1

Onderwerp: jonge bakster in aantocht..

Hey iedereen,

Bij deze zal ik mij dan ook maar even voorstellen; Elvire, meid van 18 jaar, mijn hele leven al weg geweest van koken en bakken, en stond dan ook altijd graag in de keuken te helpen.
Woon sinds een paar maandjes op kamers, en deze site heeft mij behoorlijk aan het kriebelen gemaakt.
Heb wel vaker taarten gebakken, maar nog nooit zo mooi bekleed als jullie taarten (waren ook geen biscuitdeeg-taarten, maar bijv Schwarzwalderkirsch oid, dus dat ging dan ook niet) maar heb net mijn spulletjes besteld in de webshop, dus die zal Inge binnenkort wel naar me toesturen.. Heb er zin in!!
Helaas is mijn budget niet zo hoog om naar een workshop te gaan (student hea.. ;) )maar dat lijkt me ook wel heel erg leuk om een keer te doen, wie weet als ik wat verder ben.
Heb nu al moeten sparen om wat basis dingen te kopen, dus ik probeer het eerst maar eens met deze dingetjes uit, misschien is een workshop dan ook wel overbodig.. ;)

Overigens ben ik dit weekend thuis en vond warempel een hele goede (plastic) deegroller, en nog wat icing tips die nooit meer gebruikt worden, dus die komen straks heel goed van pas!

Enne, ik was bij mijn opa en en oma afgelopen weekend, zijn even gezellig in de kringloop wezen neuzen; rara wat ik daat vind: een bakboek 'Bakken het hele jaar'  478 bladzijden en meer dan 500 recepten voor taarten, cakes, cupcakes en bonbons,. voor 5 euro
bofkont ben ik hea :)

Dus ik ga deze week eens snel beginnen met bakken, een goede vriendin van me komt deze week, dus dan gaan we eens van alles uittesten, zodat ik over 1,5 week een beetje lekker receptje heb want dan hebben mijn vriend en ik 2 jaar verkering, en dat is toch wel reden voor een taartje!

Nou, jullie horen nog van me, want ik ben nu al verslaafd aan het kijken op dit forum, laat staan als ik aan het bakken ben gegaan ;)

2

Re: jonge bakster in aantocht..

Hey leuk joh ! Je hebt een gewelige hobby gevonden !!
En als je dit forum een beetje in de gaten houdt dan zul je ook zonder workshop heel veel leren.

Verder worden er regelmatig freubel afpraakjes hier en daar gehouden (niet echt workshops dus) waar allerlei mensen naar toe gaan (rotten en (nog )niet rotten zeg maar ;) )
Schroom niet om je dan aan te melden want dat is voor jou de kans om een keer achter de schermen te kijken zonder dat het je veel geld kost.

Groetjes Nicole

3

Hey Nicole,

Leuk om een reactie terug te krijgen!
Het forum regelmatig bezoeken doe ik zeker wel, ben benieuwd of er ook freubel afspraakjes zijn bij mij in de buurt.. Ik neem aan dat dat gewoon op t forum wordt afgesproken? Ik zal eens zoeken op t forum..
Want waarschijnlijk kan ik nog heel wat kneepjes bijleren :)
Nou, ik heb zin om met mijn spulletjes aan de slag te gaan, ze zullen dinsdag wel binnenkomen..

Nou, ik ga eens verder zoeken op t forum voor mensen bij mij in de buurt.

Enne, bedankt voor de tip hea Nicole (!!) :)

4

ha elvira, welkom op het forum, het is idd verslavend, kleine tip, er is een keer een topic geweest over hoe je je hobbie goedkoop kan houden, kijk ff op de zoekfunctie, het was in ieder geval bij een babbel na het bakken. succes ermee

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

5

hallo en welkom... ja even door wat oude topics lezen kan geen kwaad...had mij ook wat geld gespaard denk ik...

zo kocht ik een dure bol en achteraf kon ik gewoon een bol in mijn ovenschaal doen hehe...nou ja...

veel succes met bakken!!!

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

6

Super bedankt voor het welkom en de tips!!

Ik zal dat topic eens gaan zoeken, want dat kan ik zeker wel gebruiken!

Enne, als ik een creatie heb laat ik dat natuurlijk weten!! (Eerst de bakspulletjes van de webwinkel binnen krijgen..)

