http://www.takesmakescakes.nl/snijschem … chema.html
Dit vind ik persoonlijk een heel fijn schema.
Als je nog wat nerveus bent om te stapelen zou ik maar 2 lagen maken en die mooi decoren. Scheelt de stress van nog een laag.
Om te stapelen gebruik ik altijd gewoon bischuit. Ik maak de taart zoals ik ook voor 1 laag doe.
Tussen de twee lagen doe ik 2 kartonnetjes (tegen elkaar geplakt met een dot icing of creme) ieder met de vetvrije kan naar buiten.
Voor dowels ben ik groot van van de plastic dowels van Wilton. Die zijn wel wat dikker dus je taart krijgt grotere gaten, maar die krijg ik makkelijker weer uit de taart en ik ben niet zo een fan van hout in de taart.
De dowel steek je in de taart en markeer je tot waar je taart komt.
Bij het afsnijden maak ik hem vaak zelf een milimeter korter zodat hij mooi in de taart valt. De andere dowels meet je op je eerste dowel, zodat je taart recht erop komt te staan. Zelf gebruik ik 5 dowels in de onderste taart. 4 in een vierkantje en 1 extra in het midden. Met minder kan het ook, maar dan voel ik me zekerder. Op de eerste taart smeer je een dot creme om de tweede vast te plakken en de tweede taart zet je dan voorzichtig op de eerste. Deze komt dan op de dowels te staan. Vandaar ook de taartkartons.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt