1

Onderwerp: suiker foto

hallo, ik heb een probleem , er word mij soms gevraagd een biscuit te bakken met een foto op .Ik laat die foto dan in een bakkerswinkel maken in suiker maar als de foto de avond voordien op de taart gelegd word dan is de volgende dag de foto vol blazen gekomen is er iemand die hier een oplossing voor heeft.

Re: suiker foto

print plaatje ipv echte foto kom waarschijnlijk door vocht??

Re: suiker foto

Doe je je taart in een doos in de koelkast? Dan vangt de doos het vocht op en blijft je plaatje intact...

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

4

Re: suiker foto

Jolly-Joycie schreef:

Doe je je taart in een doos in de koelkast? Dan vangt de doos het vocht op en blijft je plaatje intact...


hoi,Jolly-joycie ik zet de taart op een koele plaats op een plaat omdat de taart een afmeting van 50cm op 35cm heeft en ik daar geen doos voor vind. Wij hebben zo een taart is gekocht bij de bakker vooor het communiefeest van mijn dochter en die taart zat ook niet in een doos en niet in de frigo geplaatst en die foto bleef mooi .

Re: suiker foto

ief schreef:
Jolly-Joycie schreef:

Doe je je taart in een doos in de koelkast? Dan vangt de doos het vocht op en blijft je plaatje intact...


hoi,Jolly-joycie ik zet de taart op een koele plaats op een plaat omdat de taart een afmeting van 50cm op 35cm heeft en ik daar geen doos voor vind. Wij hebben zo een taart is gekocht bij de bakker vooor het communiefeest van mijn dochter en die taart zat ook niet in een doos en niet in de frigo geplaatst en die foto bleef mooi .

Oh ok.. Niet in de koelkast dus... Dan weet ik t eerlijk gezegd ook niet zo goed.. Wat voor ondergrond gebruik je voor de foto?

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

6

Re: suiker foto

Jolly-Joycie schreef:
ief schreef:
Jolly-Joycie schreef:

Doe je je taart in een doos in de koelkast? Dan vangt de doos het vocht op en blijft je plaatje intact...


hoi,Jolly-joycie ik zet de taart op een koele plaats op een plaat omdat de taart een afmeting van 50cm op 35cm heeft en ik daar geen doos voor vind. Wij hebben zo een taart is gekocht bij de bakker vooor het communiefeest van mijn dochter en die taart zat ook niet in een doos en niet in de frigo geplaatst en die foto bleef mooi .

Oh ok.. Niet in de koelkast dus... Dan weet ik t eerlijk gezegd ook niet zo goed.. Wat voor ondergrond gebruik je voor de foto?


ik gebruik  boterroom gemengt met vanillepudding meschien zit daar de fout als dat de fout is wat moet ik dan gebruiken?

Re: suiker foto

Ok.. Ik weet niet of dat 'fout' is maar misschien wel te vochtig met die pudding?

Ik bekleed taarten altijd met marsepein en/of fondant en leg daar de foto op. Dat versmelt als t ware met elkaar en gaat eigenlijk altijd goed.

Ik heb hier wel gelezen dat je t ook op botercreme kunt leggen na het afsmeren van je taart. Of op slagroom..

Maar met die andere manieren heb ik persoonlijk dus geen ervaring

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

8

Re: suiker foto

Jolly-Joycie schreef:

Ok.. Ik weet niet of dat 'fout' is maar misschien wel te vochtig met die pudding?

Ik bekleed taarten altijd met marsepein en/of fondant en leg daar de foto op. Dat versmelt als t ware met elkaar en gaat eigenlijk altijd goed.

Ik heb hier wel gelezen dat je t ook op botercreme kunt leggen na het afsmeren van je taart. Of op slagroom..

Maar met die andere manieren heb ik persoonlijk dus geen ervaring


OK, bedankt voor de hulp ik ga hetbij de volgende taart ook eens proberen met fondant

9

Re: suiker foto

Crème met vanillepudding hoort ook in de koelkast... En je kan je foto eerst op marsepein plakken en daarna op je crème leggen dan wordt ie niet vochtig...