1

Onderwerp: Botercreme

Ik heb al een beetje gezocht op het forum en weet niet zo goed wat ik moet doen.
Ik maak sporadisch taarten, voor verjaardagen en bijzondere dagen. En nu heb ik de laatste taart in juli gemaakt. Daar heb ik botercreme van over. ( 1:1 roomboter:poedersuiker) wat ik over had heb ik afgesloten achterin de koelkast gezet. (Stom dat ik het niet in de vriezer heb gezet.....)
Maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het nog kan gebruiken.
Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor tips/opmerkingen.

2

Re: Botercreme

Ik zou het niet meer gebruiken, maar ik ben een muts met dat soort dingen. Ookal is het niet echt bedervelijk in de koelkast vind ik het ook niet lekker meer na een tijdje

3

botercreme van juli?????
uit de KOELkast???

die hoort allang in de kliko :Y

als ze er niet zelf al naar toe loopt :D  :D

4

Niet meer gebruiken hoor  :nooo

Volgende keer (restjes) botercreme 1:1 in een afgesloten bakje in de diepvries bewaren  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Wel goed lezen he omakneeltje...Het stond in de koelkast!!!

Maar ik zou het evengoed ook in de kliko gooien...

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Het heeft inderdaad gewoon IN de koelkast gestaan, maar ik ga het weggooien en nieuwe maken en wat ik over houd in de diepvriezer zetten.

7 Laatst bewerkt door Roos1980 (19-12-2012 15:43)

Dubbel is niet nodig

8

Ik heb niet zo'n grote koelkast  ;)
Denk dat omakneeltje wel begreep dat het zo lang in de koelkast  stond, ipv de vriezer  ;)

9

Esther68 schreef:

Ik heb niet zo'n grote koelkast  ;)
Denk dat omakneeltje wel begreep dat het zo lang in de koelkast  stond, ipv de vriezer  ;)

dat heb je goed opgemerkt ;)

ik gebruik altijd andere, en daar staat na een paar weekjes wel pluis op, ondanks de koelkast :Y

misschien kan de 1:1 wel langer bewaard?? :o , en praat ik voor mijn beurt? :o

10

De botercreme van de mix gaat niet zo lang hoor  :nooo , zéker geen paar weekjes  :/ De creme van de mix heb ik een keer getest en die was na 5 dagen (koelkast!) nog prima, maar daarbij houd ik dan dus max 4 dagen aan  ;) .
De 1:1 kan wel wat meer hebben, ik lees wel eens 'net zo lang als de boter houdbaar is', maar daar houd ik max 5 dagen aan. En anders in de diepvries bewaren inderdaad  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

11

@sonja, ik  doe ze meestal in vriezer, maar soms denk je: ik doe er nog wat mee, en kom je het na twee weken weer tegen :o :jammer!

12

Ik heb in februari een taart gemaakt, waar ik nog wat 1 op 1 botercreme van over had. Dit is achterin de koelkast geraakt, waar ik altijd de frisdrank in bewaar. (Deze wordt dus ook niet zo vaak schoongemaakt) In juli/augustus kwam ik deze weer tegen. Ik was toen wel benieuwd of deze nog goed was. Ik ben niet zo bang voor bederven met dit soort dingen,(wanneer het voor mezelf is), dus ik heb het gewoon geproefd. Er mankeerde helemaal niets aan, smaakte nog precies zoals ik het erin heb gezet. Ik heb het uiteraard wel weggegooid, want zelfs voor mij ging het wel iets te ver om het nog na zo'n lange tijd te gebruiken,maar ik wil hiermee alleen maar zeggen dat (als het voor jezelf is, en het nog prima smaakt) je het nog behoorlijk lang kunt bewaren. Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken hoe lang dat is.