1 Laatst bewerkt door djehr (19-01-2013 16:29)

Onderwerp: Een iets te zware topper...# Rapunzel

Ik ben druk bezig met de voorbereiding voor de verjaardagstaart van mijn dochter. Ze wil graag een rapunzeltaart.
Voor het eerst gewerkt met cereal treats en 3D.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/150657_544096522276969_1518403226_n.jpg

Maar nu heb ik een dilemma. De topper was bedoeld als topper op een 2 laagse stapeltaart. Maar hij is wat zwaarder geworden dan ik bedacht had en nu durf ik het niet aan om hem er op te zetten. Wie-o-wie heeft een goed plan hoe ik de topper wel kan verwerken in de taart zonder dat ik het risico loop dat hij er door heen zakt  :s. Ik kan hem er natuurlijk naast zetten maar dan is het niet echt een onderdeel van de taart... :nooo

[edit] taartje is inmiddels af  :) http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127351542

2

Re: Een iets te zware topper...# Rapunzel

ik vind hem heel erg gaaf, maar ik heb geen idee hoe je t zou moeten oplossen.

hooguit geen 2-laags stapel maken, maar een enkele, grotere, taart maken en daar een stevige fundering in maken (veel dowels) en dan een cakeboard erop en dan de topper....

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3 Laatst bewerkt door Tamataartje (16-01-2013 11:51)

Misschien meerdere van deze Wilton Dowel Rods Plastic set/4 gebruiken en een stevig karton, zo'n cakeboard van 4 mm. Of misschien een drum van 1 cm... wel even bekleden met huishoudfolie denk ik  :think:
Zou wel heel erg zonde zijn als je zoiets leuks niet kan toepassen als je het had willen doen natuurlijk!

4

Wat is het gewicht van de Topper ?

Ik zou iid ook gewoon dowels gebruiken en de topper mms op een drum zetten. Hoop dat het gaat lukken het zou ontzettend jammer zijn als je hem er niet op kunt verwerken
Succes

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

5

Voor nu een [MOVE] -> taartdecoratie algemeen  ;) thanks voor je melding!

6

miskien een dummie nemen, en hem daarop zetten. De echte taart eromheen leggen als dit kan

7

Ik gebruik bijna bij al mijn boetseersels dowels. Sommige zijn niet echt zwaar maar daar doe ik toch een kartonnetej onder en steek een sateprikker in de taart, zodat deze toch wat steuen heeft. Bij deze topper zou ik dus zeker dowels gebruiken  :Y . Ik weet niet of je een gat kan maken in je topper? Dan zou je bv daar een langere dowel in kunnen steken (ook door het kartonnetje natuurlijk  ;) ) zodat deze niet van de taart af valt.

8

SweetTooth schreef:

...
hooguit geen 2-laags stapel maken, maar een enkele, grotere, taart maken en daar een stevige fundering in maken (veel dowels) en dan een cakeboard erop en dan de topper....

Goed plan  :thumb: Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb  :grr: Dan maak ik gewoon iets van een rechthoek... :think:

Tamataartje schreef:

Misschien meerdere van deze Wilton Dowel Rods Plastic set/4 gebruiken en een stevig karton, zo'n cakeboard van 4 mm. ....

heb helaas geen tijd meer om deze te bestellen maar op zich wel een goed idee  :Y

movin schreef:

Wat is het gewicht van de Topper ?
...

Hij weegt meer dan 2 kilo  :o  :o .Maar ja...hij is dan ook wel 50 cm hoog. Als je het doet moet je het goed doen toch?  :+  :D  :lol:

Karin09 schreef:

Voor nu een [MOVE] -> taartdecoratie algemeen  ;) thanks voor je melding!

Dank je...Als hij af is zal ik hem in 3D plaatsen

9

Als 1 taart nou niet gaat lukken kun je altijd het rondje van de onderste plaatje van je kunstwerk uitsnijden in je taart int midden dan, dat stuk haal je eruit en daarvoor in de plaats doe je een dummie

10

De taart is af en ik ben helemaal heppie  :D

het is een rechthoekige taart geworden ( 25 x 37,5) en ik heb aan 1 kant van de taart een 20 cm cakedrum bekleed met marsepein  en ondersteund met 13 houten dowels ( je kan niet voorzichtig genoeg zijn, toch  :+ ) gelegd. Daar komt de toren op. Heb het net uitgeprobeerd en staat als een huis.  Morgen volgen de foto's.  Nogmaals bedankt voor jullie tips  :thumb:  :thumb:

wauw hij is geweldig. mijn dochter wil voor haar 5de verjaardag ( inde lente) ook een rapuzel toren! dat heeft ze me al duidelijk laten horen!! hihihi
maar zo mooi als deze gaat me echt niet lukken ben dan ook heel benieuwd naar je foto van de hele taart! :thumb:  :thumb:

12

Taart is af  :)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ … 7850_n.jpg

Mooi geworden!

Maar hoe staat de toren dan vast of staat ie los op de drum?

I never met a calorie I didn't like....

14

De toren staat inderdaad gewoon los op de drum  :Y

15

Hij is helemaal te gek geworden Djehr!  :thumb:  :thumb:

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

16

Echt super voor een eerste keer. Ik heb nog nooit met cereal treats gewerkt maar ben wel nieuwsgierig hoe dat werkt. Super toren!!!  :thumb:

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!