1

Onderwerp: welke maat bakvorm?

Welke maat bakvormen hebben jullie? 7,5 of 10cm hoog?

Welke maten gebruiken jullie om te stapelen? Ik heb net 15cm, 20cm & 25cm ontvangen maar is dit wel mooi?

i just LOVE it!

Re: welke maat bakvorm?

Ik heb zelf de 7,5cm hoge vormen van PME, zijn goede bakpannen, maar nu ik iets langer bezig ben zou ik toch stiekem liever die van 10cm hebben.

15, 20 en 25 is een hele goede maat om een mooie stapel te maken  :Y

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

Ik gebruik de 10cm hoog, zou niet anders willen. Direct vanaf het begin gedaan....... wilde niet later spijt krijgen.....  ;)

Geen 'gedoe' met bakpapier en verhogen enzo.....  :D

4

mooie maat om te stapelen hoor
ik heb ook 7.5 hoog maar verhoog evt met een bakpapier zou nu wel 10 willen hebben maar ik heb al 7.5 hoog doe het er maar mee
succes

5

Ik heb vandaag 7,5 binnengekregen.. Twijfelde met bestellen al, ik ga ze retouren & de 10cm bestellen

i just LOVE it!

6

In de 10cm kan ik toch ook de hoeveelheid beslag van 7,5 doen?

i just LOVE it!

7

Ik heb alle maten in 7,5 cm hoog. verhogen (als het nodig is) doe ik met bakpapier. Ook wel eens een 10 hoog van iemand geleend maar zag daar niet het voordeel van in. vind een een hoop geld schelen hoor. Ik gebruik om te stapelen vooral 15-20-25 maar heb op een gegeven moment ook de tussen maten gekocht, vind 22,5 erg handig omdat die voor 15 pers. is. en ik soms ook 7,5 cm er tussen heb met stapelen. Ligt er ook vaak aan voor hoeveel personen de taart moet zijn natuurlijk.

Kijk ook eens op een beurs, daar zijn de bakpannen vaak met korting en dat kan een hoop schelen!

hier heb je een aantal tabellen, misschien heb je daar wat aan.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=207466

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

Succes!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

8

Hoevaak verhoog je de pan? Want de 10cm is idd stuk duurder... Daarom vroeg ik me af welke maathet meeste wordt gebruikt, dus niet de pan maar de hoogte van de taarten

i just LOVE it!

9

lovemybeeb schreef:

Hoevaak verhoog je de pan? Want de 10cm is idd stuk duurder... Daarom vroeg ik me af welke maathet meeste wordt gebruikt, dus niet de pan maar de hoogte van de taarten

Ik deed dat na het invetten van de pan, met bakpapier. Door het invetten blijft het bakpapier goed 'plakken'.

10

lovemybeeb schreef:

In de 10cm kan ik toch ook de hoeveelheid beslag van 7,5 doen?

Natuurlijk kan dat! :)

11

De vierkante vormen die ik heb zijn allemaal 7.5cm
De ronde heb ik in verschillende hoogtes. Wil ik een mooie hoge taart( meestal dus :)) dan bak ik in de campingpannen.
En laten die nou niets kosten op bv Marktplaats. ;)