1

Onderwerp: Help!!! Soezie mix..

Hoi hoi,

Ik wilde de biscuit mix van soezie eens gaan gebruik maar hoe weten jullie hoeveel mix je gebruiken moet? T klopt niet met de mix van funcakes!! Wil volgende week aan de gang gaan met deze mix dus ik hoop dat jullie reageren als jullie een schema weten met de soezie mix... Alvast bedankt in iedergeval!

Groetjes Evita

2

Re: Help!!! Soezie mix..

Op de site van Felicitaartjes kun je een schema voor Soezie vinden. Ik gebruik die ook en krijg altijd perfecte biscuits, mooi hoog. Alleen bak ik op een wat lagere temperatuur, om een bult te voorkomen.

3

Is dit niet veels te veel mix ik hoorde van iemand anders dat ze maar 187 gram voor een vorm van 20 cm gebruikte! Op hoeveel grade bak jij dan altijd?

4 Laatst bewerkt door Esther68 (21-01-2013 09:15)

Toevallig heb ik de Soezie mix dit weekend gebruikt omdat ik geen FunCake meer had. Ik vind deze wel lekker en de structuur is ook goed. Maar....je hebt inderdaad wel veel meer mix nodig dan FC. Voor een 20 cm gebruik ik met de FC 270 gr mix. Mijn biscuit wordt dan 7-8 cm hoog (gebruik altijd de tabel van DLT shop/Felicitaartjes) maar denk dat ik voor een 20 cm wel 1,5 x zoveel Soezie mix nodig heb om ook 7-8 cm hoge biscuits te krijgen

Oh ja....normaal, bij FC, bak ik op 150 gr constant, maar bij Soezie ben ik op 135 gr begonnen en na 10 min op 150 gr. Bak hetelucht trouwens..