1

Onderwerp: Chocolade botercreme

Hallo beste mensen ik heb nog een vraag voor jullie.

Ik wou een chocolade taart maken en dit wou ik doen met een chocolade biscuit en een chocolade botercrème, en misschien een chocolade vulling.

Maar nu was mijn vraag als ik een kant en klaar mix gebruik met de volgende verhouding. (het is een ander kant en klare mix dan jullie gewend zijn volgens mij)

250 gr roomboter
100 gr mix
100 gr poedersuiker
250 gr water

Hoeveel gr cacao zou hier dan doorheen moeten ?

Alvast  bedankt
Grtz

2

Re: Chocolade botercreme

Ik zou beginnen met 3 eetlepels cacao-poeder, dan even proeven en wellicht nog een lepel erbij.
Hangt er dus een beetje vanaf hoe sterk het naar cacao moet smaken.

suc6,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

3

Oke dank je ik ga het morgen middag proberen.

Grtz

4

Eerst de botercrème gewoon maken volgens recept en dan op gevoel de pure cacao toevoegen. Niet teveel in één keer, maar telkens een klein beetje tot je het gewenste resultaat hebt.

Ik zou ook starten met 3 a 4 eetlepels cacao. Wel de pure vorm, niet de cacao van de chocomelk.
Klinkt verder erg lekker je plannen!

6

Ja ik had afgelopen week een pakje van 300 gram pure cacao gehaald dus dat komt wel goed :P

Als hij af is probeer ik nog wel een foto op het forum te krijgen :)

Denk dat dat morgen avond wordt.

7

Ik doe er ook altijd gesmoten puur choco door.   :9  misschien ook een idee voor jou.

8

Safiye schreef:

Ik doe er ook altijd gesmoten puur choco door.   :9  misschien ook een idee voor jou.

:Y  ik dus ook! echt heerlijk.

9

Of een flinke schep chocopasta, da's ook lekker.  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)