1

Onderwerp: Slagroom

Ik heb een vraagje.

Een vriendin heeft een lastige familie  en wil als vulling alleen slagroom in haar taart.
Normaal doe ik botercreme met slagroom smaak maken. Nu dacht ik om er gewoon verse  slagroom in  te doen. Kan ik dat van te voren klaar maken. En zo ja hoever van te voren.
En kan je slagroom ook kleuren ?
Ik hoop op antwoord (vind het best lastig, slagroom)
Gr. Maan

2

Re: Slagroom

Je kan het kleuren, maar met de andere vragen kan ik je helaas niet helpen.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

slagroom loopt snel terug. je kan misschien ook aangevette slagroom gebruiken. zelfde smaak, maar wel steviger. kleuren kan prima! maaroverleg even of ze dat geen probleem vindt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Mirjam5 schreef:

slagroom loopt snel terug. je kan misschien ook aangevette slagroom gebruiken. zelfde smaak, maar wel steviger. kleuren kan prima! maaroverleg even of ze dat geen probleem vindt.

Ik denk ook dat ik die aangevette slagroom maak. En het kleuren maar niet doe..kan ik dat wel van te voren maken ?

5

Zou het niet te lang van tevoren maken. Maximaal 1 dag...

6

nee joh, niet van tevoren maken...
bakje slagroom, halve bak mascarpone en 1-2 zakjes vanillesuiker in een kom doen, 3 minuten mixen en klaar.

7

chantal1980 schreef:

bakje slagroom, halve bak mascarpone en 1-2 zakjes vanillesuiker in een kom doen, 3 minuten mixen en klaar.

Bakje slagroom? Hoeveel ml slagroom gebruik jij meestal? Ben toch wel benieuwd naar jou recept

8

ik zou het ook niet van tevoren maken, je hebt het zo gemaakt. het is helemaal niet lastig hoor, ik vul bijna al mijn taarten met een laagje slagroom. deze klop ik dan vlak van tevoren met klopfix erdoor (of een uurtje van te voren en zet het dan in de koelkast) , dan blijft hij goed stevig. het is goed te combineren met een laagje jam of vlaaifruit, of willen ze dat ook niet  ;) ?

9

reshma schreef:
chantal1980 schreef:

Bakje slagroom? Hoeveel ml slagroom gebruik jij meestal? Ben toch wel benieuwd naar jou recept

Daar ben ik ook benieuwd naar. En hoeveel gr is een halve bakje mascarpone meestal?

10

hier links op het forum staat 'recepten' en daar staat een heeeleboel :)

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … +Slagroom/

bijvoorbeeld deze dus.
maar ik doe het gewoon op gevoel.. 100 ml slagroom vind ik te weinig, in een pakje zit 200 of 250 ml.
en dan zo'n bakje van 250 gram of zo, daar ongeveer de helft van dus.
het steekt allemaal niet zo nauw ;)