1

Onderwerp: ondergrond

Hallo allemaal,

Ik wilde vragen hoe en welke ondergrond jullie gebruiken voor jullie taarten. Ik gebruik taartkarton en zet hem dan op een cake-carry, maar ik vind een gekleurde ondergrond zoveel mooier. Gebruiken jullie kadopapier en dat overtrekken met huishoudfolie???

ALle tips zijn welkom!

2

Re: ondergrond

Ja en nee, wel kadopapier, maar dan doorzichtig folie of bloemenfolie ipv huishoudfolie.
Ik pak het dus eigenlijk 2x in.

Overigens pak ik of stevig karton die ik zelf op maat heb geknipt in. (van een doos dus)
of een mdf plank, die we nog over hadden. Deze gebruik ik overigens wel voor eigen gebruik, anders ben ik hem kwijt ;-)

Maar onlangs heb ik ook een 4mm mdf plaat in vierkantjes laten snijden die precies in een doos passen. Het zijn er alleen best wel veel gelijk :Y Komt vast wel een keer op ;)

Groetjes, Evelien

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

3

Ik gebruik altijd de bodem van fruit- of groentedozen. Deze zijn dikker dan gewone taartkartons. Allereerst knip ik hem in een vierkant op maat.
Het inpakken doe ik in 3 lagen:
Eerst een laag aluminiumfolie, vervolgens pak ik hem strak in met bijpassend cadeaupapier en tot slot doe ik er nog één laag cellofaan omheen, welke ik aan de onderkant vastplak met plakband zodat het er mooi strak omheen blijft.

4

Ik gebruik ook mdf platen. Die laat ik gratis bij de gamma zagen. 4,50 euro dacht ik voor zo' n plaat en er komen 8 stuks uit van 30 cm. Cadeaupapier eromheen en hoppaaa. Stevig en goedkoop  ;)