1

Onderwerp: ambrosia in een recept

hai allemaal,

Ik heb een bak boek gekregen voor kerst.. het is volgens mij vertaald uit t amerikaans.
Er worden dus ingredienten gevraagd waar ik nog nooit van gehoord heb.

Ik heb net al lopen zoeken op google, maar ik kan er niks over vinden.

Kan iemand mij vertellen wat er bedoeld wordt met een pakje ambrosia, citroensmaak.????

je moet het aanlengen met water, verhitten tot het is opgelost en dan verder mengen met de ingredienten voor de vulling.

klinkt in mijn oren alsof het iets als gelatine is.. maar ik kan t erg goed mis hebben.

wie heeft een idee??

bedankt

groetjes PIen

Re: ambrosia in een recept

ik ben er achter dat het ook een brandewijn is, maar niet wat jij nodig hebt.
het komt idd uit amerika.
ik heb gelezen dat er op smulweb een recept is met ambrosia miss dat je ff kan mailen.
het is trouwens ook een plant die hooikoorts veroorzaakt.

ik heb voor de rest geen info voor je.

groetjes Andrea

3

Ambrosia is ook een merk dat bij Tesco verkocht wordt.
Kan het een lemon custard zijn ofzoiets??

Misschien dat je het originele boek/recept online kunt vinden, in de hoop dat dat iets duidelijk maakt?

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

@Andrea

Ikkwam op google inderdaad ook allerlei recepten tegen om ambrosia te maken.. maar dat waren dingen als salades etc.. maar ook honing. De brandewijn versie was ik nog niet tegen gekomen:)
de verschillende soorten planten was ik inderdaad ook tegen gekomen.. inc de info dat ze hooikoorts verergeren. ( weer wat geleerd) .
Bedankt voor het meedenken.:)

@MissPebble
Een lemon custard? je bedoelt een variatie op lemon curd?
zou dat oplossen en verstevigend werken als t afkoelt? T was oorspronkelijk bedoelt voor een soort cheescake variant.

Ik ga idd kijken of ik t onvertaalde boek online kan vinden.. Bedankt voor de tips dames.;)

T is wel een erg leuk boek btw.. ze noemen van alles waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik denk dat ik de vertalers een ga mailen.. kijken of zij weten wat t is.

Ze vergeten ook verschillende soorten info in het boek te vermelden.:)

Spannend koken zo dus:)

groetjes Pien

http://www.kellys-expat-shopping.eu/epa … ID=2164047

Hier kan je het kopen in NL ze versturen ook

I never met a calorie I didn't like....

6

he... dat is idd het merk dat ik moet hebben, maar alleen de smaak niet.

Nu blijft echter de vraag... wat is het ????
( dan kan ik t nl gaan vervangen door iets anders :) )

Ik lees hier vnl dingen als custard en tapioca etc.. dan zou ik zeggen een verdikkingsmiddel ala de kloppudding van dr oetker??