijskast en dan spuiten in de cupcake en daarna meteen in de diepvries?

Nee de bavarois eerst in de koelkast op laten stijven geld alleen voor de onderste taartjes, voor de cupcakejes moet je de bavarois meteen in de cupcakes doen en dan in de vriezer zetten.

52

Bedankt voor je snelke reactie...en recept!

corey schreef:

Bedankt voor je snelke reactie...en recept!

Het is graag gedaan hoor  :)

54

Ik heb vandaag je kwartgebakjes gemaakt. Met een boter en kruimel boter. Op de bodem perzik uit blik en daarna gevuld met kwart met een beetje perzik sap er door. Met een toefje slagroom en een stukje perzik was het helemaal af. Ik ga deze ook maken op de verjaardag van mijn zoontje in 2 smaken. Bedankt voor het leuke idee. :D

Find me on facebook and on www.madebypien.nl

55 Laatst bewerkt door dollelollypop (03-02-2013 22:15)

PienGirl schreef:

Ik heb vandaag je kwartgebakjes gemaakt. Met een boter en kruimel boter. Op de bodem perzik uit blik en daarna gevuld met kwart met een beetje perzik sap er door. Met een toefje slagroom en een stukje perzik was het helemaal af. Ik ga deze ook maken op de verjaardag van mijn zoontje in 2 smaken. Bedankt voor het leuke idee. :D

Heel graag gedaan maar ik heb het ooit eens hier gevonden dus het is niet echt mijn idee hoor  :)
Maar ik vind het wel fijn dat ik weer zoveel mensen heb geholpen aan een leuk idee ook al was het idee niet van mezelf.
Heel veel plezier op de verjaardag van je zoontje en natuurlijk kun je het zelf maken hoe je wilt want het idee is alleen dat kwark in het cupcakeje dat kan je helemaal naar je eigen idee maken dus leuk om weer eens een ander smaakje te horen en wat je ermee gedaan hebt.  :thumb:

56

O dit is HET gebakje voor mijn man. Hij lust maar twee dingen: boterkoek en kwarktaart! Superleuk idee, dit ga ik maken voor Valentijnsdag! Bedankt!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

57

ik vind de restjes er haast nog lekkerder uitzien dan de gebakjes!  :+  :cool:

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

58

Ziet er erg leuk uit, ga dat zeker eens proberen.....:-)

Lot schreef:

O dit is HET gebakje voor mijn man. Hij lust maar twee dingen: boterkoek en kwarktaart! Superleuk idee, dit ga ik maken voor Valentijnsdag! Bedankt!

Nou dat is leuk om te horen en het is graag gedaan hoor  :)

Siena schreef:

ik vind de restjes er haast nog lekkerder uitzien dan de gebakjes!  :+  :cool:

Haha ja dat kan ook  :)

61

Wat een geweldig idee zeg ik ben gek op kwarktaart en dit ziet er nog super leuk uit zeg

62

Door tijdgebrek heb ik de gebakjes nog niet kunnen maken...maar aankomende week heb ik vakantie.

Maar heb nog een vraagje, als je het invriest, moet het in een taartdoos of in een plastic zak??

Nee gewoon in een taartdoos verder niks dat heb ik ook.  :)

64

ok bedankt!

65

Ik was zo enthousiast, ik heb ze gelijk geprobeerd! En de buren en een vriend hebben ze geproefd... en ik :o

En... heerlijk!!!
Ik heb ze overigens niet keihard laten worden in de vriezer, maar gewoon zodat ze stevig genoeg waren om de papiertjes eraf te halen. De tweede lichting zit er nog in (vriezer) en die haal ik er straks uit...
Echt heel erg bedankt, superlekker!

Oja, je haalt er idd precies 24 uur (ik hield iets kwark over)

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

Lot schreef:

Ik was zo enthousiast, ik heb ze gelijk geprobeerd! En de buren en een vriend hebben ze geproefd... en ik :o

En... heerlijk!!!
Ik heb ze overigens niet keihard laten worden in de vriezer, maar gewoon zodat ze stevig genoeg waren om de papiertjes eraf te halen. De tweede lichting zit er nog in (vriezer) en die haal ik er straks uit...
Echt heel erg bedankt, superlekker!

Oja, je haalt er idd precies 24 uur (ik hield iets kwark over)

Het is graag gedaan hoor en wat leuk om te horen dat je ze meteen gemaakt hebt en ze ook in de smaak vallen maar dat wist ik wel hoor  ;)
Hier gaat de grote kwarktaart met boterkoek eronder ook altijd hard want iedereen vind het lekker.

