1

Onderwerp: ff voor de zekerheid........

Allereerst ff zeggen dat een draaiplateau toch wel heeeeeeeeeeeel erg fijn is om mee te werken, was mijn 1e keer en ik ben blij!! :D

nu mijn ff zekerheidsvraag...........

Als ik een klein stapeltaartje maak, doe ik 1 douwel/stokje in het midden en nog 3 erbij?? = een 12 cm taartje wat er op komt, of zijn er 3 in totaal genoeg??

Tussen de 2 taartjes komt een kartonnetje, moest ik dat nou nog vastplakken of gewoon los erop??

en als de douwels/stokjes erin gaan is de taart al bekleed he??

:o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o

Re: ff voor de zekerheid........

Als de douwels erin gaan is de taart al bekleed :)

Ik doe graag vijf dowels in mn taartje (1 op elke hoek en1 in t midden). K wil voorkomen dat de taart scheefzakt.
Met zo'n klein taartje is de kans op inzakken natuurlijk wel wat kleiner dus dan zou tdenk ik niet heel veel kwaad kunnen als je minder dowels gebruikt. 

Als t een hogere stapel wordt dan doe ik altijd een dotje RI tussen de onderste taart en t karton maar niet teveel want je wilt de onderste taart niet beschadigen als je t kartonetje van de bovenste taart eraf haalt.

Bij een grotere taart is 1 lange dowel door t midden van alle lagen taart ook ideaal als je de taart nog moet vervoeren. Bij kleine stapels voor eigen gebruik doe ik dat meestal niet.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

3

ik ben het wel met jolly- joycie eens

4

Kan ik t eventueel ook met bc vastplakken ipv ri??

:Y  kan ook hoor.. Zo deed ik het in t begin altijd..
Maar Royal Icing kun je ook heel makkelijk met een mix maken: Gewoon wat poeder zeven en water toevoegen tot je ermee kunt smeren. T hoeft niet perfect te zijn als je t alleen als 'lijm' gebruikt.

Ik heb liever RI als bc omdat je dan minder kans hebt op schuiven

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl