1

Onderwerp: vullingvragen.................

Ik ben druk bezig met de vullingen voor mezelf te sorteren en heb bij een aantal wat vragen er over.

1. perzikkenbavaroise --> zelfde als kersenbavaroise?? Kan dat met elke soort vruchten?
2. creme met bitterkoekjes of pepernoten (verpulveren??)
3. pepernotenroom --> gele room of slagroom??
4. advocaatbotercreme --> gewone advocaat of essence?? bij gewone advocaat, welke hoeveelheid gebruiken?
5. caramelcreme??
6. crispy chocoladecreme --> welke chocolade gebruik je daarvoor?
7. bananenmousse??
8. nutellabotercreme --> hoeveel nutella??
9. hoe maak je een basismousse??

De recepten die links staan, voor welke maat taarten zijn die over het algemeen??

2

Re: vullingvragen.................

ffkes omhoog gooien ;)

3

Ik heb je "vragen" een paar keer gelezen, maar het is mij niet duidelijk wat je hier allemaal mee bedoelt.

4

Koekjes/pepernoten inderdaad verkruimelen en dan door je botercrème. Ik heb 1x bokkepootjes door slagroom gedaan, vond dat helemaaaaal geen succes :nooo

Ik heb niks met en van alles tegen essences, dus ik zou zeggen, voor het echie gaan :) 
Botercrème maken en daar advocaat doorheen kloppen, proeven en evt meer erbij.
Caramelcrème: botercrème met dulce de leche of karamelsaus (recept Mieperdepiep) erdoor.
Nutellabc: hetzelfde, maar dan met Nutella ;)

Chocola: ik gebruik alleen de gallets van Callebaut.

Da's het lastige van veel ingezonden recepten, het staat er niet bij :nooo  Is een kwestie van maken en/of gokken :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

Koekjes/pepernoten inderdaad verkruimelen en dan door je botercrème. Ik heb 1x bokkepootjes door slagroom gedaan, vond dat helemaaaaal geen succes :nooo

Wanneer je bokkepootjes door de mbc doet smaakt dit 10x beter. Had het de eerste keer ook door slagroom en vond het ook niks. Nu in de mbc en is bij veel favoriet.

Carien schreef:

Botercrème maken en daar advocaat doorheen kloppen, proeven en evt meer erbij.

Ik had laatst echte advocaat door mascarpone gedaan. Afhankelijk van je smaak moet je dat er gewoon door doen. Ik had ca 1/4 fles door een grote bak mascarpone. (volgens mij even groot als 2 klein/gewone)

6

Super!!
Dank jullie wel voor de antwoorden!!