67

ik ben niet zo van de kwarktaart gebeuren maar vind dit ZOOOO leuk,weer een top idee van jouw  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:
taartgroetjes Carla

68

Oooh, dit ziet er echt heel lekker uit! Ik ga ze komende week ook een keer proberen  :D

69 Laatst bewerkt door dollelollypop (07-02-2013 17:16)

carol schreef:

ik ben niet zo van de kwarktaart gebeuren maar vind dit ZOOOO leuk,weer een top idee van jouw  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:
taartgroetjes Carla

Nou Carla het kwarktaartje in de cupcake vorm was ooit hier al een keer voorbij gekomen hoor, alleen de boterkoek onder de kwarktaart heb ik nooit eerder gevonden want dat doe ik nl. al erg lang.
Ik vind nl. die kruimelbodems niet echt wat en heb voor jaren terug een keer een boterkoek gebakken en daar de kwarktaart op gemaakt.
Dat vond iedereen zo lekker dat ik het vanaf dat moment eigenlijk altijd heb gedaan dus nu de kleintjes eens gemaakt.  :)
Dus een beetje van hier een een beetje van mezelf  ;)

Ik wil nogmaals maar weer een keer alle mensen heel hartelijk bedanken voor alle ( en vooral vele ) leuke reactie's en leuk dat sommige van jullie ze ook al gemaakt hebben.  :)   :thumb:

71 Laatst bewerkt door carol (07-02-2013 17:37)

ok ik ben om  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: ga morgen ff boodschappen doen en ze maken en wordt vervolgd   ;)

carol schreef:

ok ik ben om  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: ga morgen ff boodschappen doen en ze maken en wordt vervolgd   ;)

Oh echt!!!!  :)  nou ik ben benieuwd wat je ervan vind maar ze zijn echt lekker hoor.
En vooral ook erg prettig, snel klaar  :)

73

bewijst maar weer dat "simpele" gerechten niet voor mij zijn weggelegd.....

Ik heb dus de boterkoek gemaakt maar zag tijdens het bakken dat de papiertjes al bijna doorzichtig vd boter waren....
daarna de kwark erop gedaan en in de diepvries gezet om op te stijven....

na half uurtje ofzo eentje gepakt maar het papiertje wilde er niet af..... paar in de koelkast gezet maar dit maakt het nog niet makkelijker om het papiertje eraf te krijgen....

Bovendien vond ik de boterkoek erg hard en suikerig. Geen idee of dit hoort, is pas de eerste keer dat ik boterkoek maakte....

Wat ging er mis, of ging er helemaal niks mis en hoort het zo?
(oke ga nu wel siliconen cupcakevormpjes halen)

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

Wat een goed idee! Dat ziet er super lekker uit. En die restjes-taartjes zijn ook hartstikke mooi hoor!

groetjes, Karin

75 Laatst bewerkt door dollelollypop (15-02-2013 19:09)

Luckey schreef:

bewijst maar weer dat "simpele" gerechten niet voor mij zijn weggelegd.....

Ik heb dus de boterkoek gemaakt maar zag tijdens het bakken dat de papiertjes al bijna doorzichtig vd boter waren....
daarna de kwark erop gedaan en in de diepvries gezet om op te stijven....

na half uurtje ofzo eentje gepakt maar het papiertje wilde er niet af..... paar in de koelkast gezet maar dit maakt het nog niet makkelijker om het papiertje eraf te krijgen....

Bovendien vond ik de boterkoek erg hard en suikerig. Geen idee of dit hoort, is pas de eerste keer dat ik boterkoek maakte....

Wat ging er mis, of ging er helemaal niks mis en hoort het zo?
(oke ga nu wel siliconen cupcakevormpjes halen)

Hallo

Nee hoor er is dan waarschijnlijk ergens toch iets mis gegaan.
Ten eerste gebruik ik altijd de cupcases van housse of marie omdat er ooit in de mjam verteld werd dat dat toch echt de beste zijn dus ik gebruik bijna nooit andere.
De boterkoek hoort niet hard te zijn en ook niet suikerig.
Heb je het wel voldoende doorgekneed? en stond de oven misschien te hoog?
Op het pak staat volgens mij 160 graden maar ik zet de oven altijd 20 graden lager dan op het pak staat omdat ik een hetelucht oven heb met twee ventilators ( ovens zijn niet allemaal hetzelfde en daar verschilt het soms noagal eens in )
Heb je ze er misschien in plaats van 12 minuten 20 minuten in gedaan omdat er op het pak 20 minuten staat maar omdat dit maar kleine beetjes zijn heb ik het er 12 minuten in gedaan?
Ook gebruik ik altijd roomboter maar weet niet of dat invloed zou hebben hoor.
Ik heb ook altijd de koopmans boterkoek verder geen andere.
Wel alles op kamer temperatuur gehad?
Ik noem maar even het één en ander hoor maar weet echt niet wat je fout gedaan hebt.
Zoals ik het beschreven heb moet het echt goed gaan dus ik hoop dat je nog een poging wilt wagen en dan ben ik benieuwd of ze dan wel goed gegaan zijn.
Succes en ik hoor het graag.  :)