1

Onderwerp: Bekleden rolfondant Sligro

Hoi allemaal,
ik heb volgende week een aantal taartbestellingen en ben toevallig kort geleden bij de Sligro geweest om 2 emmers rolfondant te kopen omdat ze in de aanbieding waren.

Vraag me af of deze fondant fijn werkt bij het bekleden van taarten... Ik heb tot nu toe altijd met Funcakes marsepein/rolfondant bekleed, maar de fondant van de Sligro is toch wel een stuk goedkoper!

Ik ben alleen bang dat deze sneller zal scheuren, zijn er mensen die deze fondant gebruiken :)? En is het bijvoorbeeld handig om de fondant te combineren met marsepein, heb hier wel eens gelezen dat mensen een deel marsepein door de rolfondant doen om scheuren te voorkomen... Hoop dat jullie tips hebben  ;)

2

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Hi, heb een paar weken terug dit fondant ook ontdekt en vindt het perfect werken. Ik bekleed alleen nog maar met dit merk fondant. In de mjamtest van fondant scoorde deze ook prima (prijs-kwaliteit)!

Wees Jezelf dan ben je al gek genoeg!

3

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Hoi Justme79, bedankt voor je reactie! Meng je de fondant met marsepein? Of gebruik je 100% de fondant?

Fijn om te horen dat hij fijn werkt iig  :Y  :D

4

Re: Bekleden rolfondant Sligro

ik heb het niet vermengd, gewoon alleen de fondant (met kleurstof) gebruikt. Ik rol best dun uit en heb het zonder scheuren op meerdere taarten gebruikt.

Wees Jezelf dan ben je al gek genoeg!

5

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Bedankt! Ik ben benieuwd!!

6

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Hallo,

Ik gebruik deze fondant al heel lang. Soms alleen fondant, maar meng het ook wel met marsepein. Werkt allebei prima

7

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Ik gebruik hem ook. Combinatie met SatinIce was prima, maar als ik hem meng met Funcakes fondant, krijg ik veel scheurtjes.

8

Re: Bekleden rolfondant Sligro

bedoel je de emmertjes van Niels de veye
die vind ik goed werken.
Ze hebben bij de Sligro ook pakjes rolfondant
van Hollandia maar die is wat droog
dus sneller scheurtjes.

9

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Ik gebruik deze al heel lang en heb eigenlijk nooit problemen, vind hem heerlijk werken. Eerlijk is eerlijk heb weinig vergelijkingsmateriaal omdat ik nooit anders heb gebruikt, kan je dus niet vertellen of hij beter/fijner als andere merken is.

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

10

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Deze rolfondant (in de emmertjes) van de Sligro werkt perfect is goed van smaak en te kleuren in elke gewenst kleur. Wel zorgen dat de fondant op temperatuur is...eventueel even opwarmen in de magnetron.
Super prijs kwaliteitverhouding.

11

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Bedankt voor al jullie reacties!! Klinkt goed, heb al helemaal zin om er mee te werken hihi  :Y.. Het is ook een stuk goedkoper dan FunCakes (wat ik tot nu toe altijd heb gebruikt)!

12

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Okee, leuk om dit te lezen. Mijn man heeft vorige week toevallig ook deze fondant bij de Sligro meegenomen. Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik eerst mijn oude fondant op wil maken, maar dit klinkt goed. Normaal haal ik mijn fondant bij de Welkoop, daar kost een pakje van 250 gram € 2,20 en deze € 3,75 per kilo (weliswaar excl. 6% BTW, maar dan scheelt het nog heel veel). Ik heb inmiddels ook kleurstoffen gehaald, dus als het goed bevalt, dan voor mij alleen nog maar deze fondant.

13

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Ook ik gebruik tegenwoordig geen andere meer. En ik gebruik het zo of met marsepein gemengd en heb nooit problemen.
Koop zelden nog andere (alleen bij grote boetseersels bv. want ik vind deze niet zo snel uitharden en dan verlies ik het van mijn geduld ;) )

14

Re: Bekleden rolfondant Sligro

Ik heb ook de fondant (witte, mmf) van de Sligro (Hollandia) in huis gehaald.
Gisteren nog een taartje meebekleed, in eerste instantie scheurde het wat bij de bovenrand van de taart. Nadat ik er een klein beetje crisco doorheen gekneed had ging het perfect.

Heb nu ook een emmertje rolfondant meegenomen bij de Sligro, deze heb ik nog niet geprobeerd. Wel een stuk goedkoper dan waar ik het normaal gesproken haalde, dus hopelijk bevalt het goed :)

Make cake, not war :)