Onderwerp: Ik zal mij even voorstellen
Hallo allemaal,
na al een tijdje te hebben meegelezen vond ik het tijd worden om mezelf maar eens voor te stellen. Mijn naam is Claudia ik ben 22 jaar en sinds kort besmet met het zeer besmettelijke taartenvirus.
Ik bakte al een poosje allerlei quiches, bladerdeeghapjes etc. en af en toe een cupcake, appeltaart of brownies, maar echt taarten heb ik nog nooit gemaakt. Toch leek het me altijd al heel leuk, maar ik kon er niet echt de tijd voor vinden. Het bleef kriebelen en nu dus maar besloten om enkele spullen aan te schaffen (het zijn ondertussen al 4 grote dozen vol geworden en ik merk nog steeds dat ik vanalles mis)
Nadat ik hiet het forum heb doorgelezen en de boeken van Debbie Brown heb verslonden, vond mijn broertje dat ik voor zijn verjaardag wel een taart kon maken en aangezien hij in de winter jarig is (10 januari) en van pinguins houdt lijkt me dat het perfecte thema.
Er is met mij echter een klein probleem, ik wil nooit bij het begin beginnen en probeer altijd al meteen iets groots. Dus het wordt niet 1 taart, maar een stapeltaart met boetseersels.
Van de week de biscuits gebakken en als het aan mij had gelegen had ik nieuwe gemaakt (ook een probleem van mij zodra één kruimeltje verkeerd zit moet alles overnieuw) maar mijn moeder zei letterlijk dat ik niet moet zeuren en dat ze voor een eerste keer echt goed waren.
Als ik het goed gelezen heb kan ik de boetseersels ook al eerder maken, zolang ik deze maar luchtdicht bewaar, dus daar ga ik me morgen of zaterdag maar vast aan wagen. Zodat ik woensdag de biscuit kan snijden, vullen, bekleden en stapelen. Hopelijk gaat het dus goedkomen en kan ik hier een mooie creatie showen.
In het dagelijks leven doe ik iets totaal anders, aangezien ik studente diergeneeskunde ben, hierdoor zal er ook maar af en toe een creatie van mij verschijnen. Hopelijk kan ik nog veel van jullie leren en persoonlijk houdt ik ervan als mensen feedback en tips geven, zodat ik het de volgende keer anders kan aanpakken
groetjes Claudia