1

Onderwerp: Hoe zat het ook alweer??? RI maken! SOS!

Na het volgen van een workshop bij de koekenbakkers maakte ik mijn RI altijd mbv merengue powder en cream of tartar. Dat ging prima, maar ik vind de merenguepowder erg duur. Het blikje is zo weer leeg.

Na de RI bootcamp tijdens T&T kwam ik erachter dat je eigenlijk helemaal geen merengue powder nodig hebt en dat je het ook gewoon met eiwitpoeder (wil liever geen vers eiwit gebruiken) kunt doen.

Maar wat moet je dan nog extra toevoegen? Citroensap? Meer cream of tartar?
En wat is het verschil dan precies dus eiwitpoeder en merenguepoeder? Ik heb het al eens eerder gevraagd hier, maar kom er nog steeds niet uit. Daarom een nieuwe poging op een duidelijke uitleg.
Alvast bedank!

Gr. Dolfijn

Ps. Ik wil de RI graag langere tijd bewaren in de koelkast en/of in kunnen vriezen. Dat kan toch?

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Hoe zat het ook alweer??? RI maken! SOS!

een extra schepje cream de tartar erbij

en ja je kan de onverdunde en ongekleurde icing prima invriezen
max 3 maanden

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Merengue poeder heeft wat extra toevoegingen zoals smaak (smaakt wat zurig) denk dat er ook wel een soort stabilisator in zit. Ik zou ipv water ook wat citroensaus toevoegen voor de smaak en witte kleur. Dan ook een mespuntje ( of meer als je heel veel maakt) Cream of tartar...

4

http://www.mjamtaart.nl/silverstripe/re … yal-icing/

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Wat is de toegevoegde waarden van het zuur er bij doen.

6

Saskia mv Lisa schreef:

Wat is de toegevoegde waarden van het zuur er bij doen.

zuur stabiliseert je royal icing zodat het langer goed en verbonden blijft.

7

En je kunt ook gepasteuriseerd (vers) eiwit gebruiken ipv eiwitpoeder/meringuepoeder. Is ook helemaal veilig

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

8

Ik heb ergens nog de werk beschrijving van de workshop. Als je mij een bp stuur zoek ik het op en verstuur het naar je.