1

Onderwerp: Nieuw rio taart!

Hoi

Ik ben Esther 32 jaar jaar en moeder van 2 stoere jongens.
Ik wil graag een rio taart (van de gelijknamige film)
Maar er zijn maar weinig voorbeelden van te vinden.
Ik heb besloten hem zelf te gaan maken en omdat ik maar een beginner ben ga ik hem deels zelf decoreren en deels figuurtjes gebruiken.

Ik wil graag een biscuittaart maken met een chocoladecremevulling ofzo. Hoe moet ik beginnen en waar vind ik recepten van biscuit taart van 2 laagjes en welke spulletjes heb ik als beginner nodig.
Ik zie dat je ook veel spulletjes bij de xenos krijg maar weet niet zo goed hoe ik moet beginnen.

iemand tips! Recepten! Hoe moet ik blaadjes en lianen maken!

Alvast bedankt

Hieronder een voorbeeld van de taart!! hopelijk heb ik het goed gedaan!

PunBB bbcode test

2 Laatst bewerkt door hexina (15-01-2013 09:38)

Re: Nieuw rio taart!

http://i84.photobucket.com/albums/k13/hexina/images_zps4e9292ff.jpg

3 Laatst bewerkt door samroos (15-01-2013 10:46)

Hoi Esther, welkom op het forum! Als je in de menubalk links op je scherm kijkt zie je recepten staan, daar kun je voor je biscuit kijken. Ook kun je in de rubriek voor recepten kijken, daar staan veel heerlijke recepten!
Blaadjes en bloemen kun je zelf uit snijden, maar als je vaker wilt gaan bakken dan zou je wat uitstekers kunnen aanschaffen!
Heel veel bakplezier!

Oh, kijk anders even in deze rubriek bij het voorsteltopic van Mike de g, daar zag ik veel goede beginnerstips staan!

4

Hier het linkje naar de topic van MikedeG: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=215674
Hierin staan inderdaad al veel tips voor beginners, onder andere welke materialen handig zijn.

Dingen die voor mij onmisbaar zijn bij het taarten:
*bakvorm
*biscuitmix + eieren (maar je kunt ook kiezen voor cake, wel iets 'zwaarder' dan biscuit)
*taartzaag
*vulling voor je taart (zie recepten)
*Boter en poedersuiker om botercreme 1:1 te maken voor het afsmeren (zie ook recepten)
*spatel
*fondant/marsepein :D
*smoother (om de fondant/marsepein mooi glad om je taart te krijgen)

Voor het decoreren kun je echt van alles gebruiken! Je kunt een plaatje namaken door dit in stukjes uit te snijden met een scherp mesje, allerlei uitstekertjes die je wellicht al in huis hebt. Maar je kunt bijvoorbeeld ook plastic figuurtjes gebruiken om op je taart te zetten.

Veel succes met de Rio taart!

Make cake, not war :)