1

Onderwerp: wat te doen met de overgebleven chocolade?

Hallo,

Ik ben sinds kort cakepops aan het maken. Nu merk ik dat ik heel veel chocolade weg doe als ik klaar ben. Ik probeer al zo veel mogelijk op te maken, maar op een gegeven moment is er gewoon niet genoeg om te dippen.

Zou je hier nog iets leuks mee kunnen doen! Ik vindt het namelijk z'n zonde.
Ik hoop dat iemand een leuk idee heeft.

2 Laatst bewerkt door spidygirl (22-01-2013 10:37)

Re: wat te doen met de overgebleven chocolade?

gewoon even op een vel pakpapier storten en op laten drogen en de volgende keer weer opnieuw gebruiken

zonde om weg te doen

en anders lekker opsmikkelen of verwerken tot bv fudge

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Opeten natuurlijk. :D Of drinken als het nog warm is. :9

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

ik laat ze altijd in van die kleine silicone cupcake vormpjes hard worden en bewaar ze dan in een zakje om de volgende keer opnieuw te gebruiken.

Groetjes, Sandra
Www.tummiesbakery.nl

5

Op bakpapier tekenen of schrijven, daar kan je dan taarten of toetjes mee versieren.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

Super bedankt allemaal. Ik wist niet dat je het nogmaals kon gebruiken. ga ik het de volgende keer zeker niet weggooien.

7

Zo heb ik zondag warme chocolade melk gemaakt, een flinke lepel in een beker en warme melk erop en dan goed roeren, kan ook goed met restje ganache. De kleinkinderen hier vonden het heerlijk.

Christine.

keukentje schreef:

Zo heb ik zondag warme chocolade melk gemaakt, een flinke lepel in een beker en warme melk erop en dan goed roeren, kan ook goed met restje ganache. De kleinkinderen hier vonden het heerlijk.

dat is iid ook een hele goeie. ga ik zeker een keer doen.

9

Nou heb ik het zo met een lepel in de beker gedaan maar je kunt het natuurlijk ook in een vormpje gieten en er een stokje in zetten en verder laten stollen tot wanneer je ze nodig hebt. Je ziet in de winkels wel eens van de blokjes op een stokje.

(dit schiet me nu zo in eens te binnen)

Christine.

10

je kunt er ook choco schaafjes van maken

Smeer de chocolade een dun laagje op een koude ondergrond en laat even 5 min. staan. Daarna schaaf je met de zijkant van je paletmes eroverheen en heb je van die krulletjes

11

Wat een moeite allemaal om het uiteindelijk toch op te eten. :lol:
Ik heb gister alles wat aan chocolade over was zonder moeite in mij laten verdwijnen. Opgelost. :9

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

12

Pooh

Dat kan natuurlijk ook! :lol: