Onderwerp: Hoeveel cacao in naturel biscuit mix voor chocobiscuit?
Hi dames,
Ik las bij FAQ dat je 40gr cacao kunt toevoegen, om een choco biscuit te krijgen. Blijft de hoeveelheid hetzelfde bij alle formaten?
Wie kan mij daarmee helpen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoeveel cacao in naturel biscuit mix voor chocobiscuit?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hi dames,
Ik las bij FAQ dat je 40gr cacao kunt toevoegen, om een choco biscuit te krijgen. Blijft de hoeveelheid hetzelfde bij alle formaten?
Wie kan mij daarmee helpen?
Ik heb dat zelf laatst ook geprobeerd, maar kreeg een hele plat biscuit... Bak normaal zonder moeite hele hoge biscuits! Nu toch maar de mix voor chocoladebiscuit in huis gehaald. Moet hem nog gaan maken... De red velvet mix laatst wel geprobeerd! Die is lekker!!!
Ik heb dat zelf laatst ook geprobeerd, maar kreeg een hele plat biscuit... Bak normaal zonder moeite hele hoge biscuits! Nu toch maar de mix voor chocoladebiscuit in huis gehaald. Moet hem nog gaan maken... De red velvet mix laatst wel geprobeerd! Die is lekker!!!
Bedankt voor je snelle reactie
Hmm, daar ben ik ook bang voor!
Wanneer heb je cacao toegevoegd? gelijk bij de rest? of eerst ff mixen en dan toevoegen?
ik gebruik voor 40 gram voor een 20 cm taart, dus ik doe het bij een kleinere taart naar verhouding. een chocotaart blijft inderdaad laag, ik heb er daarom vorige keer een extra ei bij gedaan en toen werd hij redelijk hoog. ik had de cacoa er vanaf het begin ingedaan maar misschien wordt je biscuit nog hoger als je het er op het laatst bij doet.
Ik doe ook naar verhouding maar de hoeveelheid beetje op gevoel, 2 a 3 eetlepels voor een 20 cm taartje. Ik doe de cacao er tegelijk met de bloem bij en de hoeveelheid cacao die ik er bij doe haal ik dan van de bloem af. Dus als ik 5 eieren gebruik heb ik volgens het recept 125 gram bloem nodig, dan zorg ik dat voor een chocobiscuit de cacao + bloem 125 gram is. Snap je, de cacao komt er dus niet extra bij. Maar ik maak nooit gebruik van biscuitmix dus hoe het dan zit weet ik niet. Bij mij was hij iets minder gerezen dan de gewone biscuit maar zeker niet plat.
10 % van de bloem vervangen door cacao en standaard 1 extra ei toevoegen.
chocobiscuit krijg je ook door 1/3 van het mix-gewicht of bloem aan gesmolten ( en afgekoelde!) chocolade toe te voegen , tijdens de laatste 2 (langzame) minuten
( Plus een extra eitje)
Ben het helemaal met djehr eens. Veeeel lekkerder als je zelf choco-biscuit bakt inplaats van de funcake chocolade-biscuitmix.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoeveel cacao in naturel biscuit mix voor chocobiscuit?