26

Re: kleine kwark gebakjes.

Het ziet er ontzettend lekker uit!

27

Wat ziet dat er lekker uit zeg  :P . Ben maandag jarig en heb eigenlijk geen tijd om een taart voor mezelf te maken maar denk dat ik dit ook maar eens ga uitproberen.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

MamavanThom schreef:

Wat ziet dat er lekker uit zeg  :P . Ben maandag jarig en heb eigenlijk geen tijd om een taart voor mezelf te maken maar denk dat ik dit ook maar eens ga uitproberen.

Ik zou het doen want het is lekker leuk en echt heel snel klaar.
Alvast gefeliciteerd.  :)

29

Hmmmm..... die zien er heerlijk uit  :9
Die gaan we snel maken  :Y

30 Laatst bewerkt door dollelollypop (31-01-2013 06:34)

Allemaal heel hartelijk dank voor alle leuke en vriendelijke reacties.  :)

31

erg leuk!  :Y
Ik sla hem ook even op

Bedankt voor het kijken en opbouwende reacties zijn altijd welkom.
www.facebook.com/TaartenvanMarga

32

Hoi hoi, zou ik die heerlijke en leuke gebakjes op de onderste foto ook met bavarois kunnen maken, en laat je ze even opstijven in de koelkast met de ring eromheen of kan die er gelijk af. Sorry voor de vele vragen.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

33

oo dat ziet er lekker uit
ga ik onthouden van die boterkoek

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

34 Laatst bewerkt door dollelollypop (02-02-2013 22:55)

vonn schreef:

Hoi hoi, zou ik die heerlijke en leuke gebakjes op de onderste foto ook met bavarois kunnen maken, en laat je ze even opstijven in de koelkast met de ring eromheen of kan die er gelijk af. Sorry voor de vele vragen.

Groetjes Vonn

Hallo ten eerste vind ik die vele vragen niet erg hoor dus maakt niks uit gewoon je vraag stellen.
Ten tweede ik had de mousse eerst stijf laten worden in een spuitzak in de koelkast en daarna in de ring op het plakje cake gedaan, toen de rest om en om en gewoon de ring er meteen afgehaald maar als je de bavarois niet eerst laat opstijven dan zou ik de ring er later pas afhalen als ik jou was anders loopt het er denk ik tussenuit.  :)
En ik denk dat je alles ertussen kan doen als het maar iets is wat opstijfd want anders loopt de boel eruit.

35

dollelollypop schreef:
vonn schreef:

Groetjes Vonn

Hallo ten eerste vind ik die vele vragen niet erg hoor dus maakt niks uit gewoon je vraag stellen.
Ten tweede ik had de mousse eerst stijf laten worden in een spuitzak in de koelkast en daarna in de ring op het plakje cake gedaan, toen de rest om en om en gewoon de ring er meteen afgehaald maar als je de bavarois niet eerst laat opstijven dan zou ik de ring er later pas afhalen als ik jou was anders loopt het er denk ik tussenuit.  :)
En ik denk dat je alles ertussen kan doen als het maar iets is wat opstijfd want anders loopt de boel eruit.

Dank je wel voor je antwoord, heb jij de mousse zelf gemaakt, en hoe maak je dat dan, je begrijpt wel, dat heb ik nog nooit gemaakt haha.

36 Laatst bewerkt door dollelollypop (03-02-2013 09:43)

sorry ging even fout.  :s

37 Laatst bewerkt door dollelollypop (03-02-2013 09:47)

vonn schreef:
dollelollypop schreef:
vonn schreef:

Groetjes Vonn

Dank je wel voor je antwoord, heb jij de mousse zelf gemaakt, en hoe maak je dat dan, je begrijpt wel, dat heb ik nog nooit gemaakt haha.

Je kunt bv bij onderstaande link allerlei vruchten bavarois  kopen en dat is heel erg makkelijk te maken.
Je doet er slagroom bij en in de poeder een klein beetje water en je hebt een heerlijke bavarois of mousse beschrijving dtsst op het zakje.
Je hebt allerlei smaken en ze zijn erg lekker.

http://www.de-zuidmolen.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=16&Lit=VIEW&STIJL=4&QUERY=zmU_ShopArtikel.ArtikelGroepId=24%20and%20zmU_ShopArtikel.Zichtbaar='Ja'&Hmi=143

Als je op de link hebt geklikt moet je even links in de kolom op bavaroispoeders klikken dan op het vakje bavaroispoeders klikken en dan zie je allemaal verschillende smaken en hoeveelheden staan.

Succes  :)

38

Wat een ontzettend leuke cc's!

zien er erg lekker uit  :9

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

39

thanks, thanks voor weer een snel antwoord.
ga ze straks proberen te maken, zag dat ik nog een bakje bavaroispoeder heb, ooit gekocht bij habitas en heb gister een biscuit gebakken.

40

Hoi Hoi,
Nog een vraagje (hopelijk de laatse) :o. Kan ik de taartjes gewoon in een taartdoos in de koelkast bewaren?

41

Hallo, ook ik heb een vraagje.
Hoe lang moeten of kunnen de kwarkcakejes in de vriezer?

Ik ga het straks ook maken maar heb het volgende week pas nodig, vandaar mijn vraag...

42

Hoi Dollelollypop, heb je ook de andere mixen geprobeerd van de zuid- molen?

Ik heb net ontdekt via jouw  link dat er bij mij in de buurt een verkooppunt zit.

Bedankt daar voor!!

43 Laatst bewerkt door dollelollypop (03-02-2013 11:31)

vonn schreef:

Hoi Hoi,
Nog een vraagje (hopelijk de laatse) :o. Kan ik de taartjes gewoon in een taartdoos in de koelkast bewaren?

Ja hoor dat kan gewoon want dat heb ik ook gedaan.
En je hoeft je niet vervelend te voelen over de vragen hoor want ik beantwoord ze graag dus mocht je meerdere vragen hebben gewoon stellen hoor is echt niet erg.  :)

44 Laatst bewerkt door dollelollypop (03-02-2013 11:39)

corey schreef:

Hallo, ook ik heb een vraagje.
Hoe lang moeten of kunnen de kwarkcakejes in de vriezer?

Ik ga het straks ook maken maar heb het volgende week pas nodig, vandaar mijn vraag...

Je kunt ze gewoon invriezen want ik heb vaak genoeg in de vriezer gedaan als ik een grote maakte en een stuk overhad dus met de kleintjes is het hetzelfde dus geen probleem.
Ik zou wel dan de slagroom en de vruchtjes er pas opdoen als je ze uit de vriezer haal want doe ik met de grote ook altijd.
Ik garneer pas als ik een stuk afsnijd.
Deze taartjes heb ik ook vóór de garnering in de vriezer gezet en pas gegarneerd toen ik ze uit de vriezer gehaald had.

corey schreef:

Hoi Dollelollypop, heb je ook de andere mixen geprobeerd van de zuid- molen?

Ik heb net ontdekt via jouw  link dat er bij mij in de buurt een verkooppunt zit.

Bedankt daar voor!!

Ja ik heb meerdere soorten gebruikt, de bloedsinaasappel maar je moet wel van sinaasappel houden, de advocaat was ook wel lekker maar zou het toch eerder met echte acvocaat doen, de bosvruchten gaat hier het hardst die is ook erg lekker moet ik zeggen, citroen en frambozen zijn ook lekker, en de yochert kers is ook heerlijk.
Maar ze zijn allemaal erg goed denk ik en het ligt er gewoon aan waar je het meest van houd denk ik.
De sinaasappel ging hier niet en die heb ik uiteindelijk over de datum weg moeten gooien.

Ik wil jullie nog even allemaal héél hartelijk danken voor de leuke en aardige reactie's en leuk dat jullie de taartjes gaan maken.
De grote is altijd een succes met de boterkoek eronder en de kleintjes gingen net zo snel haha.
Sommige staan nog in de vriezer want die laat ik er gewoon in tot 10 maart want dat is geen probleem. :)

Party-treats schreef:
dollelollypop schreef:
Party-treats schreef:

Ziet er heerlijk uit! :)

Welk recept boter koek gebruik je als ik vragen mag? Wil dit ook wel eens proberen :)

Hallo

Ik gebruik altijd de boterkoek van koopmans lekker simpel.
Gewoon boter een eitje en het meel door elkaar mengen en in de vormpjes doen.
Ik heb in elk vormpje 25 gram deeg gedaan en 13 minuten gebakken in de oven ( wel de vormpjes in een cupcakevorm gedaan daarna 50 gram kwark ( ook uit zo'n pak voor kwarktaart ) er bovenop en met cupcakevorm en al in de vriezer gezet en als ze bevroren zijn er pas uithalen anders gaan ze vervormen.
Ik heb er precies 24 uit kunnen halen.

Hartelijk bedankt! Ik ga ze zeker een keer maken...hhmmmm
Als je ze uit de vriezer haalt kun je ze daarna gewoon in de koelkast laten toch ??

Ik was nog even vergeten te zeggen dat ik ze pas garneer als ik ze uit de vriezer gehaald heb dus niet invriezen als je ze al gegarneerd heb ik denk niet dat ze daar beter van worden.  :)

vonn schreef:
dollelollypop schreef:
vonn schreef:

Groetjes Vonn

Even een kleine tip
Als je geen zakjes in huis heb dan kan je ook op de site hier bij recepten kijken en daar staan ook vaak bavarois vullingen bij.

49

Dus bavarois maken. In spuitzak en dan op stijven in ijskast en dan spuiten in de cupcake en daarna meteen in de diepvries?

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

Nee dat eerst in de vriezer op laten stijven geld alleen voor de onderste taartjes, voor de cupcakejes moet je de bavarois meteen in de cupcakes doen en dan in de vriezer zetten.