1

Onderwerp: cupcakes en cakeballs invriezen zonder taartdoos???

Hallo allemaal. Ik vier over 2 wk mijn verjaardag en kan ivm mijn rug niet veel op 1 dag doen. Ik wil dus graag zo veel mogelijk voor bereiden en invriezen als dat kan.
Ik heb gepland om de 17e mijn taart te bakken en deze de 18e te versieren etc. Ik wil de 18e ook graag de cakeballs versieren, macaroons bakken en vullen en cctjes versieren. Kan ik de cakeballs en cctjes deze week al bakken en bij in plastic zakken in de vriezer doen? Of de cctjes individueel inpakken? 

Ik heb nog nooit cakeballs, macaroons of een handtastaart gemaakt dus ik vraag me af of het te veel wordt om op 1 dag te doen.... Of beter de balls en cctje de 17 afmaken....

Alvast bedankt voor de info, tips of het meedenken.

Groetjes,
Petra

2

Re: cupcakes en cakeballs invriezen zonder taartdoos???

Je kunt eigenlijk alles invriezen Petra, zowel je biscuit voor de taart, cakeballetjes, cupcakes en (ongevulde) macarons. Die laatste zou ik wel in een doos doen, want ze zijn meer kwetsbaar dan cake. En ik zou ze zeker van tevoren bakken, want het zijn bere-lastige koekjes!

Cake en biscuit kunnen gewoon in een plastic zak, eenmaal bevroren zijn ze gewoon hard en kunnen ze niet indeuken. Ik gebruik zelf vaak de ziploc-zakken die je bij Jumbo kunt kopen. Die zijn wel duur, maar supersterk en er kan precies een 20 cm rond kapsel in of een bergje cakepops. Als je alles een nachtje van tevoren laat ontdooien, kun je het op de dag zelf zo afmaken. Maar cakepops en zelfs je taart kun je ook gedecoreerd en invriezen. Soms wel zo rustig vlak voor je feest...

Succes met de voorbereidingen voor je verjaardag,

Tieneke

3

jahoor ...cakepops kan je rustig invriezen, ik maak ze vaak dip klaar en dan de vriezer in.
kan je op de dag alleen nog even door de chocolade halen en klaar!

cupcakes kan je ook invriezen , maar het is toch wel lekkerder als ze vers gebakken zijn!

maar ja soms is het niet anders en dan kan je ze best een paar dagen in de vriezer doen

en macarons kunnen ook in de vriezer maar dan idd wel in een tupper of curver bakje
ze zijn zeer breek gevoelig!

succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

nog bedankt voor de info dames! ik dacht dat ik gereageerd had, maar blijkbaar heeft mijn gsm het weer niet goed gedaan.  :+

ik heb uiteindelijk alleen de taart en cctjes niet ingevroren. ik heb onverwachts ook loempias en kaasballen gemaakt en had daar best wat ruimte in de vriezer voor nodig. de cakeballs gingen prima in de vriezer. de macrons zitten er nog in. daar had ik geen tijd meer voor.... en er kwamen veel minder mensen dan eerst gepland... er is dus een heeeeleboel niet op gegaan.

maar mijn sweet table vond ik zelf best goed gelukt.... zal straks foto;s plaatsen...