1

Onderwerp: Zeelandia marsepein.

Hoi!!

Ik ben al een tijd bezig met taarten, gebruik vooral om te bekleden fondant, paar keer met marsepein gewerkt, en dat vind ik eigenlijk veel fijner!

Maar.....  Ik vind kleuren van marsepein minder mooi worden dan met fondant, Hoe doen jullie dat?
En doe je dan decoratries die moeten drogen(bloemen enzo) wel met fondant?

En welke marsepein gebruiken jullie? Hoor veel over Zeelandia?

Hoop vragen in 1 post.
Dank je wel alvast!

Re: Zeelandia marsepein.

ik lees ff mee.

3

Re: Zeelandia marsepein.

Decoratie die je wilt laten uitharden/drogen kunnen niet met marsepein,dit blijft zacht
Hiervoor gebruik je fondant/fondant met tylose (als het echt hard moet worden)gumpaste,flowerpaste
Verder is fondant/marsepein een kwestie van smaak,fondant kleurt altijd wat zachter qua kleur dan marsepein

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

4

Re: Zeelandia marsepein.

Op zich werkt fondant kleuren hetzelfde als marsepein: gewoon kleurstof toevoegen en kneden maar  ;) Ikzelf heb de ervaring dat kleuren juist feller worden bij marsepein. Belangrijk wel is dat marsepein van zichzelf al wat gelig is van kleur, dus lichte kleuren zijn wat lastiger, vind ik dan  ;)
Wat je zou kunnen proberen is een mengsel van marsepein en fondant, dan heb je de voordelen van alletwee  :)

Bloemen maak ik liever van fondant omdat dat fijner (alsin 'minder grof') is van structuur en ik dat mooier vind. Gumpaste is denk ik handiger als je 'echte bloemen' wilt maken.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Re: Zeelandia marsepein.

Ik vind de kleuren ook veel feller/mooier worden bij marsepein dan wanneer ik met fondant werk. Fondant gebruik ik trouwens alleen wanneer ik iets uit moet laten harden. Dan zie ik ook meteen het verschil in kleur. De fondante decoratie is dan toch iets lichter dan de marsepeinen kleur.
Zeelandia vind ik inderdaad veel lekkerder dan bv FunCake. Zeelandia is meer amandel+suiker, terwijl het bij FunCake meer suiker+amandel is  ;) .In2Bake marsepein lijkt een beetje op Zeelandia, maar is iets steviger. Wat vaak fijner werkt. Soms is Zeelandia zelfs te zacht. FunCake marsepein gebruik ik wel om poppetjes te boetseren, omdat deze dus steviger is.

6

Re: Zeelandia marsepein.

Fondant vind ik niet lekker (vaak ook stinken), dus gebruik ik ook alleen voor dingen die echt recht op moeten staan (hard moet worden)

Verder zweer ik bij Zeelandia marsepein. Funcakes vind ik niet echt prettig werken.
Ik kleur wel alles zelf en dat bevalt mij prima. En idd, het is zoveel lekkerder dan funcakes (en al helemaal niet te vergelijken met supermarkt kwaliteit)

Ik zou zeggen, uitproberen maar en ik kan mij niet voorstellen dat je teleurgesteld zal zijn.  :thumb:  :thumb:

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

7

Re: Zeelandia marsepein.

en waar koop je de zeelandia marsepein, zie in de webshop alleen hele grote hoeveelheden..

8

Re: Zeelandia marsepein.

Bij Taart en Fantasie in Hedel verkopen ze ook kleinere verpakkingen en in januari krijg je daar nu nog 13 % korting  :) .

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

9

Re: Zeelandia marsepein.

spullen voor je taart in dordrecht heeft een uitgebreid assortiment Zeelandia.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

10 Laatst bewerkt door liesje13 (23-01-2013 13:13)

Re: Zeelandia marsepein.

Piece-of-cake in Purmerend verkoopt het ook!
Let goed op de prijsverschillen bij de diverse winkels!! :Y