(Hoelang duurt dat trouwens? Heb namelijk zaterdagavond besteld, en via internet meteen het geld over gemaakt, krijg ik het dan morgen nog binnen?) Ik krijg namelijk echt zin om te bakken als ik hier steeds op kijk.. :P

Nou, jullie horen nog van me, want ik ga er deze week zeker nog eentje maken, en die moet natuurlijk ook even geshowed worden dan ;)

Groetjes Elvire

7

morgen of overmorgen heb je het binnen, veel plezier

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

8

Haaa!!! Een lotgenote! :P (al jong verslaafd aan taarten maken! (ben ook 18)) Leuk om leeftijdsgenoten hier te zien! Ben thuis zo'n beetje de enige met deze hobby (wat ook weer z'n voordelen kan hebben ;) ). Ik studeer ook, woon op kamers, dus heb ook niet zoveel geld om te hobby-en, maar soms MOET het gewoon even! :P
Ben benieuwd naar je creaties! :)

9

@ Marijke:
Wat leuk!!
Je ziet het inderdaad niet zo heel veel hea, jongere meiden..
Maar het is zekers heel leuk om te doen, en idd, soms MOET het gewoon even.. :P

Enne, die creaties komen als het goed is de aankomende weken wel voorbijvliegen want ik heb allemaal familie die rond deze tijd jarig zijn.. Leuke proefkonijntjes hihi :)

@ d. van vliet:

Bedankt!! Ik zie er heel erg naar uit! :)

10

Hoi Elvire, Ik verwacht zomaar dat je je spulletjes morgen zult krijgen. Welkom op dit forum en gezellig dat je erbij bent.
Heel veel bakplezier gewenst en pas op hoor Het is een heel verslavende hobby ;) maar wel een heeeeeele leuke :Y

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

11

Dankjewel Carina! :)

Enne, dat het een heel verslavende hobby is.. Dat zullen mijn vrienden en familie vast niet zo erg vinden.. ;)

Zie nu al uit naar morgen!! :D

Ps; hoe weet je eigenlijk dat ik het morgen binnenkrijg? werk je soms in de webshop? ben wel benieuwd ;)

12

Ik ben de allerjongste! (voor zover ik weet :P ) 17!! :cool:
Ben benieuwd naar je creaties!!

13

Welkom op het forum!
Ik ben ook 18 en studentje hihi met een laag budget :P

14

Er zijn dus toch nog best wel wat jongeren..
Wel leuk! Had er minder verwacht!

(ben nog steeds op zoek naar freubel afspraakjes in de buurt, maar heb nog niets gevonden... Zal nog maar eens zoeken, want dat lijkt me wel errug leuk! :) )

Maar jullie ook veel plezier met bakken hea, enne, ik hou jullie in de gaten, ben benieuwd naar jullie creaties!

15

hee nog een studentje :)

ik ben zelf negentien en verslaafd :P hahahahah :D

en mijn budget is niet zo hoog, maar ik ga binnenkort een mega bestelling doen vanwege mijn verjaardag :P hahahha
waar studeer je ergens??

aangezien wij een ov kaart hebben kunnen we misshcien eens een studentenfreubel middag organiseren :D hahahah (misschien met wat meer ervaren forummers erbij, we reizen toch gratis doro het openbaar vervoer, niet?)

16

hoi,welkom bij het gezelligste forum van nl,vind ik wel tenminste.
heb al meerdere keren wat besteld en als je het vrijdag hebt besteld moet het vandaag bij je thuisgebracht worden,bestel je bv op woensdag dan is het er vaak vrijdag al,gaat super snel bij de webshop,echt lekker,zo'n snelle levering,kan je gelijk aan de bak,en ja,heb je het ene taartje af,wil je al aan een volgende beginnen,mijn eerste werden vooral eerst weggegeven,nu heb ik al bestellingen en ik ben nog maar sinds sept bezig,kan hard gaan,maar ik doe het ook vooral oomdat het leuk is en ja,ook verslavend,haha.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

17

@ Evamaria;  daar zat ik zelf idd ook al aan te denken, lijkt me een heel leuk idee!!
(Maar dan moet ik wel eerst even wat uitgeprobeerd hebben hoor.. ;) )
anders even een topic openen voor de jonge baksters onder ons?

Ik studeer nu in A'foort, doe een soort van tussenjaar (beetje lastig uit te leggen; maar ik doe een jaar vrijwilligerswerk, in ruil daarvoor krijg ik inwoning en een studie, voor de rest moet ik eten etc wel zelf betalen.. (snap je het nog..??) ;) )
Maar ik woon nu dus vlakbij Utrecht, maar mijn ouders wonen vlakbij Zwolle, dus wat mij betreft kan het daar wel ergens in de buurt..

@ Natasja; Ik heb mijn spulletjes nog niet binnen, maar die zullen morgen wel binnenkomen denk ik, moet nog even geduld hebben.. :)

Maar ik heb even op je website gekeken, ik vind het echt heel knap dat je nu al zulke mooie taarten maakt terwijl je in september pas begonnen bent!

