1

Onderwerp: Bruidstaart op etagere + slagroomvulling

Hoi Allemaal,
Ik heb een opdracht gekregen voor het maken van een bruidstaart, helemaal leuk natuurlijk, maar het is voor mij de eerste keer en heb al wat op internet gezocht naar ideeën voor bruidstaarten. Ik zag ook taarten op een etagere, niet zo'n standaard waarbij je nog een gat in de taart moet maken, maar een standaard voor 3 taarten van kunststof, waarop je ze kunt presenteren. Het bruidspaar wil graag zoiets. Voor mij ook een stuk makkelijker te realiseren :) Maar ik vroeg me af of er hier iemand is die ervaring heeft met zo'n etagere. Is het stevig genoeg? En kunnen er ook 3 taarten van 3 verschillende afm. op. Het gaat nl. om een taart van 25, 20 en 15 cm. Staat het dan niet wat kaal, als het plateau groter is?

Daarnaast wil het bruidspaar qua vulling graag chipolata en slagroom. Ik vroeg me af, is slagroom makkelijk voor vulling? Blijft dat lang goed, zakt het niet snel in? Hier heb ik zelf nog geen ervaring mee. Gebruik vaak banketbakkersroom en bavarois.

Ik hoop dat iemand van jullie hier meer over weet.

Groeten,
Bakker81

2

Re: Bruidstaart op etagere + slagroomvulling

Bij bouwhuis hebben ze van die standaards. Diezijn stevig genoeg en de plateaus zijn van verschillende maten.

Vroeger was de standaard vulling van een bruidstaart altijd chipolata. Als ze slagroom erbij willen zou ik wel aangevette slagroom gebruiken.
En hem net voor het aansnijden uit de koeling halen

Succes met je taart

3

Hangt ervanaf, als ie er de hele avond moet staan zou k geen roomvullingen gebruiken...
En de meeste etageres zijn gewoon stevig hoor

4

Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet nog niet hoe lang de taart moet staan, maar ik moet hem sowieso op locatie brengen.
@ Meetje, wat bedoel je precies met aangevette slagroom?  :o

5

Recept staat bij vulling recepten. De slagroom is dan steviger en blijft ook mooier dik. En de smaak ik lekker romig

6

Recept staat bij vulling recepten. De slagroom is dan steviger en blijft ook mooier dik. En de smaak ik lekker romig

7

8

je kan ook zeggen dat beter andere vulling omdat slagroom kan niet zo lang buiten vulling,zeker begrijpen klanten dat.

9

Iemand hier op t forum heeft nu taart standaarts te koop.. Misschien iets voor je

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=217124

Groetjes

10

@ Anoukskee, ontzettend bedankt voor de tip... ik heb gelijk gekeken en volgens mij ben ik nog op tijd...  ;)

11

Bakker81 schreef:

@ Anoukskee, ontzettend bedankt voor de tip... ik heb gelijk gekeken en volgens mij ben ik nog op tijd...  ;)

Graag gedaan :) ik hoop t voor je :)

12

Deze is ook wel betaalbaar en past bij de afmetingen van je taart

http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … -4464.html

is wel een ander ontwerp natuurlijk

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

13

Ook bedankt voor de tip, mocht de ander niet doorgaan, dan zou ik die ook kunnen overwegen...

14

Anoukskee, bedankt voor de tip! Het is gelukt :)