1

Onderwerp: Groen smaragd kleurstof

Binnenkort ga ik een verlovingstaart voor mijn collega maken, de kleuren van de taart zijn hetzelfde als die van haar jurk: groene smaragd en zilver. Ik ga de taart met marsepein bekleden.

Ik vraag me af welke kleurstof moet ik gebruiken om de groene smaragd kleur te krijgen?

2

Re: Groen smaragd kleurstof

:think: ik denk dat het mengen van de diverse groenen wordt eigenlijk...
Wel een week van tevoren beginnen met mengen, donkere kleuren dure wat langer voordat ze intens zijn geworden.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door Tamataartje (30-12-2012 17:12)

Sugarflair Emerald Blossom Tint misschien? Emerald = smaragd  :think:

4 Laatst bewerkt door Carien (30-12-2012 17:12)

als het kan proberen een stukje van de stof te krijgen....

kijk op google en je ziet heel verschillende kleuren, die ze allemaal smaragd noemen :s  :rolleyes:

5 Laatst bewerkt door fenny (30-12-2012 22:11)

Bedankt @Carien, helaas ik kan geen stukje van de stof krijgen want zij is in het buitenland, wel een foto van haar jurk gekregen en het feest is as zaterdag gepland :s

Bedankt @Tamataartje, had ik niet gedacht Emerald = smaragd   ;)
Ik heb net besteld bij Ellen's.

De volgende vraag: kan ik dan de sugarflair met de marsepein mengen? of moet ik eerst de marsepein groen kleur mengen daarna dusten met sugarflair.

6

Ik heb wel eens fondant met kleurstof gemengd en dat ging goed, ik zou niet weten waarom dat niet met marsepein zou kunnen... Probeer het even uit, misschien is het wel mooi om beide te doen, voor een diepere kleur?

7

ik zou idd alvast beginnen met kleurstof die je al wel hebt, moet toch een behoorlijk stevige kleur worden.... kan het alvast effies voorkleuren :)

Je kunt ook de poeder door de marsepein doen om te kleuren, maar ja, met de feestdagen, voordat je de poeder in huis hebt, is het  misschien wat laat om nog helemaal te moeten beginnen met kleuren...

8 Laatst bewerkt door fenny (30-12-2012 22:58)

Bedankt voor jullie snelle reacties.  :)
Idd ik heb niet zoveel tijd, alvast voorkleuren daarna dusten met sugarflair

9

Succes met de taart enne, foto's willen we zien! :Y