1

Onderwerp: Roze meisjesstapeltje voor mijn kleine meisje.

Een gluten en lactosevrij verjaardagstaartje voor onze kleine meid die 2 jaar is geworden.
Vulling: bosbessenjam en lactosevrije bosbessenpudding/yohurt (alprosoja-bosbessen met gelatine).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3RU44GOR-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZRDMV8RM-D.jpg

This too shall pass!

Re: Roze meisjesstapeltje voor mijn kleine meisje.

Och wat een poepie...erug lief :Y

De aanhouder wint!

3

Lief!

4

Gefeliciteerd en wat een lieve taart!

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

leuk taartje en wat een ontzettend schattige hello kitty! mag ik vragen hoe jij glutenvrije biscuit maakt? Ik ben er zelf ook mee aan het uitproberen en meer informatie is welkom :-)
groetjes,
Eva

6

Eva_CustomCookies schreef:

leuk taartje en wat een ontzettend schattige hello kitty! mag ik vragen hoe jij glutenvrije biscuit maakt? Ik ben er zelf ook mee aan het uitproberen en meer informatie is welkom :-)
groetjes,
Eva

Hoi Eva, ik maak geen biscuit voor mijn glutenvrije taarten..dat moet ik ook nog een keer proberen. :o
Ik maak altijd gewoon cake van mix C van Schar (Kuchen und Kekse) en dan het cake recept achterop. Het wordt dan een vrij luchtige en iets droge cake, dus het is lang zo zwaar niet als gewone cake. Wat ik wel als tip heb, glutenvrij betekend vaak dat het wat droger en kruimelig is..daarom trempeer ik altijd. Ook maak ik vaak wat meer lagen met vulling in de taart. En hoewel ik bij gewone taart niet voor al te zoete vullingen ga, merk ik dat bij glutenvrije taarten het juist lekkerder wordt met zoete jam enzo. En ik doe altijd flink wat vanille of citroensmaakstof door het beslag. Mijn eerste gluten en lactosevrije taart was niet te eten haha...inmiddels vindt iedereen het heerlijk en merken ze het niet eens.

This too shall pass!

7

Wat een schatje.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

8

Prachtig!! Wat een snoesje!! :thumb:

Ik heb nu ook een aantal keer g.v taart gemaakt en idd: zoet smaakt er juist heerlijk bij. Favoriet van mijn zus en nichtje is met veel laagjes chocomousse. Is heel machtig, maar niet droog.

Groetjes van Marjon

9

Zeker een mooie taart!
Die dochter van jou tref het maar dat haar moeder zoiets moois kan maken.

10

Prachtige taart
:thumb:

Vraagje over de yoghurt soja vulling:
Hoeveel gelatine op welke hoeveelheid yoghurt gebruik je?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

11

Wat een schatje :thumb:

12

wat een lieffie  :thumb:
grt Carla

13

mamski schreef:

Prachtige taart
:thumb:

Vraagje over de yoghurt soja vulling:
Hoeveel gelatine op welke hoeveelheid yoghurt gebruik je?

Ik volg gewoon de richtlijn op de verpakking van de gelatine. Daar staat precies op hoeveel blaadjes op hoeveel gram vocht. De sojayoghurt neem ik dan als "vocht". Maar ik heb me wel voorgenomen om de volgende keer iets minder gelatine er in te doen. Het wordt nl best een stevige pudding en dat smeert niet makkelijk uit. Het wordt dan heel "korrelig". Maar als je de taart ansnijdt zie je er trouwens niks meer van. Is dus puur het uitsmeren waardoor ik een dunnere vulling ga proberen. Nog een lactosevrije tip: botercreme maken van plantaardige AH margarine, poedersuiker, vanillesmaakje en alpro soja cuisine...wordt het echt lekker romig van!

This too shall pass!

14

Oh, wat een schatje, heel mooi en lief !

Groetjes, Conny

15

Cute!!!

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

16

Aww wat een schatje ^_^

17

Schattig hoor!
Ik heb nu twee glutenvrije biscuits in de oven staan,
gemaakt met glutenvrije mjölmix.
Ziet er nu al super uit en komt zelfs omhoog...
Echt een aanrader wat mij betreft.

Groet Marielle

Groetjes Marielle!
Altijd bezig met eten ;)

Ik gebruik zelf glutenvrije bloem van Doves Farm, een klein beetje xanthaangom toegevoegd voor de structuur, en ik tweak de verhoudingen van de ingredienten een beetje zodat het aandeel ei wat groter wordt. Werkt voor mij tot nu toe goed en mensen merken er vaak niks van (ik denk zelf regelmatig als ik een klein beetje van het resultaat proef 'heb ik wel echt de gluten*vrije*bloem gebruikt??' ;-))

groetjes,
Eva

19

Hoi Eva,
Xantaangom? Waar koop je dat eigenlijk? Ik heb er nog nooit van gehoord!
Als ik het zo hoor moet ik toch maar eens een glutenvrij biscuit gaan maken ipv cake!
Groetjes,
Natadja

This too shall pass!