1

Onderwerp: Brazilië / Peru

Hoi,

Eén van mijn collega's vertrekt volgende maand voor zes maanden naar Brazilië. Iemand een ideetje voor een afscheidstaart?
Het enige wat ik van Brazilië ken, is de carnaval:s

Ik zal al wat tips geven om rekening mee te houden

-liefst een gewone taart (cupcakes is meer werk vind ik en ik heb erg weinig vrije tijd, toch zijn ideeën voor cc ook welkom)
-boetseren lukt aardig, 3D-taarten daarentegen lukt me niet zo goed.
Alvast bedankt!!

2

Re: Brazilië / Peru

Brazilie is zo groot als Europa en is zeer divers.
Daarom is het voor tips, handig om te weten in welk stuk van Brazilie diegene zit.
Als je afweegt tov de grootte.
Spanje is bijvoorbeeld ook niet gelijk aan Nederland, mbt natuur, bevolking, gewoonten enz.

Mocht je de kans krijgen om op bezoek te gaan....doen ( wel met een airpass voor +/- 5 luchthavens :D  ;) )
Wij mochten alvast een stuk van de regio Natal verkennen.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

o ja, in Brazilie is voetbal heeeel belangrijk :s

4

Deze heb ik gemaakt toen de schoonmoeder van mijn broer voor een paar maanden overkwam...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUNPYPY8.jpg

Deze taart is van een paar jaar geleden. Nu zou ik deze op een plankje zetten en zorgen dat het kartonnetje niet ziet  ;)

Rond de strik zou je dan een soort van tekst kunnen zetten....

5

Is idd erg mooi!

Heb hem daarstraks gevraagd wat exact zijn plannen zijn. Hij vertrekt in Rio, vervolgens gaat hij naar de watervallen van Iguaçu, vervolgens trekt hij naar de kust, daarna naar de streek met de meeste culturele bezigheden/samba en daarna reist hij af naar Peru (wat ik dus niet wist, ik ga dus denk ik best ook de titel veranderen van deze topic).

Wat hij in Peru gaat doen, weet hij nog niet goed. Er moet daar ergens iets met schoolopbouwwerk en hij hoopt dat hij misschien aan dat project kan meehelpen.

Hij zou drie maanden in Brazilië verblijven en drie maanden in Peru.

Alvast bedankt voor alle tips!

6

Dank je moderators  voor de naamsverandering;-)

7

Dacht al......stond toch alleen Brazilië... :lol:

Wat je dan zou kunnen doen is een landkaart van alleen Zuid-Amerika op de taart leggen en dan een soort route (streepjes) daarop tekenen. Dus langs de plekken waar hij naar toe gaat..

8

Esther68 schreef:

Dacht al......stond toch alleen Brazilië... :lol:

Wat je dan zou kunnen doen is een landkaart van alleen Zuid-Amerika op de taart leggen en dan een soort route (streepjes) daarop tekenen. Dus langs de plekken waar hij naar toe gaat..

Die landkaart is mss een leuk idee, langs de route die hij moet afleggen kun je wat dingetjes neerleggen/neerzetten die ermee te maken hebben...een voetbal, sambaballen in Rio, een school/kinderen in Peru enz

9

Is idd leuk idee!!! Om over na te denken:-)

Zou hij wel superblij mee zijn, volgens mij

10

Voor die watervallen, lever je gewoon een emmer water of een handdoek...die wil ik nog zo graag eens zien.....zucht

11

iets  met een braziliaanse string  :D ?

De landkaart combineren met een taart in de vorm van een koffer!

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl