1

Onderwerp: Hoge taart! Hoe doen jullie dat?

Ik bak nu al een geruime tijd taarten, maar als ik vaak naar andere kijk of taarten opzoek via t internet, lijkt het altijd dat de taarten veel hoger zijn als dat ik ze maak. Hoe doen jullie dat?

2 taarten bakken en op elkaar plaatsen, meer biscuit-mix afmeten ?

Snappen jullie mij nog? Hahaha, ben benieuwd naar jullie tips en/of trucks

Like mijn pagina op Facebook..Brenda's home bakery
Www.facebook.com/brendashomebakery

2

Re: Hoge taart! Hoe doen jullie dat?

meer biscuit mix afmeten

3

Mee eens, gewoon meer beslag maken!  :D

Dat dacht ik al, voor mijn taart die ik gister gemaakt heb , heb ik voor een 30 afgemeten voor een vorm van 25, die kwam net boven de rand uit ( had er bankpapier omheen gedaan)....vind het zelf wel mooier als ze net iets hoger zijn en je iets meer met de rand kan doen.

Like mijn pagina op Facebook..Brenda's home bakery
Www.facebook.com/brendashomebakery

Ik heb ook vaak geprobeerd om met bakpapier te verhogen, het gaat wel, maar nu gaat mijn voorkeur toch uit naar 2x bakken en dan op elkaar zetten.

Volgens mij gaat het met bakpapier niet even goed omdat dat toch anders warmte geleid dan metaal.

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

6

Kijk ook eens in dit topic.

Je bepaalt hoe hoog je je taart wilt hebben en gebruikt het schema om te berekenen hoeveel beslag je dan nodig hebt:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

7

Bovenstaande, maar ook: meer vulling! :Y Ik vul minimaal 3x als ik ganache gebruik, en 4x bij mbc&jam :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Kaasvrouwtje.
Smeerje de taar in met BC en plakje de volgende taart er op?
Snij je de taarten dan 1 maal door en vul je deze naar keuzen?
Bakgroetjes Els

Ik maak gewoon echt van 2 taarten 1. Dus ik snij ze allebei 2x door en doe dan tussen iedere laag een vulling. Als ik de hoogte heb die ik wil gebruik ik eventueel restant nog wel eens om een iets groter boetseersel te maken, maar je kan er ook cakepops van maken.

Ik stapel ze ook eigenlijk nooit precies per taart ofzo, ik pak gewoon een gesneden laag, als je maar zorgt dat de bovenste de meest rechte is.

Snap je 'm nog?

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)