Volgens mij ga ik straks mezelf voorbij lopen als ik mijn eerste taartje wil maken, want ik ken mezelf: als ik al die mooie dingen zie dan wil ik het zelf ook, en dan begin ik eigenlijk veelste moeilijk.. hihi :$

Maarja, oefening baart kunst, dus ik ga gewoon lekker vaak oefenen.. Ik woon in een woongroep met nog 14 anderen, dus die taart komt wel op.. ;)

18 Laatst bewerkt door evamaria (19-03-2008 13:57)

Elvuuwiej schreef:

@ Evamaria;  daar zat ik zelf idd ook al aan te denken, lijkt me een heel leuk idee!!
(Maar dan moet ik wel eerst even wat uitgeprobeerd hebben hoor.. ;) )
anders even een topic openen voor de jonge baksters onder ons?

Ik studeer nu in A'foort, doe een soort van tussenjaar (beetje lastig uit te leggen; maar ik doe een jaar vrijwilligerswerk, in ruil daarvoor krijg ik inwoning en een studie, voor de rest moet ik eten etc wel zelf betalen.. (snap je het nog..??) ;) )
Maar ik woon nu dus vlakbij Utrecht, maar mijn ouders wonen vlakbij Zwolle, dus wat mij betreft kan het daar wel ergens in de buurt..

leuk idee :) maar ik zou niet echt weten waar we een topic zouden kunnen openen...

heb je ondanks je tussen jaar wel een ov kaart of niet??

misschien zouden we ook wel met wat meer ervaren baksters af moeten spreken :P ? om wat meer te leren zeg maar :P

19

evamaria schreef:

leuk idee :) maar ik zou niet echt weten waar we een topic zouden kunnen openen...

misschien zouden we ook wel met wat meer ervaren baksters af moeten spreken :P ? om wat meer te leren zeg maar :P

Je bedoelt waar je een topic zou moeten openen voor een freubelmiddag? Volgens mij bij Vraag&Aanbod workshops. Daar staan er iig al meer! ;) (en hier is nog een student die in dat geval graag wil meefreubelen!! :P)

20

marijke schreef:
evamaria schreef:

Je bedoelt waar je een topic zou moeten openen voor een freubelmiddag? Volgens mij bij Vraag&Aanbod workshops. Daar staan er iig al meer! ;) (en hier is nog een student die in dat geval graag wil meefreubelen!! :P)

mja maar zei wilde geloof ik niet al binnenkort een freubeldag houden...

en ik gok dat de meesten van ons studenten niet echt een grote keuken hebben....??

21

welkom :D het is heerlijk verslavend hoor, taarten bakken :D

22

Heee Elvire ('buurvrouw'!!!)

Odijk-Driebergen... nou... dat is te doen he! Kom je gewoon een keertje gezellig bij mij freubelen. Roepen we "Koekje Erbij"(Marleen, ook Driebergen) er ook bij... nog een paar anderen... gaat goed komen!

O ja, natuurlijk van harte welkom op deze site, en bij dit gezellige forum.

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

welkom bij de club !
je zult zien dat je zelfs zonder workshop een heel eind kunt komen hoor zeker als je op het forum goed rondneusd!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

24

Echt heel leuk dat er zoveel jonge meiden aan het bakken zijn!! ikzelf ben 21, ben al een jaartje aan het bakken, woon op kamers in Utrecht en studeer daar ook. Misschien is het toch wel leuk om een keertje samen te kletsen/bakken! Is het ook makkelijker om elkaars materiaal te gebruiken, samen kom je dan toch best een eind!

25

Simone86 schreef:

Echt heel leuk dat er zoveel jonge meiden aan het bakken zijn!! ikzelf ben 21, ben al een jaartje aan het bakken, woon op kamers in Utrecht en studeer daar ook. Misschien is het toch wel leuk om een keertje samen te kletsen/bakken! Is het ook makkelijker om elkaars materiaal te gebruiken, samen kom je dan toch best een eind!

leuk joh, zo'n studenten(en-iedereen-die-het-leuk-vindt-om-te-komen)freubeldag :) ik heb er helemaal zin in, we moeten eigenlijk snel een keer een topic aanmaken :P 

Koenie schreef:

Heee Elvire ('buurvrouw'!!!)

Odijk-Driebergen... nou... dat is te doen he! Kom je gewoon een keertje gezellig bij mij freubelen. Roepen we "Koekje Erbij"(Marleen, ook Driebergen) er ook bij... nog een paar anderen... gaat goed komen!

O ja, natuurlijk van harte welkom op deze site, en bij dit gezellige forum.

hahahah dan wil ik mezelf ook wel opdringen :P hahahha want dat klinkt gezellig :)