1

Onderwerp: 75 jaar, best trots.

Oké, hij is niet perfect geworden. Hij is een beetje scheef en het verven gaat me nog niet goed af (als het opdroogt geeft het enorm af) maar al met al ben ik best trots op mijn taartje voor mijn 75 jarige vader :)  Uit het boek van Wendy :) 
De bovenste taart had ik gebakken met een PME bakblik en was heel stevig, de onderste in een springvorm, dan zijn ze toch slapper. Hoe kan dat nou? Gevuld met aardbeienjam, slagroom en aardbeienkwarktaart.
https://lh6.googleusercontent.com/-4-pt7Gm5NgQ/UQTsm4HmSJI/AAAAAAAAC2k/i_0H_mG96xI/s512/papa.jpg

2

Re: 75 jaar, best trots.

Ik vind hen super

3

Leuk en wat een prachtige kleur blauw!!!

Erg leuk! Is dat uit haar nieuwste boek?

5

Heel leuk hoor, die knopen vind ik super.

Komen jouw taarten slapper uit een springvorm? Dat is zeker vreemd, ik bak in verschillende soorten vormen, zelfs in een siliconen springvorm...en ik merk weinig verschil eigenlijk.
En over dat verven...ik zie dat je zilver hebt geverfd. Zilver maken kan op een veel mooiere manier naar mijn mening:

Beetje grijs marsepein maken, doe je door echt maar een heel klein beetje zwart toe te voegen aan blank of wit marsepein. Als je dan je decoratie maakt en deze afdust met een zilver dust wordt het prachtig zilver. Geen vlekken en mooi glinsterend.... Ik heb het in December voor het eerst geprobeerd om trouwringen te maken, perfect gelukt. Je kunt de foto van die taart nog wel vinden denk ik...

6

viaDaniëlle schreef:

Nee,uit haar 1e boek, een jaar vol taart.

7

nicjebeer schreef:

Heel leuk hoor, die knopen vind ik super.

Komen jouw taarten slapper uit een springvorm? Dat is zeker vreemd, ik bak in verschillende soorten vormen, zelfs in een siliconen springvorm...en ik merk weinig verschil eigenlijk.
En over dat verven...ik zie dat je zilver hebt geverfd. Zilver maken kan op een veel mooiere manier naar mijn mening:

Beetje grijs marsepein maken, doe je door echt maar een heel klein beetje zwart toe te voegen aan blank of wit marsepein. Als je dan je decoratie maakt en deze afdust met een zilver dust wordt het prachtig zilver. Geen vlekken en mooi glinsterend.... Ik heb het in December voor het eerst geprobeerd om trouwringen te maken, perfect gelukt. Je kunt de foto van die taart nog wel vinden denk ik...

Ik bak eigenlijk altijd in springvormen maar had nu voor het eerst een kleine vorm van PME, vond de taart een stuk steviger en had ook het idee dat de onderste meer 'inzakte' maar dat kan ook komen omdat hij groter is dan de bovenste natuurlijk. Wel een goede tip van dat zilverdusten, dank je :)

Adriana69 schreef:
viaDaniëlle schreef:

Nee,uit haar 1e boek, een jaar vol taart.

Ik kwam er gisteren achter dat haar nieuwste boek nog niet eens uit is, hihi (en ik heb zelf haar tweede)

Wat een leukerd!! Heel mooi gemaakt hoor   :Y

10

Dat heb je heel leuk gemaakt. Daar zal je vader blij mee zijn!