Onderwerp: Verfkleur lichter maken

Hallo dames,

Ik heb een vraagje. Ik heb de kleur violet van Wilton gekocht. Nu wil ik daarmee gaan verven. Ik heb pas royal icing meegekleurd en het werd mooi licht paars. Maar als ik er mee wil verven/schrijven op een taart is het te donker als ik alleen met alcohol meng. Dus weet iemand hoe ik hem echt violet krijg ipv donker paars?

Ik hoor het graag.

Groetjes Bianca.

2

Re: Verfkleur lichter maken

Icing color is niet echt geschikt om mee te verven, tenzij je het heeeeel erg verdunt met water/alcohol.. maar dan wel heel erg verdunnen.. (water met een kleurtje..)

Het is een zeer geconcentreerde kleurstof, en zo puur op een taart schilderen... dan wil ik de binnenkant van de mond niet zien van de persoon die nou net dat stukje binnen krijgt..  :nooo

schilderen kun je het beste doen met daarvoor bestemde dustpoeders, en die met alcohol aanmaken tot verf

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Oke dan. Thnx voor de snelle reactie. :)
Ben nog maar pas begonnen met het maken en kleuren van royal icing. Wilde ook gaan proberen om bij de volgende taart die ik wil maken tekst te "schrijven". Maar dan ga ik eens in de webshop kijken voor dustpoeder en gaan uitproberen  :)

4

Je zou natuurlijk je tekst kunnen 'schrijven' met royal icing. Even oefenen met een spuitzak, spuitmondje 1,5 of 2 (nummer 1 verstopt heel snel met icing) erin en je kunt prachtig schrijven. Succes!

5 Laatst bewerkt door XxMeisiej1986xX (06-01-2013 00:09)

Hey,

Dat is idd ook een leuk idee. Maar dat zal nog wel wat meer oefening vergen. Had vandaag mix bij Jamin gehaald en royal icing gemaakt maar niet helemaal goed gelukt. Volgens mij te veel veel water dus niet de juiste consistentie. Maak nu eerst de zak op en daarna gewoon zelf maken. :) En natuurlijk blijven oefenen.

XxMeisiej1986xX schreef:

Hey,

Dat is idd ook een leuk idee. Maar dat zal nog wel wat meer oefening vergen. Had vandaag mix bij Jamin gehaald en royal icing gemaakt maar niet helemaal goed gelukt. Volgens mij veel te veel water dus niet de juiste consistentie. Maak nu eerst de zak op en daarna gewoon zelf maken. :) En natuurlijk blijven oefenen.