1

Onderwerp: ervaring met regal ice fondant van Renshaw?

Hoi medeforummers!

Ik moet een bruidstaart maken in rood-wit en nu vind ik de kleur van funcakes niet zo mooi. Ik zag wel een mooie dieprode ruby  kleur van regalice maar daar werk ik nooit mee.

Ik wil er marsefond mee maken en dan de taart bekleden. Iemand ervaring met deze fondant? Ik houd er nooit zo van om iets voor t eerst te doen op een bruidstaart en t budget is er niet naar om eerst een proeftaartje te maken (#weg winst)...

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

Re: ervaring met regal ice fondant van Renshaw?

1x gebruikt.....de fuchsia roze, een prachtige kleur maar wat een drama
Continue scheuren, was ook heel zacht. Uiteindelijk vrij dik gelaten met het bekleden.

Ok.. Dat klikt niet zo positief dus.. Iemand nog ervaring ermee als je het mengt met marsepein? Ik had laatst fondant van habitas en die scheurde ook en was ook erg zacht maar na mengen met marsepein was t prima te verwerken..

www.loveatfirstbite.nl

Helaas heb ik ook slechte ervaring met deze fondant,plakt,scheurt en is gewoon niet prettig mee werken.Als optie zou je funcakes witte fondant kunnen nemen en dan zelf kleuren. :)

5 Laatst bewerkt door Suuske (15-01-2013 14:29)

Ik had laatst een pakje Regalice omdat funcakes in die kleur niet leverbaar was. Ik was blij dat ik die alleen voor boetseren nodig had, want de geur was echt niet fijn. Vieze chemische geur kwam eraf. Ik heb de houdbaarheidsdatum gecheckt en die was nog wel goed want ok dacht echt dat het over de datum was.

Jammer want ze hebben mooie kleuren. Maar voor mij geen Regalice meer  :nooo

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

Bedankt.. Dat is duidelijk! Jammer want ik vond hun ruby rood zo mooi! Iemand een idee hoe ik t rood van funcakes dieper rood kan krijgen? Zelf wit fondant rood kleuren is niet te doen is mijn ervaring

www.loveatfirstbite.nl

Ik ook met donkerblauw  echt een mooie kleur...maar daar is alles mee gezegd. :x

8

Om echt mooi rood te krijgen meng ik rode marsepein van Funcakes met rode fondant van Funcakes waar ik ook nog blanke marsepein door doe en dan nog rode kleurstof erbij. Dan kun je echt hele mooie rode kleuren krijgen. Succes ermee.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

9

Kleuren zijn prachtig.. en ik gebruik het in combinatie met ander merk of marsepein.  Vooral omdat het dus erg elastisch is.
Geur bij openen is best een vreemde geur, maar het fondant is echt heerlijk!  De geur verdwijnt heel snel naar openen en bij het proeven ruik of proef je hier niets van.

10

Bedankt voor de tip mammavanthom :)

Ik heb even je taarten bekeken en je hebt indeedaad mooie rode kleuren! Dus ik ga t maar op jou manier doen.. K durf t risico niet te nemen met een bruidstaart!

www.loveatfirstbite.nl