1

Onderwerp: VW Bus voor mijn jarige man

Tja, en dan wordt je eigen man 40 jaar. En om dan alleen maar een monchou- of appeltaart op tafel te zetten.... Gelukkig was het idee voor deze taart snel geboren: vorig jaar heeft hij van Lego een VW Bus gebouwd en er staan ook enkele schaalmodellen in de vitrinekast. Het was wel meer werk dan verwacht, en de verhoudingen zijn natuurlijk niet helemaal correct, en daarbij lijkt hij nog door zijn wielen te zakken, en er staan absoluut mooiere exemplaren op dit forum.... maar gelukkig was mijn man echt verrast en enthousiast toen hij het resultaat mocht bekijken (en proeven). Gevuld op zijn verzoek met een eenvoudige vulling van slagroom, banketbakkersroom en aardbeivlaaifruit.

Hier dan het resultaat van de voorkant:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PZPLZXR6-1.jpg

De zijkant:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IBEGG6SI.jpg

De achterkant:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-S4BOPRUJ-1.jpg

Ik kreeg direct al het verzoek van een vriendin of ik op deze manier ook een VW Kever voor haar verjaardag kan maken. Nou ja, proberen kan altijd.

Bedankt voor het kijken en evt. reacties!

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

2

Re: VW Bus voor mijn jarige man

leuk!!!!

3

Goed gelukt! :thumb:  ik vind hem mooi!

4

Die ziet er netjes uit zeg, gaaf!

5

Wat een gave verrassing voor je man, deze leuke bus! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Dat ziet er geweldig uit! Volgende week wordt mijn man ook 40 en aangezien hij gek is van oude tractoren speelde ik ook met het idee om een tractor voor hem te maken. Maar ik zou niet weten hoe er aan te beginnen... Nu is hij ook niet zo gek van al die kleurtjes, fondants enz... dus zal het de klassieke verjaardagstaart worden (jammer voor mij, ik wil wel eens iets meer uitdagends proberen  :)

a balanced dieet is chocolate in both hands ...

hij is echt leuk. een kevertje zal moeilijker zijn denk ik. ik heb zelf ook een beetle heeft veel leuke bogen erin.

Maar de taart is een plaatje!

8

erg mooi en netjes uitgevoerd   :thumb:  :thumb:

tip: om m niet zo "door z'n wielen laten te zakken"een randje zwart onderaan, dus iets hoger beginnen met je bus.
snap je m nog?
maar hij is erg mooi hoor!

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

9

Heel leuk idee! Mijn vriend wil dit bus van lego heel graag dus misschien is het wel leuk om hem ook een keer zo'n taart te geven

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

10

mooi, strak bekleed !!

11

Koekebakkevlaaien hmmm schreef:

Dat ziet er geweldig uit! Volgende week wordt mijn man ook 40 en aangezien hij gek is van oude tractoren speelde ik ook met het idee om een tractor voor hem te maken. Maar ik zou niet weten hoe er aan te beginnen... Nu is hij ook niet zo gek van al die kleurtjes, fondants enz... dus zal het de klassieke verjaardagstaart worden (jammer voor mij, ik wil wel eens iets meer uitdagends proberen  :)

Wij zijn zelf ook geen fan van de smaak van fondant, meestal snoepen we de vulling er gewoon uit, haha.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

12

waauw zeg!!!

13

Wat een leuk idee! Mijn man is binnenkort ook jarig en liep al te zeuren dat ik voor hem nog nooit een echte taart had gemaakt... Dus ik vraag hem wat wil je dan.. ja, doe maar wat... :mad:  :s
Hij heeft denk ik dezelfde hobby als jouw man, ook hier staat de kever van lego op de kast. Misschien kan ik de taartversie ook eens gaan proberen!

14

Koekebakkevlaaien hmmm schreef:

gewoon doen joh! beter excuus is er niet  ;)

erg goed gelukt de bus!  :thumb:

Taart Smakelijk is de naam