1

Onderwerp: bevroren eigeel verwerken

hai dames,

IK had schuim gemaakt, dus veel eiwit gebruikt.
Nu had ik gelezen dat ik het eigeel dan makkelijk koninvriezen voor andere dingen. AAngezien ik bbr wil maken kan ik het eigeel prima gebruiken, mijn vraag is nu alleen.. hoe verwerk ik ze?

laat ik ze in de koelkast een nachtje ontdooien en maakik er dan morgen ochtend bbr van?
Verwerk ik ze bevroren?
Kan ik het uberhaupt verwerken? Las nu nl op een website dat ik ze had moeten mengen met suiker of zout. ALs je ze gewoon zou invriezen zouden ze *gummieachtig* worden.

hmzzz.. wie weet t verlossende antwoord???

groetjes PIen

2

Re: bevroren eigeel verwerken

Ik vries het inderdaad in met suiker, en laat het dan ontdooien. Je kunt er daarna prima bbr van maken, maar wel een zeven erna, want er komen iets of wat klontjes van :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

hmzz.. ik heb ze dus zonder suiker ingevroren. ( de volgende keer maar even wat verder zoeken als ik een goede tip tegen kom)

wat denk je.. kan ik er morgen toch ( als ze ontdooit) zijn bbr van maken .. of niet?
( bedenk me nu dat t voor mn schoonmoeder is... en die is niet zo heel sterk in der gezondheid.. laten we t risico dus maarniet nemen he?)

Alvast bedankt Adrienne voor t meedenken :)

4

Ik heb ook wel eens ei ingevroren, als ik zomers erg veel voorraad had (eigen kippen). Een dooier in zijn geheel, lijkt te stollen. Ik klopte het (hele) ei, voor het invriezen. Alleen de dooier hen ik nog nooit geprobeerd... maar die zou ik ook loskloppen

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

5

bedankt voor he reactie nog MIjne mop

Ik heb ze weggegooid.. zoals ik al gelezen had op t internet gaan ze er gummie achtig uitzien als je ze gewoon invriest..
en geloof me.. o zag t er ook uit.. bleeegh..
Volgende keer probeer ik t eigeel in te vriezen als t losgeklopt is met wat suiker.. kijken of dat wel lukt.

groetjes :)