1

Onderwerp: Leuker dan verwacht

Ik heb zooo een gigantische bloedhekel aan Spongebob, dat wil je niet weten! Dus toen een van mijn werkneemsters vroeg of ik een Spongebob voor haar zoontje wilde maken moest ik wel even twee keer slikken.

Maar ze is lief en werkt hard en ik kan altijd op haar rekenen en zij kan er natuurlijk ook niets aan doen dat haar kereltje zo'n slechte smaak heeft  ;)  dus toch maar ja gezegd.

En eerlijk is eerlijk, het was echt een leuke taart om te maken! En ze was er helemaal blij mee. Vandaag krijgt de jarige job hem te zien.

hier is ie dan:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SJOP3PGO.jpg

Choco biscuit, gevuld met een laagje krokante chocola met aardbeivulling en een laagje choco-ganache. Afgesmeerd met ganache.

2

Re: Leuker dan verwacht

:Y  hier ook een hekel aan spongebob...dat geluid wat er uit komt :s

maar je taart is super leuk geworden!!
:thumb:

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

hahahahahahahahah grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr  :mad:
Ik heb er ook een hekel aan maar je taart is super!  :thumb:

4

Spongebob is echt vreselijk... maar ik moet zeggen de taart ziet er prachtig uit. Onbegrijpelijk dat  kinderen spongebob leuk vinden.

5

Bedankt dames! En ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo over Spongebob denkt!  :Y

6

o nee, ik vind 'm heerlijk adhd, kan er wel om lachen die onzin  :)
leuk dat je 'm ook armen en benen hebt gegeven (die ontbreken nog wel eens bij dit soort taarten), heel erg gaaf en "levensecht" !

7

Haha, ik heb ook moet wennen aan SB (verplicht meekijken/luisteren met mijn zoon  :s ) maar lach nu harder om SB dan mijn zoon  :lol: . Vind 'm geweldig! Maar inderdaad....na een paar keer SB gemaakt te hebben (4x) hoef ik ook niet meer zo nodig. Al vind ik het wel altijd leuk om weer een taart te zien! Vrolijk en leuke felle kleuren! En met armen en benen, die idd wel eens vergeten worden......

8

Ik heb nog getwijfeld over die armen en benen, want de taart was een stuk hoger uitgevallen dan verwacht (bijna 10 cm met vullingen!). Dus van de zijkant zag het er wel raar uit met die dunne armpjes en beentjes en dan die hele hoge taart, maar vond het toch leuker met dan zonder.

Is die taart eindelijk hoog is het nog niet goed!  :grr:   :lol:

Bedankt voor de leuke complimentjes  :o

9

erg leuk gemaakt
leuke kleurtjes
hoe maak je die kuiltjes ?

gelukkig kijkt mijn mannetje nog geen sb
ik vrees dat ik mega mindy of tika op een taart mag gaan zetten binnenkort

al weet ik nog niet precies hoe maar daar heb ik nog 3 weken voor

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

10

@pleun79: ik heb de taart eerst gewoon bekleed, en toen met een baltool voorzichtig, met beleid, al ronddraaiend de kuiltjes erin gemaakt. Wist niet of het zou lukken en was een beetje bezorgd dat ik de hele taart zou verknallen, maar het was eigenlijk super makkelijk.

Waar ik de taart overigens wel bijna mee heb verknald is het "relief" in de zijkanten. Die heb ik gemaakt door er een plastic dowel tegenaan te duwen, maar ik was het harde krokante laagje chocola op laag 1 vergeten, die duwde uiteraard terug en dus had ik opeens een stukje chocola door mijn fondant steken  :s  en tja, bloemetjes op Spongebob leek me ook niet zo een goed idee  :+ . Ik heb een stukje geel over het gaatje geplakt en het was bijna niet meer te zien - toen de rest van de zijkanten veel voorzichtiger gedaan.

11

Als ik Spongebob alleen hóór, haha, ja, inderdaad: wat een overdosis ADHD. Daarom kijk ik gewoon mee :D , want ik vind het echt heerlijke humor. Ik kan je taart dan ook erg waarderen. Hij is superleuk geworden!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

12

Dank je wel!  :)

13

hallo mooie taart zeg en de vulling klinkt al helemaal lekker.
Hoe maak je zo'n krokante chocoladevulling?

14

Joke dhondt schreef:

hallo mooie taart zeg en de vulling klinkt al helemaal lekker.
Hoe maak je zo'n krokante chocoladevulling?

Voor deze taart heb ik gewoon chocola gesmolten en een dun laagje gesmeerd en hard laten worden, daarna  de aardbeivulling eroverheen. De Dr Oetker chocoglazuur werkt ook heel goed!  :Y

15

Je kan het trouwens of als een hele laag doen, of in een "raster"

Hier nog 2 draadjes over gevonden:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=116007

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=143725

Het werkt het beste als je taart koud is, dan stolt de chocola sneller!

16

Hij is wel echt mooi hoor!!!! Wat zal haar zoontje ér blij mee zijn!

17

Ik kreeg net een foto waar alleen nog een heel klein stukje taart te zien is. Ze vonden hem geweldig en lekker, en Jumyro wilde hem eigenlijk helemaal niet aansnijden.

En daar doen we het voor, toch?  :)

18

wat een scheetje zeg!!
ondanks dat ook ik hem liever niet zie dan wel.
Ben er klaar mee...ben er klaar mee!!! :lol:  :lol:  :lol:

groetjes yvon

19

mijn kids vinden  spongebob fantasies ik hou er niet van
maar je taart is super

20

Bedankt! :)

Ik denk dat ik zelf nog een groot kind ben want ik vind SpongeBob echt heerlijk onnozel! En die taart vind ik dus ook supermooi geworden!!! Nu Patrick nog  ;)

groetjes, Karin

22

Hij ziet er prachtig uit! (maar ik heb ook een bloedhekel aan dat ventje!)

groetjes Wilma

23

Prachtig!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

24

Kaatjes Taartjes (KA) schreef:

Ik denk dat ik zelf nog een groot kind ben want ik vind SpongeBob echt heerlijk onnozel! En die taart vind ik dus ook supermooi geworden!!! Nu Patrick nog  ;)

Alsjeblieft niet!!!  :lol:

Bedankt allemaal  :)