1 Laatst bewerkt door Ri1987 (21-01-2013 15:34)

Onderwerp: [FEEDBACK]Babyshower taart

Afgelopen weekend een bayshower taart gemaakt voor mijn schoonzus ( nu 8 maanden zwanger) Het is mijn 3e taart. Hij is niet zo mooi geworden als ik had gehoopt   :/ maar alle gasten waren verbaasd en vonden de taart heel mooi. 

Het is een biscuittaart met als vulling 1 laag aardbeidenbavarois en 1 met aardbeienjam. Afgesmeerd met botercreme. Helaas ging het fondant bij de hoeken scheuren toe ik het aandrukte. Waardoor ik genoodzaakt was mijn figuurtjes over de hoeken te plakken, had ik niet zo gewild. Geslacht van de baby is niet bekend dus heb ik de kleur van de muur in de babykamer als ondergrond kleur genomen en de kamer is versierd met nijntje dus deze ook zo mooi mogelijk proberen te maken, met behulp van de how-to hier op het forum.

Nu maar hopen dat de foto nu een keer wel werkt...

[url]https://www.facebook.com/media/set/?set=a.221456491212107.64002.100000432725358&type=3#!/photo.php?fbid=555891507768602&set=a.221456491212107.64002.100000432725358&type=3&theater[/url]

2 Laatst bewerkt door Ri1987 (21-01-2013 15:32)

Re: [FEEDBACK]Babyshower taart

ik snap het echt niet met die foto's er toe voegen... Nu net zo gedaan als uitgelegd in mijn vorige topic en nog doet ie het niet..  :grr:

3

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/408563_555891507768602_29563632_n.jpg

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

4

Dank je wel iRoshelle!

5 Laatst bewerkt door iRoshelle (21-01-2013 15:44)

Je had de link te vaak tussen de haakjes gezet! De link stond er wel vier keer! Haha.

Maar het is een leuk taartje, ziet er toch goed uit voor je derde taartje! Vierkant is wat lastiger te bekleden. Ik vind je Nijntje goed gelukt!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

6

ik vind het een heel leuk taartje geworden, leuke kleurtjes en lief ontwerp.

gezien er feedback bij staat zal ik wat tips (opbouwend bedoelt) proberen te geven.

- een vierkante taart is moeilijker te bekleden, zoals ook door iRoshelle genoemd.
Ik weet niet hoe jij het gedaan hebt, maar het gaat makkelijker als je, nadat je de lap fondant goed over je taart gelegd hebt,
eerst de hoeken glad maakt/ aandrukt, en daarna pas de rest van de taart. De hoeken kun je dan veel beter strak maken.

- de letters heb je met een tappit gemaakt denk ik he?
rol hiervoor de fondant  goed dun uit (strooi eronder wat poedersuiker tegen plakken)
even aan de lucht laten drogen voor het uitsteken voorkomt dat de letters niet meer uit de tappit komen.
mochten ze toch vast blijven zitten, wip je ze er met een klein naaldje zo uit.
Als ze wat uit vorm zijn, voorzichtig weer goed vormen,
en de letters eerst wat laten drogen voor je ze op de taart plakt.
De letters vervormen dan niet meer zo bij het oppakken en opplakken wat een strakker resultaat geeft.
(vergeet voor het laten drogen van de letters niet om de randjes eventueel wat bij te werken, rafeltjes weg te halen)

Hoop dat je er wat mee kan.

Zoals gezegd, het is zeker een heel lief taartje, wil enkel helpen.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Bedankt voor je feedback Siena.

De hoeken doe ik ook zoals je het zegt, maar hij scheurt dan op de bovenste puntje van de hoek. De taart zelf komt ook niet mooi met de hoeken uit het bakblik, dus ik had zelf het idee dat ik de volgende keer de randen er af snijd zodat ik echt mooie hoeken krijgen. Hopen dat het dan beter gaat.

Je tip van de letters heb ik nog niet eerder gehoord maar dat ga ik zeker onthouden voor de volgende keer, dank je wel!