1

Onderwerp: vulling combi met mango help?

Ik wil een buik taart maken voor mijn nicht.

mijn idee is een roze gekleurde naturel biscuit buik en chocolade borsten.

ik weet dat mijn nicht gek is op mango en van de AH hebben ze mango pudding net zoiets als mona toetjes dus maar dan eigen merk AH, dus die wilde ik doen als vulling maar ik weet niet waarmee ik dat moet combineren en of het leuk staat in de roze buik t is een beetje licht geel.

Haar man is dol op chocolade taart ik weet ook weer is niet wat ik daar nu weer in moet doen. Als ik een vulling heb die in bijde delen kan vind ik dat wel fijn.

En ik wilde afsmeren met witte chocolade ganache.

Ik ben eigenlijk een beetje van de makkelijke vullingen  :o .
Ze is zwanger dus geen drank!

Iemand tips?

2

Re: vulling combi met mango help?

Ik denk dat ik in de chocolade bicuit een dun laagje bebogeen en aangevette slagroom en in de buik het ah mango toetje en ook aangevette slagroom zou doen.

3

nog nooit gehoord van bebogeen dus dat gegoogled klinkt wel apart, maar ik vind slagroom echt vies in taart dus dat gaat m niet worden iemand nog andere ideeën?

4

Ik heb de mangopudding met een laag tropische vruchten ( vlaaivulling ) en een laagje sinaasappel-vlierbloesem marmelade gecombineerd .
Dus drie lagen in totaal.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk ! Fris en fruitig !  :P

5

die vlaaivulling klinkt lekker erbij, vraag me alleen of dit kleurt in een roze taart:P

misschien moet ik toch maar voor een aardbeien vulling gaan..

bah ik haat vullingen bedenken... vind bekleden van taarten leuk maar de rest is lastig :P

6

Uiteindelijk gaat het toch om de smaak en niet of een vulling wel kleurt bij het kapsel ?

Ik vind de combinaties  van vullingen bedenken juist het leukst !

Ik denk trouwens dat het nog best mooi staat hoor , rose met geel,

succes !

7

vanille bavaroise of ananaas,ganache ?

8

tuurlijk gaat het om de smaak maar het moet er niet vies uitzien als je de taart aansnijd:P en het leuke van de buik vind ik dat ie roze is en met gele/oranje vulling ben ik bang dat ie verkleurd.

9

Waarom en hoe ga je hem roze maken? Kleeurstof?
Dan kun je beter een chocobiscuit maken...

Ah heeft veel soorten jam's, misschien ook mangojam?
dat kun je dan ook lekker combineren met de mango mouse..

10

de buik het naturel biscuit word roze omdat de baby een meisje word. en met kleurstof ja heb t al eerder gedaan en dat ging prima met naturel biscuit. en de borsten word chocolade cake.

mijn nicht houd meer van gewone cake en haar man van choco heb voor hun bruiloft ook gewoon en choco biscuits gebakken.

probleem is dat ik een lijstje moet maken en mee moet geven aan mijn moeder want ik zit zelf thuis met een onstoken teen, hebben vanochtend een stuk nagel verwijderd dus ik kan niet in mijn schoen :P
anders zou ik in de winkel wel rond kijken en een keuze maken :P

11

vanwelie schreef:

is het moeillijk om te maken bavaroise? heb dat nog nooit gedaan

12

vanwelie schreef:

13

Nara schreef:
vanwelie schreef:

helemaal niet en is ook heerlijk

14

bedankt iedereen voor de tips, ik had het thuis in de groep gegooid en hun leek aardbeien vullingen toch beter passen bij de roze buik en dat is natuurlijk ook erg lekker.

dus het word aarbeien jam en aarbeien saroma pudding tussen de buik en caramel saroma in de choco borsten en ik ga toch maar afsmeren met botercreme want ik heb nog nooit met ganache gewerkt en ik heb meer last van mijn teen dan ik dacht dus ik kan niet zo lang staan in de keuken als ik zou willen. volgende keer beter.